Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи виводити з експлуатації основні засоби на час ремонту?

Підприємство приступає до капітального ремонту будівлі. Чи потрібно складати наказ про виведення об’єкта з експлуатації?

Ані Податковим кодексом, ані національними П(С)БО та іншими нормативно-правовими актами вимоги про видання наказу про виведення основних засобів (далі – ОЗ) з експлуатації не встановлено.

Водночас слід взяти до увагу норми законодавства щодо особливого підходу до нарахування амортизації в бухобліку. Зокрема, згідно з п. 29 П(С)БО 7 «Основні засоби» та п. 27 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561, починаючи з місяця, що настає за місяцем переведення об’єкта ОЗ на реконструкцію, нарахування амортизації припиняється (якщо для розрахунку амортизаційних сум застосовується виробничий метод – з дати, що настає за датою вибуття об’єкта). І поновлюється, починаючи з місяця, що настає за місяцем введення об’єкта в експлуатацію після реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання тощо.

Отже, амортизацію припиняють нараховувати під час ремонту, якщо одночасно виконуються такі умови:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
11.12.2025
Зношена офісна техніка: правила утилізації та відображення в бухобліку
Із цієї статті ви дізнаєтесь: про вимоги законодавства щодо утилізації офісної техніки; порядок документування та бухгалтерського обліку операцій зі списання та утилізації офісної техніки. На багатьох підприємствах є належні до списання основні засоби (далі – ОЗ), що містять дорогоцінні т...
15.11.2025
Облік витрат на розліснення земельної ділянки
Сільгосппідприємство має у власності чи оренді заліснену земельну ділянку сільгосппризначення. Щоб почати використовувати ділянку для вирощування зернових, підприємство здійснює її розліснення (розкорчовування). Розглянемо, як обліковувати такі витрати. Читайте за темою: Розкорчували сад – от...
03.11.2025
Виплата орендної плати в натуральній формі: натуральний коефіцієнт, ПДВ та бухоблік
У статті розглянемо особливості оподаткування та бухобліку операцій із виплати орендної плати в натуральній формі. Виплата орендної плати за землю в натуральній формі (зазвичай сільгосппродукцією власного виробництва) – часте явище на сільгосппідприємствах. Але при цьому в бухгалтера виникає б...
Популярне
16.11.2025
Облік незрілих насаджень у садівництві
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як вести облік незрілих насаджень у садівництві, документально оформити та відобразити в обліку оприбуткування врожаю, отриманого від таких насаджень. Включення насаджень до складу незрілих Для цілей обліку багаторічними насадженнями (у нашому випадку – сад) ува...
17.11.2025
Облік сільськогосподарських багаторічних насаджень
У статті узагальнено правила класифікації, документування та бухгалтерського обліку багаторічних насаджень у сільському господарстві, включаючи порядок їх створення, введення в експлуатацію та подальшу амортизацію. Облік багаторічних насаджень у сільському господарстві має низку особливостей, оскіль...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
Нове
11.12.2025
Придбаваємо алкоголь для корпоративу: чи потрібна ліцензія?
Підприємство придбаває алкогольні напої, щоб пригощати учасників новорічного заходу, а також готує для співробітників та партнерів подарунки, у складі яких буде пляшка алкоголю. Якими можуть бути наслідки? Керівництвом нашого підприємства прийнято рішення придбати алкогольні напої, які подаватимутьс...
11.12.2025
Зношена офісна техніка: правила утилізації та відображення в бухобліку
Із цієї статті ви дізнаєтесь: про вимоги законодавства щодо утилізації офісної техніки; порядок документування та бухгалтерського обліку операцій зі списання та утилізації офісної техніки. На багатьох підприємствах є належні до списання основні засоби (далі – ОЗ), що містять дорогоцінні т...
08.12.2025
Сільгосппідприємство планує займатися птахівництвом: вивчаємо правові аспекти
У статті розглянемо, які юридичні аспекти слід узяти до уваги сільгосппідприємству, яке має намір зайнятися птахівництвом. Ситуація. Сільгосппідприємство планує провадити новий вид діяльності – птахівництво. Раніше воно займалося виключно вирощуванням сільгосппродукції, тому в нього виникла ни...
Кращі матеріали