Коротко про адміністрування податків у 2017 році
04.02.2017 658 0 0
ПОДАТКОВІ КОНСУЛЬТАЦІЇ.
По-перше, скорочено термін, відведений контролерам для надання індивідуальної податкової консультації — з 30 до 25 днів.
По-друге, вилучено згадку про електронній формі податкових консультацій.
По-третє, визначені реквізити запиту платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі, а також встановлено, що за зверненням платника податків, яке не відповідає вимогам ПКУ, податкова консультація не надається.
По-четверте, індивідуальна податкова консультація, надана у письмовій формі, підлягає реєстрації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій та розміщення на офіційному сайті ГФС. Вимога про реєстрацію діє до 01.04.2017 р.
У той же час встановлено: індивідуальна податкова консультація, надана контролюючим органом у письмовій або електронній формі до 31 березня 2017 (включно), звільняє від відповідальності за податкові правопорушення, вчинені до 31 грудня 2017 (включно). З 1 січня 2018 індивідуальна податкова консультація, надана контролюючим органом у письмовій або електронній формі до 31 березня 2017 (включно), не підлягає застосуванню.
З урахуванням цих висновків можна сформулювати наступні рекомендації:
Надсилайте та вимагайте надати консультацію тільки в письмовому вигляді (з тексту зникла згадка про електронні консультації);
Обов'язкові реквізити запиту, без яких він не буде прийнятий:
а) найменування для юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові для фізичної особи, податкова адреса, а також номер засобу зв'язку та адресу електронної пошти, якщо такі є;
код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
б) зазначення, у чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;
в) підпис платника податків;
г) дату підписання звернення.
Перевірте наявність реєстрації вашої консультації в Реєстрі консультацій на сайті ГФС, так як відсутність консультації в Реєстрі, це теж саме як відсутність реєстрації податкової накладної (не звільняє від відповідальності). Це вимога набере чинності з 01.04.2017 р.
Давайте краще запит до ГФС, а не в область або великих платників, оскільки відповідь, даний не головним офісом ГФС, вимагає все одно рецензії ГФС і наступною реєстрацією ГФС в Реєстрі (до того ж, термін отримання відповіді від ГФС 25 днів та може бути продовжений ще на 10 днів, а якщо запитувати не центральний офіс ГФС, то відразу налаштовуйтеся на 35 днів).
ПЕРЕВІРКИ, ЗВІРКИ.
1) У функції районних податкових інспекцій не входить проведення перевірок. Інспекції здійснюють сервісне обслуговування, реєстрацію та ведення обліку платників податків.
2) Тепер камеральні перевірки охоплюють не тільки перевірку звітності, але і своєчасність реєстрації податкових та акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних, своєчасність сплати узгоджених податкових зобов'язань.
3) Чітко обумовлені терміни, протягом яких повинна бути проведена камеральна перевірка декларацій – 30 календарних днів, наступних за граничним днем подання декларації. Камеральні перевірки з інших питань проводяться з урахуванням строків 1095 днів.
4) Встановлено оприлюднення на сайті ДФС плану-графіка планових перевірок до 25 грудня попереднього року.
5) Позапланова перевірка може бути проведена, якщо платник податків не відповів на запит податківців протягом 15-ти робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (до 01.01.17 р. було 10 робочих днів з дня отримання запиту).
6) Встановлено, що позапланова перевірка у разі направлення скарги платника на висновки акта перевірки може бути призначена та проведена органом, який проводив перевірку, а в разі адміністративного оскарження – контролюючим органом вищого рівня.
7) Встановлено строк для відповіді на запит – 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту у разі, якщо на платника податку подано скаргу про ненадання, помилки у податкових або акцизних накладних, і він не надав пояснення щодо такої скарги.
8) Позапланова перевірка може бути призначена за постановою органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, а тільки за рішенням суду (слідчого судді), або постановою слідчого або прокурора.
9) У разі неподання платником податків інформації для проведення зустрічної звірки протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту, перевірка проводиться виключно з питань, визначених у запиті органу ДФС.
10) Уточнено строки подання скарги і документів у разі незгоди з висновками акта перевірки-протягом 5-ти робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта перевірки (раніше було зазначено «з дня», тому день отримання акта входив у ці 5 днів і у підприємств фактично залишалося тільки 4 дні).
ДЕКЛАРАЦІЇ ТА ІНША ЗВІТНІСТЬ.
1) Контролюючим органам заборонено в односторонньому порядку розривати договір про визнання електронних документів.
2) будь-яка звітність (в тому числі, звіт про суми пільг) прирівняна до податкової декларації. А згідно змінам, внесеним до п. 120.1, штраф у розмірі 170 грн, а при повторному порушенні протягом року – 1020 грн тепер застосовується за неподання податкової будь-якої звітності, а не тільки декларацій.
3) фінансова звітність, що подається платниками податку на прибуток разом з декларацією, є додатком до декларації. Отже, не подання фінзвітності в податкову є підставою для неприйняття декларації.
ІНШІ ЗМІНИ ЗА АДМІНІСТРУВАННЯ.
1) З 01.01.17 р. нарахування пені за несвоєчасну сплату податкових (грошових) зобов'язань буде здійснюватися виходячи з 100% річних облікової ставки НБУ, діючої на кожен день (раніше було 120% ставки НБУ, діючої на день виникнення податкового боргу або на дату погашення, залежно від того, яка з величин ставок більше).
2) Нові критерії віднесення до великим платникам (один з двох) за останні 4 квартали:
— загальний дохід від усіх видів діяльності перевищує 1 млрд. грн.
— сума податків, сплачених до держбюджету перевищує 20 млн. грн.
3) З'явилася норма про відповідальність податківців: За прийняття неправомірного рішення щодо нарахування грошового зобов'язання платника податків, посадова особа контролюючого органу, яка прийняла таке рішення, а також безпосередній керівник такої посадової особи несуть відповідальність згідно із законом. При цьому повторне протягом останніх дванадцяти місяців прийняття неправомірного рішення посадовою особою є підставою для застосування до нього дисциплінарного стягнення в порядку, передбаченому законом.
Аудитор Гонтаровський Сергій
Джерело: http://auditor.od.ua/
Коментарі до матеріалу