Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Фінанси в смартфоні: банки втрачають монополію

Редакція

25.03.2017 110 0 0

Одне з пріоритетних завдань банківського сектора — збільшення частки безготівкових операцій.

Банківський сектор України підхопив хвилю технологічного прогресу, і більшість рутинних операцій тепер можна здійснювати за межами відділень і філій.

Платити за рахунками, гасити кредити, відкривати депозити, управляти платіжними картками. І це лише мала частка транзакцій, які доступні пересічному клієнту, де б він не знаходився. Вдома, на роботі, у відрядженні або на відпочинку.

Головне — мати під рукою планшет, смартфон, ноутбук і стабільний доступ в Глобальну мережу.

Боротьба на ринку стає все жорсткішою. Клієнта вже не здивувати ні барвистою рекламою, ні високими депозитними ставками.

Гасла і цінова конкуренція повільно, але вірно йдуть у минуле. На чолі кута виявляються сервіс та інновації.

Що вкладається в це поняття?

По-перше, спрощення та шліфування рутинних операцій. Адже найчастіше банки втрачають лояльність клієнтів з-за банальної бюрократії і хамства персоналу.

Відповідно, фору отримають ті фінустанови, які зможуть нівелювати негативний вплив людського фактора і зведуть переважна більшість трансакцій до «двох кліків», перейшовши на дистанційне обслуговування. Там, де це дозволяють самі операції і законодавство.

По-друге, хороший сервіс — це індивідуальний, персоналізований підхід. Завдання банків — стати не просто сейфом, а фінансовим партнером. Тобто запропонувати такі умови, при яких клієнт зможе самостійно формувати банківські продукти під свої завдання і потреби.

Банк же буде постійно вивчати переваги і поведінку клієнтів (витрати, накопичення, регулярні платежі), щоб запропонувати найкращі умови по депозитах, ліміти по кредитних картах, комісії з касового обслуговування.

В принципі, це вже працює, але українські банки поки що впроваджують подібні інструменти точково і несистемно.

В-третіх, одне з пріоритетних завдань банківського сектора — збільшення частки безготівкових операцій. Поступова відмова від «кешу» пов'язаний не тільки з прагненням Нацбанку скоротити готівкову грошову масу, але і мотивований очевидною логікою.

Догляд в безготівковий формат дозволить банкам знизити вартість обслуговування, оптимізувати роботу персоналу і збільшити власну прибутковість.

Плюс до всього, застосування сучасних платіжних інструментів, починаючи від безконтактних рішень, таких як NFC, і закінчуючи біометричними технологіями, дозволить зробити ще один крок назустріч соціалізації банківського обслуговування та його гнучкості.

Банкам є куди рухатися і необов'язково «винаходити велосипед», так як багато сервіси вже обкатані зарубіжними колегами.

У США, наприклад, компанія IPsoft в 2014 році анонсувала програму Amelia, яка є віртуальним аналогом живого співробітника банку і може надавати консультації клієнтам на десятках мов.

Детальніше: http://hyser.com.ua/

 

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали