Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Арендная плата за земли государственной собственности: включается ли в расходы ФЛП

19.10.2018


Физическое лицо - предприниматель, применяющее общую систему налогообложения не имеет права включать в состав расходов суммы уплаченной арендной платы за использование в хозяйственной деятельности земли государственной (коммунальной) собственности.


ГУ ДФС В ОДЕСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 04.10.2018 р. № 4290/ІПК/15-32-13-01-05

Головне управління Державної фіскальної служби в Одеській області, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі - Кодекс), розглянуло лист фізичної особи підприємця, щодо включення до складу витрат суму орендної плати за земельну ділянку під приміщення, яке використовується при здійсненні підприємницької діяльності на загальній системі оподаткування фізичної особи підприємця і в межах компетенції повідомляє.

Відповідно до п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI, зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ), плата за землю - це обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності -обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Згідно з п. п. 288.1 - 288.3 ст. 288 ПКУ підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України від 25 жовтня 2001 року N 2768-ІІІ, зі змінами та доповненнями, Законом України від 06 жовтня 1998 року N 161-XIV «Про оренду землі», зі змінами та доповненнями, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Об'єктом оподаткування фізичної особи - підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця (п. 177.2 ст. 177 ПКУ).

Підпунктом 177.4.3 п. 177.4 ст. 177 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, зокрема суми податків, зборів, які пов'язані з проведенням господарської діяльності такої фізичної особи - підприємця (крім податку на додану вартість для фізичної особи -підприємця, зареєстрованого як платник податку на додану вартість, та акцизного
податку, податку на доходи фізичних осіб з доходу від господарської діяльності, податку на майно).

Таким чином, фізична особа - підприємець на загальній системі оподаткування не має права включити до складу витрат суму сплаченої орендної плати за використання в господарській діяльності землі державної (комунальної) власності.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
20.05.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Принят Закон о возобновлении течения исковой давности Минфин обнародовал проекты профессиональных стандартов «Главный бухгалтер бюджетного учреждения» и «Бухгалтер бюджетного учреждения» ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплате...
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
05.03.2025
Опубликовано постановление КМУ, которым упрощена процедура бронирования военнообязанных
Больше по теме: Бронирование работников: пошаговые действия Аннулирование бронирования военнообязанных: основания и условия Отчетность по воинскому учету и бронированию 5 февраля на сайте Кабмина опубликовано постановление от 28.02.2025 № 233, которыи внесены изменения впорядок бро...
Новое
21.05.2025
Бумажная трудовая книжка или как завершить переход на электронную форму
Когда следует завершить процедуру сканирования бумажных трудовых книжек и внести их на веб-портал Пенсионного фонда? Больше по теме: Электронная и бумажная трудовая книжка: что нужно знать работнику и работодателю Трудовая книжка утеряна или испорчена: как оформить дубликат Уже не первый год украи...
21.05.2025
Как составить отчетность по экологическому налогу
Плательщики эконалога составляют налоговые декларации, подают их в течение 40 календарных дней, следующих за последним календарным днем налогового (отчетного) квартала, в контролирующие органы и уплачивают налог в течение 10 календарных дней, следующих за последним днем предельного срока подачи декл...
21.05.2025
Работник – ВПЛ: когда он должен уведомить об изменении места жительства
Сколько уделяется времени внутренне перемещенным лицам для уведомления об изменении места жительства и куда подавать обновленные данные? Больше по теме: Можно ли принять на работу ВПЛ, не уволенное с предыдущего места работы? Одной из ключевых обязанностей внутренне перемещенных лиц является своевр...
Лучшие материалы