Зміни в нотаріаті та держреєстрації в умовах воєнного стану – Уряд прийняв відповідну постанову
«У зв'язку з тим, що Україна поступово продовжує звільнення окупованих територій внаслідок проведення контрнаступальної операції, є потреба в перегляді положень законодавства у сферах нотаріату та державної реєстрації. Необхідно забезпечити з одного боку – умови для відновлення діяльності вiдповiдних суб'єктів надання послуг, а з іншого – належний захист майнових прав громадян та юридичних осіб від потенційних зловживань», – зауважує заступник Міністра юстиції України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергій Орлов.
Саме з метою удосконалення механізмів правового регулювання діяльності та контролю у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, бізнесу та нотаріату в умовах воєнного стану Кабінет Міністрів України прийняв Постанову «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації».
Зміни, передбачені Постановою, стосуються організаційних питань контролю за дiяльнiстю державних реєстраторів. Зокрема, з метою відновлення роботи суб'єктів державної реєстрації на звільнених від російської окупації територіях та забезпечення їх відповідним персоналом передбачається:
- виключення спеціальної перевірки як форми контролю у сфері державної реєстрації;
- скасування вимоги про обов'язкове перебування особи на посаді державного реєстратора чи іншій посаді, що передбачає виконання функцій державного реєстратора станом на 23 лютого 2022 року.
Натомість надання або поновлення доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно/Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань пропонується здійснювати після перевірки Міністерством юстиції України відповідності такого державного реєстратора вимогам, установленим законодавством, зокрема в частині відсутності фактів притягнення його до відповідальності за порушення у сфері державної реєстрації.
Актуальним є також визначення одним із критеріїв проведення моніторингу реєстраційних дій в реєстрах – проведення реєстраційних дій щодо фізичних та юридичних осіб, до яких застосовані санкції відповідно до Закону України «Про санкції».
Крім того, Постановою передбачено перегляд повноважень посадових осіб органів юстиції в частині державної реєстрації органів державної влади, органів місцевого самоврядування, казенних підприємств, державних підприємств, комунальних підприємств, комунальних організацій (установ, закладів), державних організацій (установ, закладів) та державної реєстрації на підставі судових рішень про заборону вчинення реєстраційних дій.
«Спрощення вимог для призначення на посаду державного реєстратора дозволить збільшити їх кількість, у тому числі на звiльнених від окупації територіях, що позитивно вплине на якість надання адмінпослуг у сфері державної реєстрації», – акцентує Сергій Орлов.
Крім того, він додав, що наразі Мін'юст відкриває доступ до ЄДР для пошуку та формування витягів з нього, а також відновлює можливість формувати витяги з ДРРП.
https://www.kmu.gov.ua
Коментарі до матеріалу