Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Ведение учета трудовой деятельности работника в электронной форме является обязанностью работодателя – Гоструда

Разъяснение
04.12.2024

Гоструда в письме от 22.11.2024 № 1779/2.3/2.1-ЗВ-24а предоставило разъяснение относительно обязанности работодателя по ведению трудовых книжек в электронной форме и отсутствия потребности в согласии на это от работника.

ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ПРАЦІ
ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ПРАЦІ

ЛИСТ
від 22.11.2024 № 1779/2.3/2.1-ЗВ-24а

(Витяг)

Департамент з питань праці Державної служби України з питань праці розглянув в межах повноважень запит на інформацію від та повідомляє.

Повноваження Держпраці визначені Положенням про Державну службу з питань праці, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 (далі – Положення), відповідно до якого Держпраці реалізує державну політику, зокрема з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

Підпунктом 46 пункту 4 Положення визначено, що Держпраці відповідно до покладених на неї завдань забезпечує роботодавців і працівників інформацією та роз’ясненнями щодо ефективних засобів дотримання законодавства та запобігання можливим його порушенням.

Порядок ведення трудових книжок визначається Кабінетом Міністрів України.

Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України та Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.93 № 58, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.08.93 за № 110, затверджено Інструкцію про порядок ведення трудових книжок працівників (далі – Інструкція).

Пунктом 1.5 Інструкції встановлено, що питання, пов’язані з порядком ведення трудових книжок, їх зберігання, виготовлення, постачання і обліку, регулюються постановою Кабінету Міністрів України «Про трудові книжки працівників» від 27.04.93 № 301 (далі – Постанова № 301), цією Інструкцією та іншими актами законодавства.

Відповідно до пункту 4 Постанови № 301 відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на керівника підприємства, установи, організації, представництва іноземного суб’єкта господарювання.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 відбулися зміни в обліку трудової діяльності працівника.

Частиною першою статті 48 Кодексу законів про працю України визначено, що облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у порядку, визначеному Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Згідно з пунктом 2 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» включення Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників здійснюється протягом п’яти років з дня набрання чинності цим Законом на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованою особою у порядку та строки, встановлені Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері трудових відносин.

Враховуючи вищевикладене, ведення обліку трудової діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування є обов’язком роботодавця. Законодавством про працю не передбачено наявності згоди працівника або його заяви на ведення трудових книжок в електронній формі.

У разі виникнення додаткових питань можете звернутись до Міністерства економіки України як до головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального діалогу.

Звертаємо увагу, що листи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами, мають лише інформаційний характер та не встановлюють правових норм.

Заступник директора – начальник відділу нагляду
за додержанням законодавства про працю

Олена КОНОВАЛОВА


Присоединяйтесь к Uteka в Telegramm

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
08.09.2025
Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений
Закон № 4536 вносит изменения, в частности, в Налоговый кодекс, Закон от 08.07.2010 № 2464-VІ , Закон от 18.06.2024 № 3817-ІХ. Большинство норм Закона № 4536 вступает в силу первого числа месяца, следующего за месяцем его опубликования, то есть с 1 октября 2025 года. Больше по теме: Кварт...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
Новое
13.10.2025
Кто является уполномоченным лицом, имеющим право подписи налоговой отчетности
Налоговая декларация должна быть подписана руководителем налогоплательщика или уполномоченным лицом, а также лицом, отвечающим за ведение бухучета и подачу декларации в контролирующий орган. Подробнее см. ниже. Больше по теме: Как оформить доверенность на подписание ТТН и других документов посредни...
13.10.2025
Могут ли плательщики налога на прибыль применять ускоренную амортизацию ОС, введенных после 01.08.2024
Плательщики налога на прибыль могут начислить ускоренную амортизацию в соответствии с п. 431 подразд. 4 разд. ХХ НКУ к основным средствам, которые были введены в эксплуатацию в предыдущем отчетном (налоговом) году, после 01.08.2024. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Продление срока полезного испо...
13.10.2025
Нужно ли легализовать справку нерезиденту страны, с которой заключен международный договор
Легализовать справку нужно, если в международном договоре Украины не предусмотрены условия, которые отменяют или упрощают формальную процедуру проставления апостиля или освобождают сам документ от легализации.    Больше по теме: Легализация справок о налоговом резидентстве для избежания д...
Лучшие материалы