Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Щодо амортизації основних засобів, отриманих за договорами користування

ДФС у листі від 12.03.2016 № 5338/6/99-99-19-02-02-15 зазначила наступне. У старій редакцій ПКУ, що діяла до 01.01.2015 р., витрати на придбання основних засобів, нематеріальних активів та довгострокових біологічних активів для використання в господарській діяльності підлягали амортизації. До придбання прирівнювались операції з отримання ОЗ та НМА, що не підлягають приватизації,  при отриманні їх у господарське відання за рішенням центральних органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування у межах їх повноважень, у разі зарахування відповідних засобів на баланс.

Нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта. Встановлюється він наказом по підприємству при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс), але не менше, ніж визначено в п. 145.1 ПКУ, і призупиняється на період його виводу з експлуатації (для реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання, консервації та інших причин) на підставі документів, які свідчать про виведення таких основних засобів з експлуатації (пп. 145.1.2 ПКУ).

Доходи платника податку у вигляді вартості ОЗ, отриманих з метою здійснення їх експлуатації, які не враховані у складі доходу під час їх зарахування на баланс платника податку відповідно до ПКУ, з метою оподаткування визнаються доходами в сумі, що дорівнює сумі амортизації відповідних активів у момент нарахування такої амортизації у разі безоплатно отриманих або виготовлених чи споруджених за рахунок коштів бюджету або кредитів, залучених КМУ чи під його гарантії , у разі виконання зобов'язань за гарантією КМУ(п. 137.17 ПКУ).

З урахуванням вимог п. 11 підрозд. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ у редакції, що діє з 01.01.2015 р., при розрахунку амортизації основних засобів та нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ПКУ балансова вартість ОЗ та НМА станом на 01.01.2015 р. має дорівнювати балансовій вартості таких активів, що визначена станом на 31.12.2014 р. відповідно до ст. 144 - 146 та 148 розд. III ПКУ у редакції, що діяла до 01.01.2015 р.

Розрахунок амортизації основних засобів або нематеріальних активів здійснюється відповідно до НП(С)БО(стандартів) або МСФЗ з урахуванням обмежень, встановлених пп. 14.1.138, 138.3.2 - 138.3.4 ПКУ. При такому розрахунку застосовуються методи нарахування амортизації, передбачені НП(С)БО, крім «виробничого» методу (пп. 138.3.1 ПКУ).

Таким чином, амортизації підлягає балансова вартість ОЗ, сформована у податковому обліку станом на 31.12.2014 р. для цілей амортизації відповідно до ст. 144 - 146 та 148 розд. III ПКУ у редакції, що діяла до 01.01.2015 р.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
15.09.2025
Чи вимагати трудову книжку при працевлаштуванні сумісника
Надамо відповідь на наступні запитання: чи має надати трудову книжку працівник при працевлаштуванні за сумісництвом та який документ має надати працівник замість трудової книжки. Більше за темою: Особливості оформлення на роботу сумісника Чи має надати трудову книжку працівник при працевлаштуванні ...
15.09.2025
Передоручення: як правильно оформити довіреність на передачу повноважень
Розглянемо, що таке передоручення; яка форма довіреності, виданої в порядку передоручення; умови та особливості оформлення коли передоручення втрачає чинність; порядок скасування довіреності тощо. Більше за темою: Як оформити довіреність на підписання ТТН та інших документів посередником, який відв...
15.09.2025
Як заповнити додаток 1 до декларації екоподатку в частині викидів двоокису вуглецю у разі перевищення їх обсягу (500 тонн) протягом поточного року
Розрахунок за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення здійснюється у додатку 1 до Декларації. При цьому для кожного стаціонарного джерела забруднення складається два окремих додатка 1, один з яких – для декларування податкових зобов’язань з ек...
Кращі матеріали