Все, що ви не знали про контроль над трансферним ціноутворенням і боялися запитати
25.12.2016 172 0 0
Як правильно працювати з трансферним ціноутворенням, щоб не отримати штраф від ГФС
Норми національного законодавства, які передбачають контроль над трансферним ціноутворенням (далі — ТЦУ), в Україні були введені на початку 2013 року. Тоді українське податкове законодавство було імплементовано таке поняття, як принцип "витягнутої руки" (arm's lenth principle). Це принцип оподаткування взаємопов'язаних компаній, згідно з яким розрахунок податкових зобов'язань здійснюється виходячи з ринкових цін за угодами між взаємозалежними платниками податків.
Основні механізми, за допомогою яких здійснюється контроль над трансферним ціноутворенням, визначені статтею 39 ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ . Слід зазначити, що об'єктом контролю ТЦУ є господарські операції підприємства, які за змістом даної статті Кодексу визнаються контрольованими, тобто відповідають кожному з таких трьох критеріїв:
- здійснюються платником податку, річний дохід якого від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку (за винятком непрямих податків), перевищує 50 млн грн за відповідний податковий (звітний) рік;
- контрагентом по угоді є нерезидент України, який є особою, пов'язаною з платником податку, чи особою, зареєстрованою на території з низьким рівнем оподаткування, перелік яких встановлений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.04.2015 №977 (в основному це території, відомі у світі як так звані "офшорні зони");
- обсяг операцій з таким контрагентом — нерезидентом (за винятком непрямих податків) перевищує 5 млн грн за відповідний податковий (звітний) рік.
Для цілей контролю над трансфертним ціноутворенням пов'язаними вважаються ті особи, відносини між якими можуть впливати на умови діяльності таких осіб або економічні результати їх діяльності. Критерії, за якими здійснюється визнання осіб пов'язаними в цілях контролю за трансфертним ціноутворенням, деталізовані у пункті 14.1.159 статті 159 НК України.
Окремо слід акцентувати увагу, що обсяг річного доходу платника податку і обсяг операції розраховується за винятком із цієї суми непрямих податків (ПДВ, акцизний податок та митні платежі, встановлені Митним кодексом України).
Крім того, за умови відповідності зазначеним вище критеріям обсягу господарської операції та обсягу річного доходу платника податку, контрольованими також вважаються зовнішньоекономічні господарські операції з продажу товарів через комісіонерів — нерезидентів.
Необхідно також враховувати, що якщо в ланцюжку господарських операцій між платником податку та пов'язаною особою право власності на предмет угоди перш ніж перейти від платника податків до пов'язаній особі — нерезиденту (або навпаки при здійсненні імпортних операцій) переходить одного або декількох посередників, така операція вважається контрольованою, якщо у вчиненні таких операцій посередники не виконують істотних функцій, не приймають на себе суттєвих ризиків або не використовують у ході операцій істотних активів (пункт 39.2.5.1. ст. 39 ПК України).
Детальніше дивись за посиланням: https://delo.ua/
Коментарі до матеріалу