Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Які податкові зміни почнуть працювати з 1 квітня

Редакція

27.03.2017 4151 0 0

Які саме зміни набирають чинності з квітня і чи є критичною затримка у підготовці підзаконних актів, а також як може вплинути на бізнес їх невчасна підготовка.

З 1 квітня 2017 року набирають чинності норми Податкового кодексу, які регулюють порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 201.16 ст. 201 Кодексу).

У той же час Податковий кодекс встановлює, що з 1 квітня 2017 року до 1 липня 2017 року процедура зупинення реєстрації накладних/розрахунків в Реєстрі фактично здійснюватися не буде, оскільки цей період є перехідним (перехідні положення, пункт 57 підрозділу 2).

Самі нововведення стосовно зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування передбачають, що за певних умов контролюючий орган має право зупинити реєстрацію таких документів в Реєстрі, про що платник податків отримує квитанцію. У свою чергу, платник податку може надати пояснення або документи, які б підтверджували, що податковий орган мусить зареєструвати спірну накладну/розрахунок коригування. Такі пояснення або документи розглядатимуться спеціальною комісією, яка уповноважена ухвалити рішення про реєстрацію чи відмову у реєстрації таких накладних/розрахунків.

Пункт кодексу, який запроваджує зазначені зміни, містить посилання на підзаконні акти, відповідно до положень яких повинна здійснюватися процедура зупинення реєстрації накладних/розрахунків у Реєстрі. Зокрема:

    Реєстрація накладної/розрахунку в Реєстрі може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів, якщо така накладна/розрахунок відповідає сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для такого зупинення;

    Вичерпний перелік документів, які може подати платник податку "на свій захист", повинен бути затверджений Мінфіном;

    Підстави для прийняття комісією рішення про реєстрацію накладної/розрахунку в Реєстрі або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів, а порядок роботи комісії визначається Мінфіном;

    Форма рішення комісії про реєстрацію накладної/розрахунку в Реєстрі або про відмову в такій реєстрації встановлюється Мінфіном.

Станом на кінець березня 2017 року ці підзаконні акти ще не прийняті.

Така затримка може бути зумовлена тим, що, як зазначалося вище, до 1 липня 2017 року діятиме перехідний період, протягом якого зупинення реєстрації накладних/розрахунків в Реєстрі не здійснюватиметься. Тому час до липня може бути використаний урядом для підготовки підзаконних актів, які регламентуватимуть зазначені процедури.

У будь-якому разі, в Україні діє принцип верховенства права, елементом якого є правова визначеність. Відповідно до нього органи влади повинні чітко діяти в межах повноважень, визначених законодавством, а платники податків матимуть змогу передбачати правові наслідки своєї діяльності.

    З огляду на це, у контролюючих органів не буде законних підстав реалізовувати процедуру зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Реєстрі з липня 2017 року, якщо до того часу акти, які регулюватимуть таку процедуру, не будуть прийняті

Окрім того, з 1 квітня 2017 року наберуть чинності зміни до правил надання індивідуальних податкових та узагальнюючих консультацій. Основні нововведення полягають у наступному (статти 52 та 53 Податкового кодексу):

    термін для надання відповіді контролюючим органом на звернення платника податків щодо отримання консультації зменшено з 30 до 25 календарних днів;

    уповноважена особа органу, який надає консультацію, може ухвалити рішення про продовження строку розгляду звернення, але не більше 10 календарних днів. Однак мусить письмово повідомити про це платника податків;

    кодекс чітко визначає обов"язкові реквізити звернення платника податків у письмовій формі. Якщо воно не відповідає цим вимогам, податкова консультація не надається;

    платник податків може обрати усну або письмову форму індивідуальної консультації, при чому закон визначає обов"язкові вимоги до письмової консультації. Серед них є, зокрема, "опис питань, що порушуються платником податків, з урахуванням фактичних обставин, зазначених у зверненні, обґрунтування застосування норм законодавства та висновок з питань практичного використання таких норм законодавства". Причому Кодекс не передбачає наслідків невідповідності консультації таким обов"язковим вимогам;

    надана в письмовій формі індивідуальна консультація підлягає реєстрації в єдиній базі та розміщенню на офіційному веб-сайті ДФС, без зазначення інформації про платника податку, який її отримав;

    узагальнюючі податкові консультації надаватиме Мінфін. Вони оприлюднюватимуться на офіційному веб-сайті міністерства протягом 5-ти календарних днів;

    платника податків, який діяв відповідно до індивідуальної консультації, наданої у письмовій формі та зареєстрованої в єдиній базі консультацій, а також узагальнюючої податкової консультації, не може бути притягнуто до відповідальності за діяння, що містить ознаки податкового правопорушення.

Татьяна Бережна старший юрист ЮФ "Василь Кісіль і Партнери"

Источник: https://delo.ua/ 

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали