Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Учет объектов, находящихся на временно неподконтрольной территории: Минфин

30.12.2020

С целью документального обеспечения процесса возмещения материального ущерба, причиненного в результате временной оккупации государстве Украина, в соответствии с ч. 6 ст. 5 Закона № 1207-VII целесообразно обеспечить хранение документов, которые фиксируют факты осуществления хозяйственных операций с учетом требований графы 5 ст. 186 Перечня типовых документов, образующихся в процессе деятельности государственных органов и органов местного самоуправления, других учреждений, предприятий и организаций, с указанием сроков хранения, утвержденного приказом Минюста от 12.04.2012 г. № 578/5.

Инвентаризация может быть проведена тогда, когда станет возможным обеспечить безопасный и беспрепятственный доступ уполномоченных лиц к активам, первичных документов и регистров бухгалтерского учета, в которых отражены обязательства и собственный капитал этих предприятий.


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 09.12.2020 р. № 41020-01-10/38057

Щодо обліку об'єктів, що знаходяться на тимчасово непідконтрольній території
(Витяг)

Законом України від 15.04.2014 р. N 1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» встановлено, що тимчасово окупована територія України є невід'ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України.

За державою Україна, Автономною Республікою Крим, територіальними громадами, у тому числі територіальною громадою міста Севастополя, державними органами, органами місцевого самоврядування та іншими суб'єктами публічного права зберігається право власності та інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходиться на тимчасово окупованій території. Аналогічну норму містить Закон України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях».

Відшкодування матеріальної та моральної шкоди, заподіяної внаслідок тимчасової окупації державі Україна, юридичним особам, громадським об'єднанням, громадянам України, іноземцям та особам без громадянства у повному обсязі покладається на Російську Федерацію як на державу, що здійснює окупацію.

Відповідно до статті 8 Закону відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.

Згідно з Положенням про інвентаризацію активів та зобов'язань, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 р. N 879, підприємства, що знаходяться на тимчасово окупованій території та/або на території проведення антитерористичної операції (або їх структурні підрозділи (відокремлене майно) перебувають на зазначених територіях), проводять інвентаризацію у випадках, обов'язкових для її проведення, тоді, коли стане можливим забезпечити безпечний та безперешкодний доступ уповноважених осіб до активів, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, в яких відображені зобов'язання та власний капітал цих підприємств.

Зазначені підприємства зобов'язані провести інвентаризацію станом на 1 число місяця, що настає за місяцем, у якому зникли перешкоди доступу до активів, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, та відобразити результати інвентаризації в бухгалтерському обліку відповідного звітного періоду.

З метою документального забезпечення процесу відшкодування матеріальної шкоди, заподіяної внаслідок тимчасової окупації державі Україна, відповідно до частини шостої статті 5 Закону N 1207-VII доцільно забезпечити зберігання документів, які фіксують факти здійснення господарських операцій із врахуванням вимог графи 5 статті 186 Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 р. N 578/5.

Водночас повідомляємо, що листи Міністерства фінансів України мають інформаційно-роз'яснювальний характер і не встановлюють норм права.

Міністерство фінансів України висловлює вдячність за звернення та готовність до подальшої співпраці.

Заступник Міністра

С. Воробей

Комментарии к материалу
Популярное
19.08.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Президент подписал Закон о «заморозке» кредитов для аграриев Совместительство: ограничения, особенности и необходимые действия работодателя Правительство разрешило бронировать 100 % работников критически важных предприятий на прифронтовых террит...
02.06.2025
Важное в мае для плательщиков НДС
Ознакомьтесь с важными материалами для плательщиков НДС в мае. Больше по теме: Спецпроект «НДС: ситуации из практики» Спецпроект «Электронное администрирование НДС: правила, риски, решения» Спецпроект «Особенности налогообложения НДС в условиях военного времени»...
08.07.2025
С 5 июля в Украине возобновляется обязательное представление статистической отчетности
Президент 3 июля подписал Закон от 18.06.2025 № 4505-IX, он официально опубликован 5 июля и с этого дня вступил в силу. Верховная Рада поддержала изменения к п. 1 Закона от 03.03.2022 № 2115-IX «О защите интересов субъектов подачи отчетности и других документов в период действия военного ...
Новое
22.08.2025
Если бизнес пострадал в результате войны – получите временное освобождение от налоговых обязанностей
Право на освобождение имеют юридические и физические лица, которые пострадали от российской агрессии и не могут выполнять свои налоговые обязанности из-за ее последствий. Подробнее см. ниже. Больше по теме: Опубликован перечень ВОТ и территорий ведения боевых действий: как воспользоваться налоговым...
22.08.2025
Списание кредиторской задолженности, возникшей вследствие деятельности ФЛП: что с налогообложением
Поскольку кредиторская задолженность ФЛП перед юрлицом возникла в результате проведения хоздеятельности (получение товара без дальнейшей оплаты его стоимости), то доход в виде списанной кредиторской задолженности включается в состав общего налогооблагаемого дохода ФЛП. В то же время, если списание к...
22.08.2025
Для повторного увольнения после восстановления нельзя использовать то же основание: судебное решение
Несоблюдение процедуры увольнения работника после восстановления на работе по решению суда является нарушением трудового законодательства и основанием для его восстановления на работе. Работодатель обязан заново осуществить новое персональное предупреждение работника о последующем увольнении не позд...
Лучшие материалы