Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Набуття права власності або іншого речового права

Оскільки бюджетне законодавство передбачає розподіл обсягів наданих прав між розпорядниками бюджетних коштів різних рівнів (ст. 22 Бюджетного кодексу, далі – БК), у бухгалтерів виникають запитання щодо впливу цього фактора на набуття ними права власності (або іншого речового права) на майно, зокрема об’єкта будівництва. Перш ніж визначатися щодо моменту набуття такого права та відображення його в бухгобліку, слід розібратися щодо суб’єктів права власності в публічному секторі та їх прав на майно відповідно до законодавства. У цьому допоможе наша консультація. Розібравшись із вимогами законодавства, бухгалтер буде впевнений у своїх подальших діях із відображення господарських операцій у бухобліку та достовірності фінансової звітності.

Законодавчі підстави реєстрації права власності

Суб’єктами права власності відповідно до ст. 2, 318, 324 Цивільного кодексу (далі – ЦК) є:

  • український народ, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, установлених Конституцією;
  • інші учасники цивільних відносин: фізичні та юридичні особи, зокрема, держава Україна, АР Крим, територіальні громади, іноземні держави та інші суб’єкти публічного права, якими є державні підприємства, казенні підприємства, державні установи, комунальні підприємства, комунальні установи.

Відповідно до ч. 5 ст. 22 Господарського кодексу (далі – ГК) держава реалізує право державної власності в держсекторі економіки через систему організаційно-господарських повноважень відповідних органів управління щодо суб’єк­тів господарювання, які належать до цього сектора.

Від імені та в інтересах держави право власності здійснюють відповідно органи державної влади (ч. 2 ст. 326 ЦК).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали