Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Технології витісняють традиційне страхування

Редакція

30.05.2017 256 0 0

Страхова галузь рухається до того, щоб надавати не тільки фінансові компенсації, а й технічну, консультаційну, і юридичну підтримку.

Технології дають можливість відмовитися від послуг страхових посередників, знизити вартість поліса і кардинально змінити підхід до обслуговування клієнтів.

Світова економіка поступово виходить з кризи. Слідом за нею зростає і страхова галузь. За прогнозами компанії Swiss Re, обсяги майнового страхування в світі, автострахування за 2017 рік збільшаться на 2,2%, а в 2018 році - на 3%. Трендом розвитку страхової індустрії стане широке поширення цифрових сервісів, штучного інтелекту, інтернету речей, соціальних, хмарних і блокчейн технологій.

Але найсерйозніші зміни торкнуться каналів комунікації з клієнтами. Як вважають фахівці консалтингової компанії Capgemini, в найближчі роки буде стрімко рости частка прямих продажів, а також альтернативних інструментів на вибір, порівняно і придбання страхових продуктів.

Провідні страхові компанії Європи і США активно впроваджують інтернет-сервіси, функція яких - спростити підбір, порівняння і покупку страховки для автомобіля, і звести витрати часу на ці процеси до мінімуму. До того ж клієнт компанії отримує доступ до цілодобової підтримки. І це не тільки інформаційна, але і технічна допомога в складних дорожніх ситуаціях.

Іншими словами, прямі канали продажів дають можливість страховикам відмовитися від послуг посередників і агентів, що дозволить не тільки знизити вартість поліса, але і кардинально змінити підхід до обслуговування клієнтів.

Зміна парадигми страхового бізнесу добре помітна і за темпами розвитку ринку дорожнього асистансу. У Великобританії, наприклад, його обсяг уже перевищує 1,8 млрд фунтів стерлінгів в рік. А за даними найбільшого в США автомобільного клубу ААА, щорічно технічну допомогу отримують 32 млн автомобілістів. 58% від цього числа - водії, які придбали пакети асистансу.

Крім того, опитування, які проводять американські страховики, підтверджують, що автомобілісти все більше зацікавлені в додаткових послугах від своїх страхових компаній. Наприклад, 62% водіїв зізнаються, що вони відчувають себе безпорадними в непередбачених обставин, які виникають в дорозі. А 47% опитаних автовласників кажуть, що вони потребують оперативної і кваліфікованої технічної допомоги, і готові за неї платити.

Тому, щоб утримати клієнта страховики будуть змушені переглянути підходи до ведення бізнесу. І це стосується всіх без винятку ринків, що розвиваються - в першу чергу. За оцінками Swiss Re, їх приріст складе близько 5,7% в 2017 році і прискориться до 6,7% в 2018 році.

В Україні ми бачимо величезне поле для розвитку не тільки прямого страхування, а й додаткових сервісів і послуг для автомобілістів, які виходять за рамки стандартного КАСКО.

З одного боку, поява нових послуг - це відгомони недовіри між страховими компаніями і їх клієнтами. Водії в Україні не сприймають КАСКО як елемент захисту і спокою. Вони вважають, що страхування авто - складний, дорогий і ненадійний механізм. А значить, зростання популярності продуктів і сервісів, які стануть альтернативою КАСКО, неминучий. Їх завдання - задовольняти очікування і запити автомобілістів, які хочуть отримати не просто фінансову компенсацію збитків, а розширений сервіс і допомогу в будь-яких дорожніх ситуаціях.

З іншого боку, водії самі готові відмовлятися від звичних моделей страхування. За даними компанії Mount Onyx, яка проаналізувала ринки 32 європейських країн, у Великобританії частка прямих і онлайн-продажів в страхуванні перевищила 30%. Згідно з прогнозом Mount Onyx, протягом наступних 10 років ринок прямих продажів в Європі зросте на 44 млрд євро, а його ємність перевищить 124 млрд євро.

Також, згідно зі звітом консалтингової компанії Ernst & Young про ринок європейського страхування, вже в 2017 році страховики вийдуть за рамки класичних бізнес-моделей. Це пов'язано з тим, що страхові компанії зіткнуться з посиленням конкуренції та змінами в структурі споживчого попиту. І головним інструментом боротьби за клієнта стане не ціна, а розширення переліку послуг, якість сервісу, відмова від офісів і агентів, на зміну яким прийдуть прямі продажі.

Як вважають в Ernst & Young, все більше уваги буде приділятися онлайн-доступу до страхування. Перш за все, в сегменті автострахування. Це призведе до появи нових продуктів, посилення сервісної складової і розвитку технічної підтримки, а також до збільшення кількості InsurTech-рішень і їх практичного застосування в страхуванні.

Джерело: http://hyser.com.ua/ 

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали