Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Щодо Механізму нарахування плати за опалення за умови відсутності приладів обліку

29.11.2016

Враховуючи те, що останнім часом в окремих засобах масової інформації поширюється негативна інформація щодо кратно-завищених платіжок за послугу з централізованого опалення, яке надається населенню, що містить ознаки дискредитації центральних органів виконавчої влади, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, інформує.

Протягом останніх десятиліть за відсутності будинкових приладів обліку теплової енергії недосконала нормативно-правова база, в умовах багаторічних помірних зим, дозволяла підприємствам теплоенергетики виставляти споживачам рахунки за надану не у повному обсязі комунальну послугу з централізованого опалення і, як наслідок, порушувала право споживачів на отримання коректного та справедливого нарахування за спожиту комунальну послугу.

З метою справедливої оплати населенням за спожиту комунальну послугу з централізованого опалення Уряд та НКРЕКП приорітетними завданнями визначили:

·                 забезпечення стовідсоткового обліку спожитої теплової енергії;

·                 здійснення заходів щодо захисту споживачів у частині сплати за фактично спожиту комунальну послугу з централізованого опалення.

З початку 2015 року, ґрунтуючись на положеннях протоколу засідання Кабінету Міністрів України від 08.04.2015 № 43 та проекту Меморандуму про економічну та фінансову політику, схваленого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.02.2015 № 129-р, якими визначено завдання стосовно необхідності переходу на проведення розрахунків за спожиті комунальні послуги виключно за показниками приладів обліку та забезпечення 100% обліку споживання теплової енергії, НКРЕКП було прийнято рішення щодо першочергового включення до інвестиційних програм ліцензіатів заходів стосовно встановлення у багатоквартирному житловому фонді приладів комерційного обліку споживання теплової енергії для досягнення 100% показника забезпеченості до кінця планованого періоду.

Виконання завдання щодо захисту споживачів у частині сплати за фактично спожиту комунальну послугу з централізованого опалення стало можливим з набуттям 19 грудня 2015 року чинності змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» у частині запровадження Механізму нарахування споживачам (у яких відсутні прилади обліку теплової енергії) щомісячної плати за послуги з централізованого опалення, що враховує відхилення фактичної температури зовнішнього повітря та тривалості опалювального сезону від нормативних показників, які взято до розрахунків тарифів на послуги з централізованого опалення (постанова Кабінету Міністрів України від 30.10.2015 № 1037).

Механізм було підтримано, у тому числі і представництвом Міжнародного валютного фонду в Україні.

Запровадження Механізму дозволило тільки у період з грудня 2015 року до квітня 2016 року зменшити нарахування плати населенню за комунальну послугу з централізованого опалення (у разі відсутності лічильників теплової енергії на суму майже понад 350 млн грн.) та надало можливість споживачам заощадити понад 10% коштів.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, вкотре зазначає, що застосування положень, зазначених у постанові Кабінету Міністрів України від 30.10.2015 № 1037, не приводить до будь-яких задвоєнь нарахування платежів, не несе в собі жодних методологічних помилок та надасть можливість споживачам, у яких відсутні прилади обліку теплової енергії, і у цьому опалювальному сезоні, наблизити виставлені нарахування до фактичних значень.

НКРЕКП вживає та продовжуватиме вживати всіх заходів щодо захисту соціально-вразливих верств населення.

Описание: cid:image001.jpg@01D24971.C75934D0

Джерело: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publ...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
29.09.2025
Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025)
ДПС внесла зміни в План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків. Більше за темою: За який період може бути проведено планову податкову перевірку з огляду на призупинення строків давності? Допуск контролюючих органів до перевірки: покроковий алгоритм дій Чи можн...
Нове
12.12.2025
У листопаді 2025 року економіка України зросла на 5,3 %
За оцінками Мінекономіки, у листопаді 2025 року відбулось прискорення зростання реального ВВП до 5,3 % проти 2,3 % у жовтні. Основними драйверами прискорення стали сільське господарство, внутрішня торгівля, будівництво та переробна промисловість. У цілому за даними Держстату зростання ВВП у ІІІ квар...
12.12.2025
Бізнес на зустрічі з Мінекономіки окреслив проблеми
Актуальні для підприємців проблеми та шляхи їх вирішення обговорювались під час зустрічі Міністра економіки, довкілля та сільського господарства України Олексія Соболева з представниками бізнесу, що відбулася в Києві. У ній узяли участь заступники міністра Тарас Висоцький, Андрій Телюпа, Віталій Кін...
12.12.2025
Нормативно-правові акти приведено у відповідність до Закону про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення
Закон про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення впроваджує європейський механізм зниження промислових викидів, що доказав свою ефективність у країнах ЄС, де рівень забруднення повітря за останні 15 років знизився на 40–85 % залежно від забруднювача. Більше за темою: Чи ...
Кращі матеріали