Підприємство приступає до капітального ремонту будівлі. Чи потрібно складати наказ про виведення об’єкта з експлуатації?
Ані Податковим кодексом, ані національними П(С)БО та іншими нормативно-правовими актами вимоги про видання наказу про виведення основних засобів (далі – ОЗ) з експлуатації не встановлено.
Водночас слід взяти до увагу норми законодавства щодо особливого підходу до нарахування амортизації в бухобліку. Зокрема, згідно з п. 29 П(С)БО 7 «Основні засоби» та п. 27 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561, починаючи з місяця, що настає за місяцем переведення об’єкта ОЗ на реконструкцію, нарахування амортизації припиняється (якщо для розрахунку амортизаційних сум застосовується виробничий метод – з дати, що настає за датою вибуття об’єкта). І поновлюється, починаючи з місяця, що настає за місяцем введення об’єкта в експлуатацію після реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання тощо.
Отже, амортизацію припиняють нараховувати під час ремонту, якщо одночасно виконуються такі умови: