Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Новий порядок видачі паспорта-картки громадянина України

Редакція

14.11.2016 5164 0 0

1 листопада 2016 року набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів №745, якою внесено зміни до Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсними та знищення паспорта громадянина України. Куди і з якими документами потрібно звертатися для отримання паспорта громадянина України нового зразка у вигляді картки?

Паспорт громадянина України є документом, що посвідчує особу і підтверджує громадянство України. Паспорт виготовляється у формі картки, що містить безконтактний електронний носій.

Кожен громадянин України, який досяг 14-річного віку, зобов'язаний отримати паспорт. При цьому паспорт оформляється особам, які не досягли 18-річного віку, на чотири роки, а особам, які досягли 18-річного віку, - на 10 років.

У разі втрати або крадіжки паспорта замість втраченого або викраденого оформляється і видається новий паспорт.

Обмін паспорта здійснюється у разі:

 зміни інформації, внесеної в паспорт (крім додаткової змінної інформації);

отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків або повідомлення про відмову від прийняття зазначеного номера (за бажанням);

виявлення помилки в інформації, внесеній до паспорта;

закінчення строку дії паспорта;

непридатності паспорта для подальшого використання;

досягнення 25-або 45-річного віку особою, має паспорт зразка 1994 року (за бажанням).

Терміни оформлення

Паспорт видається не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети. Термінове оформлення паспорта можливо не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети.

Паспорт, котрий оформляється вперше, видається не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети на його отримання.

За оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обмін паспорта справляється адміністративний збір у порядку і розмірах, встановлених законодавством. Адміністративний збір стягується при оформленні замість втраченого або викраденого, обміну паспорта зразка 1994 року.

За оформлення паспорта вперше адміністративний збір не стягується.

Куди звертатися?

Документи для оформлення або обміну паспорта подаються у центри надання адміністративних послуг, державне підприємство, яке належить до сфери управління ДМС, і його відокремлені підрозділи, територіальні органи та територіальні підрозділи ДМС.

В територіальний орган ДМС документи подаються тільки у разі оформлення паспорта замість утраченого або викраденого, обміну паспорта, який було оформлено із застосуванням засобів Реєстру.

Подання документів для оформлення або обміну паспорта здійснюється тільки у територіальний підрозділ ДМС у разі:

 набуття особою громадянства України;

оформлення паспорта вперше по досягненні 18-річного віку без надання документів з фотозображенням особи, виданих уповноваженими органами, установами, організаціями;

оформлення паспорта вперше по досягненні 18-річного віку особі, яка її надала рішення суду про встановлення особи (для осіб, які не були встановлені за результатами проведення процедури встановлення особи)

повернення на постійне проживання в Україні особи, які постійно проживав за кордоном

 оформлення паспорта особі, яка не може пересуватися самостійно у зв'язку з тривалим розладом здоров'я, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров'я, оформленим у встановленому порядку, якщо така особа не отримувала паспорти, оформленого із застосуванням засобів Реєстру;

відбування особою покарання в установах виконання покарань або перебування на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах Моз закритого типу.

Документи подаються до територіального органу чи територіального підрозділу ДМС за зареєстрованим місцем проживання.

Особа, яка досягла 14-річного віку і місце проживання якого не зареєстровано, для оформлення паспорта вперше подає документи за місцем фактичного проживання в Україні.

Документи для оформлення паспорта замість утраченого або викраденого, обміну паспорта, який було оформлено із застосуванням засобів Реєстру, можуть подаватися заявником у будь-територіальний орган або територіальний підрозділ ДМС, або уповноваженому суб'єкту.

У разі виникнення обставин (подій), у зв'язку з якими паспорт підлягає обміну (крім терміну дії паспорта), документи для його обміну подаються протягом одного місяця з дати настання таких обставин (подій).

У разі закінчення терміну дії паспорта документи для його обміну можуть бути подані протягом одного місяця до дати закінчення строку його дії. У такому випадку паспорт, що підлягає обміну, після приймання документів повертається особі і здається їм при отриманні нового паспорта.

Документи для оформлення паспорта-картки

Заявник для оформлення паспорта подає наступні документи:

1) свідоцтво про народження або документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави (далі - свідоцтво про народження);

2) оригінали документів, що підтверджують громадянство та посвідчують особу батьків або одного з них, які на момент народження перебували в громадянстві України (для підтвердження факту належності особи до громадянства України).

У разі відсутності таких документів або у випадку, коли батьки або один із батьків такої особи на момент її народження були іноземцями або особами без громадянства, або у разі набуття особою громадянства України на території України подається довідка про реєстрацію особи громадянином України;

3) паспорт громадянина України для виїзду за кордон (для осіб, які постійно проживають за кордоном, після повернення їх у встановленому порядку на проживання в Україні для осіб, які набули громадянство України за кордоном);

4) посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних)

5) довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеного особи (для внутрішньо переміщених осіб);

6) рішення суду про встановлення особи (для осіб, які не були встановлені за результатами проведення процедури встановлення особи)

7) документ, що посвідчує особу законного представника / уповноваженої особи та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника / уповноваженої особи;

8) документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати.

9) документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації в безконтактний електронний носій у паспорт (при наявності таких документів):

про місце проживання - довідку органу реєстрації встановленого зразка;

про народження дітей - свідоцтва про народження дітей;

 про шлюб та розірвання шлюбу - свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який відповідно до його національного законодавства підтверджує відповідний факт;

 про зміну імені - свідоцтво про зміну імені, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який відповідно до його національного законодавства підтверджує відповідний факт ;

довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків або повідомлення про відмову від його прийняття;

10) документ, виданий відповідним органом, установою, організацією, що містить фотозображення обличчя, - для осіб, які звертаються за оформленням паспорта вперше по досягненні 18-річного віку. У разі відсутності такого документа особа подає письмове звернення у довільній формі, в якому зазначається інформація про адресу місця проживання, навчання, роботи, установ виконання покарань та інша інформація, відомості про батьків або інших родичів, які будуть залучені до проведення процедури встановлення особи;

11) одну фотографію розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення оцифрованого образу особи шляхом сканування із застосуванням засобів Реєстру - для оформлення паспорта особі, яка не може пересуватися самостійно у зв'язку з тривалим розладом здоров'я, що підтверджується медичним висновком відповідного медичного закладу здоров'я, оформленим у встановленому порядку, або особі, що відбуває покарання в установах виконання покарань або перебувають на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах Моз закритого типу (у разі необхідності). Фотографія повинна відповідати вимогам рекомендацій Міжнародної організації цивільної авіації (IKAO) Doc 9303.

Детальніше дивись за посиланням: http://www.prostopravo.com.ua/

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали