Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Ведение учета трудовой деятельности работника в электронной форме является обязанностью работодателя – Гоструда

Разъяснение
04.12.2024

Гоструда в письме от 22.11.2024 № 1779/2.3/2.1-ЗВ-24а предоставило разъяснение относительно обязанности работодателя по ведению трудовых книжек в электронной форме и отсутствия потребности в согласии на это от работника.

ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ПРАЦІ
ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ПРАЦІ

ЛИСТ
від 22.11.2024 № 1779/2.3/2.1-ЗВ-24а

(Витяг)

Департамент з питань праці Державної служби України з питань праці розглянув в межах повноважень запит на інформацію від та повідомляє.

Повноваження Держпраці визначені Положенням про Державну службу з питань праці, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 (далі – Положення), відповідно до якого Держпраці реалізує державну політику, зокрема з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

Підпунктом 46 пункту 4 Положення визначено, що Держпраці відповідно до покладених на неї завдань забезпечує роботодавців і працівників інформацією та роз’ясненнями щодо ефективних засобів дотримання законодавства та запобігання можливим його порушенням.

Порядок ведення трудових книжок визначається Кабінетом Міністрів України.

Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України та Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.93 № 58, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.08.93 за № 110, затверджено Інструкцію про порядок ведення трудових книжок працівників (далі – Інструкція).

Пунктом 1.5 Інструкції встановлено, що питання, пов’язані з порядком ведення трудових книжок, їх зберігання, виготовлення, постачання і обліку, регулюються постановою Кабінету Міністрів України «Про трудові книжки працівників» від 27.04.93 № 301 (далі – Постанова № 301), цією Інструкцією та іншими актами законодавства.

Відповідно до пункту 4 Постанови № 301 відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на керівника підприємства, установи, організації, представництва іноземного суб’єкта господарювання.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 відбулися зміни в обліку трудової діяльності працівника.

Частиною першою статті 48 Кодексу законів про працю України визначено, що облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у порядку, визначеному Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Згідно з пунктом 2 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» включення Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників здійснюється протягом п’яти років з дня набрання чинності цим Законом на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованою особою у порядку та строки, встановлені Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері трудових відносин.

Враховуючи вищевикладене, ведення обліку трудової діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування є обов’язком роботодавця. Законодавством про працю не передбачено наявності згоди працівника або його заяви на ведення трудових книжок в електронній формі.

У разі виникнення додаткових питань можете звернутись до Міністерства економіки України як до головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального діалогу.

Звертаємо увагу, що листи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами, мають лише інформаційний характер та не встановлюють правових норм.

Заступник директора – начальник відділу нагляду
за додержанням законодавства про працю

Олена КОНОВАЛОВА


Присоединяйтесь к Uteka в Telegramm

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
06.05.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Принят закон об обмене информацией и приостановке действия трудового договора Классификатор профессий и квалификационные характеристики объединили с Реестром квалификаций: Закон подписан В ГНС будут подавать информацию о банковских счетах не только СХД, а т...
10.02.2025
В Верховной Раде зарегистрирован законопроект о повышении минимальной зарплаты, пенсий и прожиточного минимума
Больше по теме: Минимальная зарплата и прожиточный минимум – 2025: какие размеры и на что повлияют Размер минимальной заработной платы Парламентарии представили законопроект № 12462, которым предусматривается повышение прожиточного минимума, минимальной зарплаты и минимальной пенсии по возра...
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
Новое
09.05.2025
Минагрополитики осуществляет мониторинг соответствия критически важных предприятий Критериям
Минагрополитики настаивает на неукоснительном соблюдении требований законодательных и других нормативно-правовых актов в течение деятельности предприятий с даты принятия решения об определении их критически важными. Больше по теме: Бронирование военнообязанных работников агропромышленного сектора В...
09.05.2025
Сколько получит пенсионер в случае благотворительного пожертвования от юрлица
Если благотворительное пожертвование адресное, 70 % суммы выплачивается пенсионеру, 30 % суммы направляется в бюджет ПФУ и используется как финансовый ресурс на выплату пенсий. Больше по теме: Договор пожертвования К финансированию пенсионных выплат на благотворительной основе может приобщиться люб...
09.05.2025
Инструктаж по охране труда при надомной или дистанционной работе
Больше по теме: Изменения относительно дистанционной и надомной работы В организации работает три человека (начальник и 2 главных специалиста). В настоящее время стоит вопрос о прохождении обучения по охране труда (ОТ): должен ли проходить начальник организации или специалист, занимающийся раз...
Лучшие материалы