Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Для бізнесу - перевірки!

Редакція

26.01.2017 180 0 0

КМУ оприлюднив проект постанови, що затверджує, у тому числі порядок проведення контролю за дотриманням законодавства про працю.

Тезово про найважливіше, що потрібно знати роботодавцю:

1. «Пришестя» контролерів до Вас запропоновано називати «інспекційним візитом».

2. Інспекційні відвідування можуть проводитися на підставі:

— звернення працівника, щодо якого були допущені порушення законодавства про працю;

— звернення фізособи, трудові відносини з яким не були належним чином оформлені;

— за рішенням керівника органу контролю;

— за рішенням суду, «повідомленнями» правоохоронних органів (читайте: рапорт, лист, в будь-якому випадку далі порядок передбачить, що автор «анонімки» бережеться і перевіряється ніколи не сполучиться);

— звернення інших органів (ГФС, ПФУ, Держстат).

3. Єдиний документ, який Вам пред'явить інспектор — посвідчення. Тобто, напрями, наказу про проведення інспектування/перевірки не буде.

У теж час, єдиною підставою для недопуску перевіряльника буде відсутність посвідчення (яке, звичайно ж, не буде забуто інспектором).

4. Інспектор має право приходити без попередження (що логічно) у БУДЬ-який ЧАС ДОБИ (що нелогічно і навіть жорсткіше, ніж слідчі дії, які відповідно до ч. 4 ст. 223 КПК в нічний час можуть проводитися лише у невідкладних випадках). Погоджуся, що багато підприємств працюють в багатозмінному режимі та нічний інспектування може допомогти встановити число залучених до робіт осіб, АЛЕ — чи зможе в нічний час суб'єкт господарювання забезпечити ревізору доступ до документів (чи буде на місці керівник, бухгалтер, а найголовніше, вони повинні бути в цьому часі)?

5. Інспектор має право заходити в БУДЬ-які приміщення, знайомитися з будь-якими документами, ведення яких передбачено законодавством про працю.

6. Наодинці або при свідках задавати питання керівнику, так і працівникам об'єкта інспектування.

7. Використовувати аудіо-, фото-, відеофіксацію.

8. Залучати правоохоронців (напевно, з правоохоронцями легше виконати п. 6: відповіді на питання будуть чесніше і лаконічнішими).

9. Інспектору забороняється розголошувати джерело скарги (про що писалося вище). Тобто, про заснування й привід проведенні перевірки/інспектуванні Ви не дізнаєтеся.

10. За результатами інспектування (при виявленні порушень), за аналогією з податковими перевірками складається акт, а за відсутності порушень — довідка. Тобто, складається акт (складно уявити, що порушення не будуть виявлені).

Акт складається в останній день інспектування та підписується перевіряючим та керівником об'єкта контролю.

11. Заперечення (зауваження) на акт інспектування можна надати протягом 3 робочих днів з моменту підписання акта.

При цьому, у проекті не уточнюється, заперечення подаються у зазначений термін з моменту підписання акта інспектором або інспектором і керівником об'єкта перевірки? Адже не виключений варіант, що акт (у силу різних причин) буде складений без участі об'єкта контролю (його керівника) і буде надісланий поштою, що де-факто позбавить перевіряється можливості скласти та направити заперечення (зауваження) у зазначений термін.

12. За результатами розгляду заперечень інспектор виносить припис та/або приймає заходи щодо притягнення до відповідальності винних у порушенні законодавства про працю.

13. Рішення інспектора, винесені за результатами інспектування, можна оскаржити протягом 10 днів з моменту їх отримання керівництву територіального органу Держпраці, керівництву Держпраці або в суд.

Тут слід зупинитися. Посмію припустити, що дії/бездіяльності та рішення інспекторів з праці, як суб'єктів владних повноважень, оскаржуються в порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України, ч. 1 ст. 99 якого передбачає, що термін звернення до адміністративного суду встановлюється або цим кодексом, або іншими ЗАКОНАМИ (а не підзаконними актами, до яких відноситься постанова КМУ).

Частина 2 ст. 99 КАС України встановлює 6-місячний строк для звернення з позовом, а ч. 5 цієї ж статті мова йде про оскарження рішень, на підставі яких може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів) — один місяць.

Таким чином, автори проекту постанови встановили строк судового оскарження рішень інспекторів праці, в рази менший строку, встановленого законом — КАС України.

Повторюся, що вище було коротко проаналізовано проект постанови Кабміну. Але навряд чи варто розраховувати, що сама Постанова відрізнятиметься від проекту, тому, керуючись принципом — попереджений, значить озброєний, рекомендую готуватися до таких інспекційним відвідин заздалегідь.

Джерело: http://ukr-biz.com.ua/

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали