Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Ремонт із заміною деталей: як оформити податкову накладну

Акценти цієї статті: заповнення первинних документів (рахунків, актів) і податкової накладної (далі – ПН) у випадках, коли в ході ремонту вартість запчастин, що підлягають заміні:

  • включена до вартості робіт із ремонту;
  • оплачується окремо.

Ситуація 1
Підприємство займається ремонтом комп'ютерної техніки на підставі договору підряду на виконання ремонтних робіт. У процесі ремонту часто доводиться замінювати деталі, але вартість таких деталей окремо не виділяється, а включається до загальної вартості робіт. У зв'язку із цим виникають запитання:

  • Чи потрібно в акті виконаних робіт або рахунку наводити перелік запчастин, які були використані при ремонті комп'ютера?
  • Чи потрібно в графі 2 ПН окремо виділяти вартість деталей?
  • Який код слід зазначити?

Підприємство-підрядник уклало договір на виконання ремонтних робіт. Згідно з ч. 1 ст. 839 Цивільного кодексу підрядник зобов'язаний виконати роботу, визначену договором підряду, зі своїх матеріалів (якщо інше не передбачено умовами договору). У нашій ситуації так і відбувається, причому нові запчастини не продаються замовникові окремо, їх вартість включається до загальної вартості робіт.

При заповненні ПН слід орієнтуватися на формулювання, викладені в договорі та первинних документах (наприклад, в акті виконаних робіт). Адже платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єкта оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерської звітності, фінансової звітності та інших документів, пов'язаних із обчисленням і сплатою податків, ведення яких передбачене законодавством (п. 44.1 Податкового кодексу, далі – ПК).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали