Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Продажа объекта малой приватизации

05.05.2020

Независимо от того, что средства от приватизации имущества, которое было общей собственностью территориальных общин района, поступают сразу на счет доходов районного бюджета, плательщик как сторона - продавец в договоре купли - продажи объекта малой приватизации, обязано зарегистрироваться как плательщик налога, поскольку общая сумма от осуществления операций по поставке товаров/услуг, подлежащих налогообложению согласно разделу V НКУ, в том числе с использованием локальной или глобальной компьютерной сети, начисленная (уплаченная) такому лицу в течение последних 12 календарных месяцев, совокупно превышает 1 000 000 грн (без учета НДС), кроме лица, являющегося плательщиком единого налога первой - третьей группы (п. 181.1 ст. 181 НКУ).


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 13.04.2020 р. № 1487/6/99-00-07-03-02-06/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо особливостей реєстрації платником податку на додану вартість та, керуючись статтею 52 розділу II Податкового кодексу України (далі - ПКУ), повідомляє.

Як зазначено у зверненні, платником здійснено заходи щодо приватизації майна, яке є спільною власністю територіальних громад району, шляхом його продажу на електронному аукціоні.

За умовами договору купівлі-продажу об’єкта малої приватизації -нежитлової будівлі, який був укладений платником із переможцем аукціону, кошти від приватизації згідно рішення платника в якому покупець в повному обсязі сплачує одразу на рахунок доходів районного бюджету за ККД 31030000 «Кошти від відчуження майна, що належить Автономній Республіці Крим, та майна, що перебуває в комунальній власності».

Відносини, що виникають у сфері справляння- податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу І ПКУ).

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Згідно з підпунктами «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 розділу V ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 розділу V ПКУ розташоване на митній території України.    

Під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (підпункт 14.1 191 пункту 14.1 статті 14 розділу І ПКУ).

 Під постачанням послуг розуміється будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об’єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності (підпункт 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 розділу 1 ПКУ).    

Правила визначення дати податкових зобов'язань з ПДВ встановлено статтею 187 розділу V ПКУ.

Згідно з пунктом 187.1 статті 187 розділу V ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

  • дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
  • дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Всі спеціальні правила щодо визначення дати виникнення податкових зобов'язань ПКУ передбачає тільки для суб'єктів підприємницької діяльності, які вже зареєстровані платниками ПДВ.

 Виключенням є платники, які раніше перебували на спрощеній системі оподаткування (пункт 21 підрозділу 2 розділу XX ПКУ).

Враховуючи викладене, загальний обсяг операцій з постачаная товарів/послуг для цілей реєстрації особи як платника ПДВ визначається за загальновстановленим правилом, незалежно від виду операцій, які здійснюються такою особою.

Для цілей оподаткування ПДВ платниками податку є особи, перелік яких визначено підпунктом 14.1.139 пункту 14.1 статті 14 розділу І та пунктом 180.1 статті 180 розділу V ПКУ.    

Статтями 181 та 182 розділу V ПКУ визначено умови для реєстрації особи як платника ПДВ, відповідно до яких реєстрація особи як платника ПДВ може здійснюватись як в обов'язковому порядку, так і за добровільним рішенням особи.

Відповідно до пункту 181.1 статті 181 розділу V ПКУ під обов'язкову реєстрацію як платника ПДВ підпадає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ).

При цьому до загального обсягу оподатковуваних операцій для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню ПДВ за основною ставкою ПДВ, ставкою 7 відсотків, нульовою ставкою ПДВ та звільнені від оподаткування ПДВ.

 При цьому обсяг операцій, що не є об'єктом оподаткування ПДВ, при обрахунку загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг не враховується.

Винятків щодо операцій з продажу нерухомого майна органам и державної влади чи органами місцевого самоврядування та відповідно сплати коштів від продажу даного майна в дохід Державного бюджету України або місцевого бюджету для цілей оподаткування ПДВ в діючому законодавстві не передбачено.

Таким чином, незалежно від того, що кошти від приватизації майна, яке було спільною власністю територіальних громад району, надходять одразу на рахунок доходів районного бюджету, платник, як сторона - продавець у договорі купівлі - продажу об’єкта малої приватизації, зобов'язана зареєструватися як платник податку, оскільки загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 000 000 гривень (без урахування ПДВ), крім особи, яка є платником єдиного податку першої-третьої груги (пункт 181.1 статті 181 розділу V ПКУ).

Разом з тим повідомляємо, що відповідно до пункту 52.2 статті 52 розділу II ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
16.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений Правительство подало в Раду законопроект об отмене актов выполненных работ ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 05.09.2025 Внесены изменения в перечень территорий бое...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
16.09.2025
Можно ли продлить отпуск без сохранения зарплаты при выезде за границу
Выехавший за границу работник получил отпуск без сохранения заработной платы продолжительностью 90 календарных дней. Можно ли его продлить? Больше по теме: Продолжительность отпуска по основному месту работы больше, чем на работе по совместительству: что делать? В соответствии с ч. 4 ст. 12 Закона ...
16.09.2025
Зачисляется ли бесплатный отпуск в период для предоставления ежегодного отпуска
Дает ли период отпуска без сохранения заработной платы право на ежегодный отпуск с учетом внесенных изменений от 22.11.2023 в Закон от 15.11.1996 № 504/96-ВР «Об отпусках»? Больше по теме: Особенности предоставления отпусков в период военного положения В связи с изменениями, внесенными ...
16.09.2025
Как ввести четырехдневную рабочую неделю
Расскажем о видах и случаях установки неполного рабочего времени, об установлении неполного рабочего времени по инициативе работодателя, об особенностях изменения существенных условий труда, о рисках для работодателя при несоблюдении законодательно определенной процедуры и т. д. Больше по теме: Что...
Лучшие материалы