НБУ впроваджує три лінії захисту грошей клієнтів
Нова система управління ризиками знижує вплив акціонерів на банк.
На першій лінії захисту будуть перебувати бізнес-підрозділи банку.
Управління ризиками починається з того моменту, як клієнт прийшов в банк відкрити рахунок. Це і є перший ризик, який бере на себе банк. Фактично ресепшн-менеджер — перший, хто реалізує управління ризиками в банку. Це велика ментальна зміна, яке має відбутися в українських банках.
Другу лінію захисту забезпечує підрозділ комплаенс і підрозділ з управління ризиками.
Нацбанк виділяє шість ризиків — це основні для всіх українських банків. Для кожного з цих ризиків НБУ дає свій путівник і пояснює, що робити в кожному напрямку.
Завершальний етап в системі управління ризиками — це робота підрозділу внутрішнього аудиту, який проводить оцінку ефективності роботи системи управління ризиками.
Chief Compliance Officer (CCO) з метою оперативного управління комплаєнс-ризиком має право вето на рішення правління і створений ним колегіальний орган у разі порушення вимог регулятора з подальшим інформуванням наглядової ради банку, також він інформує НБУ про виявлення підтверджених порушень, якщо наглядова рада банку не прийняв заходи щодо їх усунення.
Результатом цього стане покращення інвестиційного клімату за рахунок підвищення рівня безпеки банківської системи.
https://finclub.net
Коментарі до матеріалу