Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Антикорупційне обмеження щодо спільної роботи близкьких осіб: для кого?

Обмеження щодо спільної роботи близьких осіб в умовах прямого підпорядкування поширюються лише на осіб, уповноважених на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування(за винятком народних депутатів України, депутатів Верховної Ради АР Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів), вичерпний перелік яких наведено в п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 р. № 1700-VII (далі — Закон).

Проте вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів, повідомляти про наявність реального чи потенційного конфлікту інтересів, не вчиняти дій і не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів, а також ужити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів зобов'язані як особи, уповноважені на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, так і особи, які для цілей Закону до них прирівнюються, у т.ч. — посадові особи юридичних осіб публічного права, а також інші особи, визначені законом.

Водночас для вирішення питання, чи є особа посадовою, слід виходити з правозастосовної практики, відповідно до якої головним критерієм віднесення особи до кола посадових осіб є наявність у неї організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій.

Працівники підприємств, установ, організацій, які виконують професійні (адвокат, лікар, вчитель, бухгалтер тощо), виробничі (водій, швачка тощо) або технічні (друкарка, охоронник, оператор котельні тощо) функції, можуть визнаватися службовими особами лише за умови, якщо поряд із цими функціями вони виконують організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські обов'язки.

На цьому акцентує увагу Мін’юст у листі від  26.11.2015 р. № 868/1373-0-2-15/11.

Джерело: http://www.interbuh.com.ua/ru/documen...

 

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали