Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Питання, пов'язані із складанням податкових накладних по імпортованих товарах

19.07.2017

ДФС у листі від 11.07.2017 р. N 1095/ІПК/10/04-36-12-01-16 нагадала, що у разі постачання товару заповнюється графа 3.1, в якій зазначається код товару згідно з УКТ ЗЕД.

Платники податку, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з ДКПП не повністю, але не менше ніж чотири перші цифри відповідного коду. При цьому код згідно з УКТ ЗЕД зазначається на рівні позиції, підпозиції, категорії, підкатегорії відповідно до Закону України "Про Митний тариф України".

У разі постачання товару, ввезеного на митну територію України, у графі 3.2 проставляється позначка "Х". Графа 3.2 заповнюється на всіх етапах постачання товару.

При цьому ознака імпортованого товару не належить до обов'язкових реквізитів податкової накладної. Обов'язковим реквізитом є саме код товару згідно з УКТ ЗЕД, який зазначається за повним набором цифр.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Тобто податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п. 198.6 ст. 198 ПКУ, не відносяться до податкового кредиту з ПДВ суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ПКУ.

Враховуючи вищенаведене, оскільки графа 3.2 податкової накладної "ознака імпортованого товару" не належить до обов'язкових реквізитів податкової накладної, перелік яких встановлено у п. 201.1 ст. 201 ПКУ, то допущені помилки при її заповненні (або незаповненні) не впливатимуть на право відображення податкового кредиту з ПДВ покупця товарів (за умови правильного заповнення інших реквізитів, зокрема, коду УКТ ЗЕД, та реєстрації податкової накладної в ЄРПН).

Одночасно з цим, наголошуємо на необхідності дотримання порядку заповнення всіх показників, передбачених формою податкової накладної, визначеної Порядком N 1307.

Відповідно до п. 4 Порядку N 1307 усі графи податкової накладної, що мають вартісні показники, заповнюються в гривнях із копійками.

Разом з цим, п. 16 Порядку N 1307 передбачено, що графа 7 "Ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування податку на додану вартість" заповнюється в гривнях із копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством.

Таким чином, вартісні показники податкової накладної повинні містити не більше двох знаків після коми (крім показника графи 7, якщо для нього інше передбачено чинним законодавством).

Водночас Порядком N 1307 не визначено обмеження щодо кількості знаків, яку можуть містити після коми кількісні показники, та які зазначаються в графі 6 "Кількість (об'єм, обсяг)" податкової накладної, а також правила округлення як вартісних, так і кількісних показників, отриманих унаслідок розрахунку.

Необхідною кількістю знаків після коми в кількісному показнику вважається така кількість, яка достатня для правильного розрахунку вартісного показника в графі 10 податкової накладної та рядків I - IX розділу A податкової накладної.

Розрахунок вартісного показника, у якому внаслідок добутку показників граф 6 та 7 податкової накладної отримується число, за яким кількість знаків після коми перевищує 2, вважається правильним, якщо з метою скорочення такої кількості знаків до другого знака після коми округлення не призводить до збільшення такого знака на "1" (одиницю).

Тобто якщо в результаті перемноження показників граф 6 і 7 податкової накладної виходить погрішність в обсязі постачання (графа 10 податкової накладної) на 1 гривню і більше, то податкова накладна вважається складеною неправильно.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
03.09.2025
Який термін дії колективного договору
Після закінчення строку чинності колективний договір продовжує діяти до того часу, поки сторони не укладуть новий або не переглянуть чинний, якщо інше не передбачено самим договором. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Відпустки, святкові та вихідні дні у воєнний період: що прописати в колектив...
03.09.2025
Паперовий чи електронний: який ВОД повинен мати військовозобов’язаний працівник
У період мобілізації громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років зобов’язані мати при собі військово-обліковий документ. Чи є різниця між паперовою та електронною формою ВОД? Більше за темою: Медикині: нові правила військового обліку Заповнюємо нову форму списків персонального...
03.09.2025
Роботодавець не зробив запис у трудовій книжці про перейменування підприємства: які наслідки
Негативні наслідки за формальну неправильність оформлення документів не повинні покладатися на працівника. Відсутність запису про перейменування підприємства не повинна позбавляти права на зарахування стажу та призначення пенсії за віком. Більше за темою: Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оф...
Кращі матеріали