Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи виводити з експлуатації основні засоби на час ремонту?

Підприємство приступає до капітального ремонту будівлі. Чи потрібно складати наказ про виведення об’єкта з експлуатації?

Ані Податковим кодексом, ані національними П(С)БО та іншими нормативно-правовими актами вимоги про видання наказу про виведення основних засобів (далі – ОЗ) з експлуатації не встановлено.

Водночас слід взяти до увагу норми законодавства щодо особливого підходу до нарахування амортизації в бухобліку. Зокрема, згідно з п. 29 П(С)БО 7 «Основні засоби» та п. 27 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561, починаючи з місяця, що настає за місяцем переведення об’єкта ОЗ на реконструкцію, нарахування амортизації припиняється (якщо для розрахунку амортизаційних сум застосовується виробничий метод – з дати, що настає за датою вибуття об’єкта). І поновлюється, починаючи з місяця, що настає за місяцем введення об’єкта в експлуатацію після реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання тощо.

Отже, амортизацію припиняють нараховувати під час ремонту, якщо одночасно виконуються такі умови:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
02.04.2025
Тара для готової продукції: бухгалтерський облік
Кожне сільськогосподарське підприємство хоча б раз стикалося з питанням обліку тари. Вона може використовуватися як для пакування готової продукції, так і для зберігання та транспортування товарно-матеріальних цінностей. А підприємство може бути як продавцем, що реалізує продукцію в тарі, так і поку...
17.03.2025
Первинні документи для операцій з основними засобами: нюанси застосування комерційними підприємствами
Первинні документи є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій (ч. 1 ст. 9 Закону від 16.07.1999 № 996-XIV, далі – Закон № 996). При цьому, як випливає з п. 2.7 Положення, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.1995 № 88 (далі – Положення № 88), первинні документи з об...
Популярне
03.04.2025
Посадова інструкція для голови фермерського господарства
У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інструкцію для голови фермерського господарства (далі – ФГ). Зокрема, з’ясуємо, які розділи повинна мати інструкція та в якому випадку в неї слід вносити зміни. У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інстру...
21.03.2025
Як ФГ визначити своїх кінцевих бенефіціарів
Юридичні особи (в т. ч. ФГ) повинні подавати інформацію про своїх кінцевих бенефіціарних власників (далі – КБВ) (або про їх відсутність). За несвоєчасне подання такої інформації передбачено штрафні санкції. Про порядок та строки такого інформування розповімо в цій статті. Юридичні особи (в т....
10.04.2025
Як прийняти нового члена до фермерського господарства
На законодавчому рівні правилам прийняття нового члена до фермерського господарства (далі – ФГ) приділено мало уваги. Водночас це одна з важливих дій, без яких не обходиться жодне ФГ. У цьому матеріалі розповімо, чим регулюється процедура прийняття нового члена до ФГ, з яких етапів вона склада...
Нове
26.05.2025
Підприємство передає пальне на відповідальне зберігання: як укласти договір та чи сплачувати акцизний податок?
У статті розповімо, як суб’єктам господарювання правильно передати пальне на відповідальне зберігання професійному зберігачу та уникнути негативних податкових наслідків. Якщо в підприємства закінчується строк дії ліцензії на зберігання пального для власних потреб, оформлення нової ліцензії зай...
21.05.2025
Торгівля на ярмарках і ринках: які дозвільні документи має отримати сільгосппідприємство
Якщо підприємство вирішило продавати свою продукцію на ринках і ярмарках, то спочатку йому потрібно виконати низку законодавчих вимог, а саме: додати новий вид діяльності до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) (з...
19.05.2025
Анулювання статусу єдинника четвертої групи: нова стара практика?
У статті розглянемо, коли можуть анулювати статус платника єдиного податку четвертої групи та як цього уникнути. Щороку навесні традиційно стає актуальною тема підтвердження статусу платника єдиного податку (далі – ЄП) четвертої групи. Адже після настання граничної дати подання відповідних док...
Кращі матеріали