Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Передача коштів між місцевими бюджетами

 Статтею 7 Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс) та статтею 61 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" надано право органам місцевого самоврядування самостійно визначати напрями використання бюджетних коштів відповідно до законодавства України. Змінами до Кодексу, які набрали чинності 01.01.2015 р., значно розширено права місцевих органів влади та надано їм повну бюджетну самостійність у прийнятті рішень.

Тобто остаточне визначення напрямів використання бюджетних коштів належить до компетенції відповідних органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади. Бюджетним кодексом України дозволяється місцевим радам передбачати у відповідних бюджетах міжбюджетні трансферти.

Види міжбюджетних трансфертів між місцевими бюджетами визначені статтею 101 Кодексу. Умови надання субвенцій, зазначених у цій статті, у т. ч. і іншої субвенції, визначаються відповідним договором сторін, який є невід'ємною частинної відповідних рішень місцевих рад про передачу коштів між місцевими бюджетами. Отже, у разі наявності ресурсу, місцева рада має право спрямувати надлишкові кошти відповідного бюджету іншому місцевому бюджету.

Рішення про передачу бюджетних ресурсів приймається обома місцевими радами та затверджується у відповідних місцевих бюджетах.

Так, сільська рада має право спрямувати кошти сільського бюджету у вигляді іншої субвенції районному бюджету. Умови використання районною радою коштів, що передаються (у т. ч. на оплату поточних та капітальних видатків бюджетних установ, включаючи погашення бюджетних зобов'язань минулих років, узятих на облік у органах Казначейства), повинні бути викладені у спільному договорі між надавачем субвенції та її отримувачем.

Прийняття такого рішення не суперечить чинному законодавству, а саме положенням статті 85 Кодексу. Адже кошти із сільського бюджету отримує не бюджетний заклад, а районний бюджет. Утримання бюджетного закладу проводиться з районного бюджету згідно з кошторисом такого закладу.

Зазначаємо, що на утримання кожного бюджетного закладу складається один кошторис видатків, що є основним документом, у якому зазначаються джерела фінансування видатків та їх обсяг (за економічною класифікацією видатків), визначений рішенням про бюджет.

У разі передачі цільових коштів до районного бюджету з бюджету села джерелами проведення видатків на утримання такого закладу є трансферт з сільського бюджету та доходи районного бюджету. З приводу уникнення нецільового використання бюджетних коштів наголошуємо, що нецільовим використанням бюджетних коштів є їх витрачання на цілі, що не відповідають визначеним статтею 119 Бюджетного кодексу України.

Отже, місцеві органи влади повинні чітко дотримуватись умов діючого бюджетного законодавства.

Лист МФУ від 24.11.2015 р. N 31-05230-10-10/36011

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
Нове
09.05.2025
Мінагрополітики здійснює моніторинг відповідності критично важливих підприємств Критеріям
Мінагрополітики наголошує на неухильному дотриманні вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів протягом діяльності підприємств з дати прийняття рішення про визначення їх критично важливими.  Більше за темою: Бронювання військовозобов’язаних працівників агропромислового се...
09.05.2025
Скільки отримає пенсіонер у разі благодійної пожертви від юрособи
Якщо благодійна пожертва адресна, 70 % суми виплачується пенсіонеру, 30 % суми спрямовується до бюджету ПФУ та використовується як фінансовий ресурс на виплату пенсій. Більше за темою: Договір пожертви До фінансування пенсійних виплат на благодійній основі може долучитися будь-яка юридична або...
09.05.2025
Інструктаж з охорони праці у разі надомної або дистанційної роботи
Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи В організації працює три особи (начальник та 2 головних спеціаліста). Наразі стало питання щодо проходження навчання з ОП: чи повинен проходити начальник організації чи спеціаліст, який займається розробкою та реєстрацією інструкц...
Кращі матеріали