Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Податківці назвали причини блокування податкових накладних

Редакція

26.07.2017 1116 0 0

З 1 липня 2017 року почалася автоматична зупинка реєстрації податкових накладних (НН), які відповідають встановленим критеріям ризиковості (наказ Мінфіну №566 від 13 червня 2017 року). Цей процес нерозривно пов'язаний з автоматичним відшкодуванням ПДВ.

Якщо держава погоджується автоматично відшкодовувати ПДВ тільки на підставі зареєстрованої накладної, то воно має бути впевнена, що це справжній, а не фіктивний ПДВ. Тому Мінфін не буде скасовувати зупинку реєстрації накладних, а тільки вдосконалювати критерії відсіву.

Мінфін готовий щомісяця уточнювати і змінювати критерії зупинки НН, якщо ці зміни підуть на користь реального бізнесу.

Проблеми реєстрації

У Мінфіні визнають, що процес оцінки ризикованості податкових накладних не є ідеальним. Перш за все, мова йде про боротьбу з так званими «скрутками», коли підприємство закуповує за кордоном один товар, а продає абсолютно іншій (згідно з кодами товарної класифікації).

Як правило, підприємство імпортує товар (зі сплатою ПДВ на митниці), який можна продати за готівку (без реєстрації накладної в єдиному реєстрі ПН). У підсумку, такий платник має готівку від реалізованої продукції і документи на податковий кредит в системі електронного адміністрування ПДВ. Надалі цей кредит через мережу посередників використовується як фіктивний кредит для мінімізації податкових зобов'язань з ПДВ.

Для боротьби з цією схемою система автоматично зупиняє реєстрацію накладних, якщо підприємство купило «на вході» банани, а потім продає «на виході» труби. Однак, на практиці виявилося, що навіть при блокуванні 1% усіх накладних, в числі постраждалих виявляються підприємства реального сектора економіки. Так як вони закуповують сировину (один товарний код), а випускають готову продукцію (інший код).

Як пояснюють представники Мінфіну, тим, чиї податкові накладні були зупинені, необхідно подати до спеціальної комісії ДФС так звану технологічну карту (щоб податківці могли зрозуміти, чому підприємство купує, наприклад, молоко, а на виході - продає сир). Після схвалення комісією цих даних (протягом 5 днів), в майбутньому аналогічні податкові накладні підприємства не будуть блокуватися.

Процес прийому технологічних карт було розпочато фактично в середині червня, а потім сталася кібератака вірусу Petya, яка сильно загальмувала цей процес. Однак в Мінфіні сподіваються, що незабаром всі ці проблеми будуть вирішені і рівень відмов у реєстрації ПН буде нижче 0,5%.

Уже в останні кілька днів цей показник фіксується на рівні 0,3-0,4%.

Прийом технологічних карт здійснюється тільки на рівні центрального офісу УКРІНФОРМ. Він також зазначив, що зараз фіксується чимало спроб підприємств промацати слабкі місця системи. Наприклад, один платник сформував 4 тис. НН, кожна на суму не більше 1 тис. Грн. Щоб, по-перше, перевантажити систему запитами, а по-друге, спробувати обійти систему і зареєструвати ПН з ознаками фіктивності.

Система блокує ці спроби. Завдання - зробити так, щоб було нерентабельно обходити систему. Для цього ми і далі будемо коригувати критерії ризиковості.

Втім, за словами податківців, часто платники самі припускаються помилок в оформленні документів, що призводить до блокування податкових накладних.

Типові помилки

Наприклад, недавно одне з підприємств не змогло зареєструвати близько 300 податкових накладних. За словами Миколи Чмерука, в ході перевірки з'ясувалося, що технологічні карти були прийняті УКРІНФОРМ, проте в цих картах були проставлені не ті коди товарів, які вказувалися в виписуються накладних. Природно, система зупинила їх реєстрацію.

Часто платники помиляються у даті складання податкової накладної. Виходить, що накладна зареєстрована однією датою, а в повідомленні зазначено наступний день. І система не дає підтвердження.

Нагадаємо, в п.201.16 ПКУ обговорена можливість підтвердження реєстрації: щоб упевнитися, щo податкова накладна зареєстрована, покупець відправляє запит в ЄРПН в електронному вигляді. В якості підтвердження реєстрації покупцеві повинно прийти електронне повідомлення, і ця податкова накладна в електрон¬ном вигляді.

Щоб все пройшло гладко, потрібно коректно вказувати чотири реквізиту: порядковий номер ПН, дату її складання, податкові номери платника і контрагента.

Джерело: http://ubr.ua/

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали