Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Забезпечується збалансованість бюджетних надходжень у 2017 році

Редакція

07.12.2016 208 0 0

Верховна Рада прийняла в першому читанні із скороч. строку підготовки законопроект № 5132 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році".

Метою проекту Закону є виконання вимог пункту 4 розділу ХІХ Податкового кодексу України щодо щорічного перегляду ставок деяких податків, визначених в абсолютних значеннях, створення умов для збільшення надходжень до бюджету та забезпечення збалансованості бюджету 2017 року, адаптації до норм Європейського законодавства.

Законопроект має також на меті перегляд окремих положень Податкового кодексу України у зв’язку із збільшенням у 2017 році розміру мінімальної заробітної плати до 3200 гривень, що дозволить уникнути додатковому навантаженню на платників податків.

Законопроектом, зокрема, пропонується:

•           в частині податку на додану вартість

-           з метою запобігання утворенню схем мінімізації податкових зобов’язань із використанням сільськогосподарських підприємств, що обрали спеціальний режим оподаткування ПДВ, та безпідставному бюджетному відшкодуванню ПДВ, пропонується установити, що:

-- рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ, які додатково відкриті сільськогосподарським підприємствам, що обрали спеціальний режим оподаткування ПДВ, закриваються з дня наступного за граничним терміном сплати податкових зобов’язань за грудень 2016 року, для платників, які обрали квартальний податковий період – за ІV квартал 2016 року;

-- реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, складених сільськогосподарськими підприємствами, що обрали спеціальний режим оподаткування ПДВ, за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг, має бути здійснена не пізніше 15 січня 2017 року; реєстрація зазначених податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних не може здійснюватися з порушенням цього терміну.

•           акцизного податку

-           збільшити ставки акцизного податку на алкогольні напої на 20%, на виноробну продукцію та слабоалкогольні напої на індекс споживчих цін 12%, на тютюнові вироби на 30% специфічну та на 3 відсоткові пункти (з 12% до 15%) адвалорну;

-           запровадити єдину ставку акцизного податку на дизельне паливо 125,5 Є за 1000 л замість диференційованої ставки 125,5 Є та 95 Є в залежності від вмісту сірки;

-           привести коди УКТ ЗЕД, до яких належить паливо пічне побутове у відповідність до Митного тарифу України.  

Наразі ставки акцизного податку на підакцизні товари значно нижче, ніж мінімальні встановлені Директивами для Європейських країн. Зокрема, на тютюнові вироби у 6 разів, на горілку у 1,5 рази, дизельне паливо 2,6-3,5 рази (в залежності від вмісту сірки). Збільшення ставок акцизного податку сприятиме наближенню до норм законодавства Євросоюзу, скороченню споживання шкідливих для здоров’я товарів (алкогольні напої та тютюнові вироби). 

•           в частині екологічного податку та рентної плати

-           переглянути ставки екологічного податку та рентної плати з урахуванням індексу споживчих цін та індексу цін виробників промислової продукції, які відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.08.2015 № 558 у 2016 році прогнозовані на рівні 112,0 та 110,4 відсотка відповідно.

Так, враховуючи сфери застосування податків, ставки екологічного податку та рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (крім ставки для стільникового радіозв’язку) з урахуванням прогнозного індексу споживчих цін у 2016 році збільшені на 12,0 відсотка.

Ставки рентної плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин,  рентної плати за спеціальне використання води та рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів з урахуванням прогнозного індексу цін виробників промислової продукції у 2016 році збільшені на 10,4 відсотка.

-           підвищити ставку рентної плати за користування радіочастотним ресурсом для радіозв'язку у багатоканальних розподільчих системах для передавання та ретрансляції телевізійного зображення, передавання звуку, цифрової інформації у діапазоні радіочастот 2300-2400 МГц та 2500-2690 МГц з 40,92 до 20 000,00 грн. за 1 МГц;  

-           передбачити у діапазоні радіочастот 2300-2400 МГц та 2500-2690 МГц сплату рентної плати за користування радіочастотним ресурсом для стільникового радіозв’язку у розмірі 23085,25 грн. за 1 МГц;

-           ввести понижуючі та підвищуючі коефіцієнти до ставок рентної плати за користування радіочастотним ресурсом для стільникового радіозв’язку та радіозв'язку у багатоканальних розподільчих системах для передавання та ретрансляції телевізійного зображення, передавання звуку, цифрової інформації.

Підвищувальні коефіцієнти у розмірі 1,4 пропонується ввести за перевищення у одного користувача радіочастотного ресурсу оптимально необхідної ширини смуг радіочастот у відповідних діапазонах для впровадження технологій системи рухомого (мобільного) зв'язку четвертого покоління (LTE) та у розмірі 1,2 за неефективно фрагментовані смуги радіочастот.

Разом з цим, у разі вжиття користувачами радіочастотного ресурсу заходів з метою залишення оптимально необхідної суцільної смуги радіочастот пропонується встановити понижувальний коефіцієнт 0,75.

•           в частині рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України

- збільшити ставку рентної плати з 2,4 долара США за транзитне транспортування однієї тонни аміаку за кожні 100 кілометрів відстані відповідних маршрутів його транспортування до 4,8 долара США.

•           у зв’язку із збільшенням у 2017 році розміру мінімальної заробітної плати до 3200 гривень, пропонується переглянути окремі положення Податкового кодексу України, які мають прив’язку до розміру мінімальної заробітної плати.

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали