Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Як підприємці можуть використовувати М-тест

Редакція

05.01.2017 220 0 0

Це універсальна формула, завдяки якій кожен підприємець може порахувати, у скільки йому обійдеться введення того чи іншого регуляторного акта.

Державна регуляторна служба України рекомендує інструмент для малого і середнього бізнесу: М-тест.

Внесок в економіку, який генерує малий бізнес в цивілізованих країнах, змушує рахуватися з ним. Наприклад, в ЄС 99 з 100 підприємств знаходяться в секторі МСП (малі та середні підприємства). У цьому перша причина появи М-теста.

За даними Державної фіскальної служби, в Україні МСП, починаючи з 2008 року, забезпечує сплату більш ніж 60 % податків і зборів, а також забезпечує робочі місця 80% з усіх задіяних у бизнессфере.

Друга причина появи і впровадження М-теста – загальноприйнятий у всьому світі факт про те, що вартість виконання обов'язкових регуляторних вимог сильно розрізняється для великого та малого бізнесу. Різниця досягає 100 разів. Це означає, що малі фірми часто опиняються в невигідному становищі порівняно з великими суб'єктами.

Припустимо, затверджено новий регуляторний акт – у вигляді щомісячного звіту. На заповнення звіту потрібно безперервна робота однієї людини протягом 8 годин. Один звіт заповнюється на підприємстві, де працюють 500 чоловік, і 20 з них в бухгалтерії, а другий звіт заповнюється в магазині, де працює один найманий працівник. Різниця очевидна.

Часто великі підприємства користуються адміністративними бар'єрами як конкурентною перевагою. Дорогі ліцензія, сертифікат або дозвіл, або ж велика кількість звітності можуть звести до мінімуму присутність на ринку малих підприємств, тобто знизити конкуренцію.

Розуміючи це, Євросоюз і вирішив, що, беручи державні рішення, перш за все треба оцінювати, скільки буде коштувати це рішення малому бізнесу.

М-тест вирішує дві задачі. Перша – розрахунок тимчасових і матеріальних витрат. Друга – які, при необхідності, застосувати компенсаторні заходи.

Наочний приклад – ситуація з введенням реєстраторів розрахункових операцій (касових апаратів). Державна регуляторна служба України надала результати розрахунків вартості впровадження касових апаратів для малого бізнесу. Вартість цього проекту виявилася величезною, а просто непідйомною – за перший рік впровадження касових апаратів представникам малого бізнесу треба витратити зі своїх гаманців 37 мільярдів гривень!

Тоді всі (влада, органи-ініціатори і т. д.) зрозуміли, що насправді це неможливо, тому що цих коштів просто немає. В результаті було скасовано обов'язкове введення касових апаратів для підприємців, річний дохід яких не перевищує 1 млн гривень. Також скасовано положення про застосування штрафів до таких підприємців.

Другий переконливий приклад ефективності М-теста для малого бізнесу – популярна форма звітності з алкогольних напоїв. Суть проблеми: 11.02.2016 Мінфін затвердив наказ №49 «Про затвердження форм звітності щодо виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, та порядку її заповнення».

Підприємці збунтувалися – форма звіту настільки складна, що на її заповнення потрібно 24 години безперервної роботи. Крім того, у звіті категорично заборонені описки і помилки, а невірне заповнення передбачає штраф до 17 тис. грн. Державної регуляторної службою України та Громадською радою при ГРС, спільно з представниками виробників та дистриб'юторів пива, а також виробників і дистриб'юторів сигарет, був проведений аналіз регуляторного впливу Наказу № 49 з використанням методики М-теста.

На виході Мінфін отримав від ГРС наступні цифри: вартість введення обов'язкового щомісячного звіту за наказом №49 для дрібних підприємців України складе 4,6 млрд грн. за перший рік і 22,8 млрд грн. – за п'ять.

На підставі цього розрахунку Державна регуляторна служба змогла домогтися перегляду форми звітності.

Джерело: http://www.litsa.com.ua/show/a/33726

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали