Як зробити бізнес на власні захоплення
18.10.2016 141 0 0
Творець тренажерів TRX Ренді Хетрік побудував багатомільйонну компанію на своїй любові до петель. Вчися, як отримувати вигоду з власних захоплень.
Стояло літо 1997 року, і Ренді Хетрік, командир підрозділу «Морські котики» (U.S. Navy Seals, спецназ ВМС США), животів на тимчасовій військовій базі десь в Азії - його завдання все відкладалося і відкладалося. «Треба було якось підтримувати форму, а тренажерного залу я там не знайшов», - згадує Хетрік. Так що він став експериментувати. У рюкзаку знайшлася пояс від кімоно для джиу-джитсу. Ренді зав'язав вузол з одного боку, перекинув пояс через двері, закрив її - тепер він міг, намотавши інший кінець мотузки на руку, виконувати щось на зразок тяги до грудей однією рукою.
Але йому хотілося більше різноманітності, так що він знайшов шматок нейлонової стрічки, яку використовували для лагодження строп парашута, і зшив більш продуману петлю для вправ. Вона була в формі букви Y, з подвійними ручками. Тепер Хетрік міг виконувати підтягування, підйоми, вправи на кор, на м'язи ніг - загалом, досить довгий список вправ.
Загін «котиків» прийняв винахід на ура, але спецназівці довго ще називали вигадку Хетрік просто «штуковиною». 17 років по тому цих «штучок» - вже ціле сімейство, називається все це TRX (Total Body Resistance). Функціональні тренування з використанням цих тренажерів стали новим феноменом в світі фітнесу. І Хетріку не просто пощастило. Його шлях від винахідника-любителя до великого бізнесмена демонструє, що хороша ідея - це тільки півсправи.
1. Пірнай з головою
Пішовши у відставку в 2001 році, Хетрік надійшов в бізнес-школу Стенфорда. Йому було 36 років, він був одружений, ось-ось повиненна була народитися дитина. «На перших 20 іспитах я був в кінці списку за набраними балами», - говорить Ренді. Але він зрозумів, що саме «штуковина» допоможе йому витягнути самого себе наверх. Він представив свою розробку на майстер-класі курсу «Створення нових комерційних підприємств», а також приніс прототип в тренувальний зал бізнес-школи. «І незабаром хлопці стали питати, де взяти таку штуку». Головне: вірити в свій продукт і дати випробувати його цільової аудиторії.
2. Тестуй і міняй
Якщо з першого разу у тебе не вийде ... що ж, ти не відрізняєшся від інших. Хетрік міняв дизайн своєї «петлі» принаймні раз 50. Його товариші по морській піхоті і деякі відомі спортсмени внесли свою лепту. «Яким би розумним ти себе ні вважав, тобі потрібні лоцмани, щоб пройти пороги на цій річці», - говорить Ренді. Перші 49 прототипів Хетріка були помилкою. Ми схильні вважати успіх «перемогою», а невдачі «провалами». Але невдачі дають цінну інформацію про те, що працює не так у твоїй ідеї.
3. Вибирай прості рішення
Хетрік робив прототипи TRX на швейній машинці вартістю $ 39. І йому вдалося обійти конкурентів, у яких було найкраще обладнання, але не було настільки універсального продукту. «Багато витрачають тисячі і мільйони на виробництво прототипів, - говорить Боб Дематтейс, автор книги «Від патенту до прибутку». - Але значущі інновації не завжди розробляються в великих лабораторіях».
4. Знайди фанатів
Після отримання ступеня MBA в Стенфорді Хетрік заснував в Сан-Франциско компанію Fitness Anywhere. «Я тоді заробляв чистими близько 1000 доларів на місяць, але і це здавалося мені таким багатством». Він гнув свою лінію: продавав TRX спочатку професійним спортсменам і тренерам, а потім в спортзали; почав комплектувати набори петель дисками із записом програм вправ; розробив систему сертифікації інструкторів TRX. Минуло чимало часу до настання ключового моменту, але він настав: прості користувачі стали пропонувати свої власні вправи і сети з TRX і обмінюватися ними в інтернеті. Цей момент і можна вважати початком тріумфу Хетрік.
5. Відточити своє послання
Звичайно, тренування з опором - це далеко не новина, каже фахівець з ЛФК Національної академії медицини спорту США Фабіо Комана. Систему TRX виділив її слоган: «Зроби тренажер зі свого тіла». Хетрік просував її як «тренажерний зал в рюкзаку»: мовляв, це так само зручно для тренувань, як iPod для прослуховування музики. «Портативність і зручність в тренуваннях сьогодні виходять на перший план, - пояснює Комана. - TRX задовольнила всі потреби клієнтів, можливо, навіть ті, про які вони і не здогадувалися ».
6. Ніколи не зупиняйся
Сьогодні в TRX працює 110 співробітників, виручка в 2013 році перевищила $ 57 млн на рік. Але Хетрік знає: якщо компанія не буде пропонувати нові продукти, вона швидко загнеться. Останній з них - TRX Rip Trainer - перекладина з тягнучим шнуром, яка відмінно підходить для опрацювання кора, зокрема, вправ з поворотами на високих швидкостях. Поки рано говорити, чи стане новинка хітом продажів, але Хетрік зазначає, що її продажі зростають набагато швидше, ніж росли свого часу продажі «штуковини», з якою він починав.
Джерело: http://hyser.com.ua/
Коментарі до матеріалу