Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Какая ответственность предусмотрена за ошибку в регистрационном номере учетной карточки налогоплательщика при представлении Налогового расчета?

14.07.2021

Если в случае подачи налоговым агентом уточняющего налогового расчета сумм дохода, начисленных (уплаченных) в пользу налогоплательщиков - физических лиц, и сумм удержанного с них налога, а также сумм начисленного единого взноса вносятся изменения в номера учетной карточки наемного работника, то к такому налоговому агенту применяется ответственность, предусмотренная п. 119.1 ст. 119 НКУ, с учетом п. 119.3 ст. 119 НКУ.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 07.07.21 р. № 2669/ІПК/99-00-04-03-03-06

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), розглянула звернення щодо відповідальності за недостовірні відомості або помилки при звітуванні та в межах компетенції повідомляє.

Приватне підприємство запитує, яка відповідальність передбачена за недостовірні відомості або помилки (помилка у реєстраційному номері облікової картки платника податків) при поданні Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску.

Відповідно до пп. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску зобов'язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичнихосіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою по місяцях звітного кварталу), до контролюючого органу за основним місцем обліку. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку - фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не допускається.

Форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску і Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 р. N 4 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 15.12.2020 р. N 773).

За порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності, зокрема, фінансова, адміністративна (ст. 111 ПКУ).

Згідно з п. 119.1 ст. 119 ПКУ неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми, нараховані (виплачені) фізичним особам за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов'язань платника податку та/або до зміни платника податку, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 2040 гривень.

Передбачені п. 119.1 п. 119 ПКУ штрафи не застосовуються у випадках, якщо недостовірні відомості або помилки в податковій звітності про суми доходів, нараховані (сплачені) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми, нараховані (виплачені) фізичним особам за товари (роботи, послуги), виникли у зв’язку з виконанням податковим агентом вимог п. 169.4 ст. 169 ПКУ та були виправлені відповідно до вимог ст. 50 ПКУ.

Відповідно до п. 119.3 ст. 119 ПКУ штрафи, передбачені, зокрема, п. 119.1 ст. 119 ПКУ, не застосовуються у випадках, якщо помилки щодо реєстраційного номера облікової картки платника податків у податковій звітності про суми доходів, нараховані (сплачені) на користь платника податків, суми утриманого з них податку були виправлені податковими агентами самостійно, у тому числі протягом 30 календарних днів з дня надходження повідомлень про помилки, виявлені контролюючим органом.

З огляду на зазначене, якщо у разі подання податковим агентом уточнюючого податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску вносяться зміни до номеру облікової картки найманого працівника, то до такого податкового агента застосовується відповідальність, передбачена п. 119.1 ст. 119 ПКУ, з врахуванням п. 119.3 ст. 119 ПКУ.

Разом з тим, з 01 березня 2020 року на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), встановлено обмеження щодо застосування штрафних санкцій, зокрема, не застосовуються штрафні санкції в межах п. 119.1 ст. 119 Кодексу за порушення податкового законодавства, вчинені податковими агентами з 01 березня 2020 року по теперішній час.

Відповідно до частини першої ст. 1651 Кодексу про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), порушення порядку нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування або подання недостовірних відомостей, що використовуються в Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування, іншої звітності та відомостей, передбачених законами України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» і «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», порушення встановленого порядку використання та здійснення операцій з коштами Пенсійного фонду України, - тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичну особу - підприємця або особу, яка забезпечує себе роботою самостійно, від тридцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне із правопорушень, зазначених у частині першій цієї статті, - тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичну особу - підприємця або особу, яка забезпечує себе роботою самостійно, від сорока до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
05.03.2025
Опубликовано постановление КМУ, которым упрощена процедура бронирования военнообязанных
Больше по теме: Бронирование работников: пошаговые действия Аннулирование бронирования военнообязанных: основания и условия Отчетность по воинскому учету и бронированию 5 февраля на сайте Кабмина опубликовано постановление от 28.02.2025 № 233, которыи внесены изменения впорядок бро...
24.02.2025
До 31 марта продолжат процедуру перебронирования и подтверждения критичности
Больше по теме: Спецтема «Бронирование работников: условия, порядок и оформление» Как перебронировать работников до 01.03.2025? Бронирование работников: изменения с 1 декабря 2024 года Бронирование работников: пошаговые действия Правительство продлит сроки подтверждения предприятия к...
Новое
19.05.2025
Как ГНС поддерживает мобилизованных ФЛП и ветеранов относительно предотвращения возникновения налогового долга
ГНС наработала предложения по увеличению с 10 до 180 дней срока подачи после демобилизации самозанятым лицом заявления об освобождении от уплаты налогов. В апреле этого года 1 186 мобилизованных ФЛП подали заявления о невозможности выполнения налоговых обязанностей. По этим заявлениям проведено умен...
19.05.2025
Распределение дивидендов только одному из участников ООО не аннулирует право других участников на их получение – судебное решение
Нарушенное право истца подлежит защите, поскольку в действиях (бездействии) ответчика имеются признаки дискриминации одного из участников и вмешательства в имущественные права истца. Больше по теме: Как оформить решение о выплате дивидендов частным предприятием Участие всех участников общества в об...
19.05.2025
Особенности начисления НДС при приобретении товаров при совершении одновременно операций, которые облагаются НДС и освобождены от обложения НДС
Рассмотрим варианты начисления НДС при совершении разных операций. Необходимо ли предприятию, осуществляющему одновременно операции, облагаемые НДС и освобожденные от обложения НДС, начислять налоговые обязательства по правилам, установленным п. 198.5 Налогового кодекса, если приобретенные им товары...
Лучшие материалы