Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Отмена регистрации КУРО: сколько ее хранить

02.07.2019

Первичные документы и учетные регистры, прошедшие обработку, бухгалтерскую и другую отчетность до передачи их в архив хранят в бухгалтерской службе (п. 6.2 Положения о документальном обеспечении записей в бухгалтерском учете, утвержденное приказом Минфина от 24.05.1995 г. № 88). Другого действующим законодательством не предусмотрено.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 21.06.2019 р. № 2857/6/99-99-14-05-01-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Де саме та який період потрібно зберігати книгу обліку розрахункових операцій (далі - КОРО), яка велась та зберігалась на торгівельному об’єкті до скасування її реєстрацїї?

Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон № 265) визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія цього Закону поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Статтею 2 Закону № 265 визначено, що терміни вживаються у такому значенні, зокрема: КОРО - прошнурована і належним чином зареєстрована в органах доходів і зборів книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг).

Відповідно до статті 3 Закону № 265 суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані:

  • проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (далі - РК) (п. 1);
  • забезпечувати зберігання використаних КОРО та РК протягом трьох років після їх закінчення (п. 6).

Відповідно до Закону № 265, наказом Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547 затверджено «Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій» (далі - Наказ № 547).

Пунктом 1 глави 3 розділу II Наказу № 547 передбачено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, крім суб'єктів господарювання, які відповідно до рішень, затверджених власними розпорядчими документами, про те, що у випадку виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії, зобов'язані зареєструвати КОРО.

Суб'єкти господарювання, які відповідно до рішень, затверджених власними розпорядчими документами, про те, що у випадку виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії, у разі необхідності та за власним бажанням можуть:

  • зареєструвати КОРО у порядку та строки, визначені пунктами 7, 8 цієї глави;
  • скасувати реєстрацію КОРО та припинити її застосування.

Відповідно до пункту 1 глави 3 розділу II Наказу № 547 скасування реєстрації КОРО на РРО здійснюється одночасно із скасуванням реєстрації РРО або за заявою суб'єкта господарювання, зокрема у разі прийняття розпорядчого документа про те, що у випадку виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії, непридатності для використання тощо).

Крім того, згідно із пунктом 2 глави 4 розділу II Наказу № 547 суб'єкт господарювання повинен забезпечити зберігання в господарській одиниці останньої належним чином закінченої КОРО (це положення не поширюється на транспортні засоби, об'єкти виїзної торгівлі та пересувної торговельної мережі, а також об'єкти, де за бажанням суб'єкта господарювання не зареєстровано КОРО).

Відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. № 88 (далі - Наказ № 88), первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, які містять відомості про господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.

Пунктом 6 Наказу № 88 передбачено:

Первинні документи та облікові регістри, що пройшли обробку, бухгалтерська та інша звітність підлягають обов'язковій передачі до архіву (підпункт 6.1).

Первинні документи та облікові регістри, що пройшли обробку, бухгалтерська та інша звітність до передачі їх до архіву підприємства, установи повинні зберігатися в бухгалтерській службі у спеціальних приміщеннях або зачинених шафах під відповідальністю осіб, уповноважених головним бухгалтером (підпункт 6.2).

Іншого чинним законодавством не передбачено.

У відповідності до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
07.10.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Обновлен План-график проведения проверок (26.09.2025) ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 26.09.2025 Обновлены показатели средней зарплаты за 2025 год, которая учитывается для исчисления пенсии ГНС отвечает на актуальные вопрос...
08.09.2025
Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений
Закон № 4536 вносит изменения, в частности, в Налоговый кодекс, Закон от 08.07.2010 № 2464-VІ , Закон от 18.06.2024 № 3817-ІХ. Большинство норм Закона № 4536 вступает в силу первого числа месяца, следующего за месяцем его опубликования, то есть с 1 октября 2025 года. Больше по теме: Кварт...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
Новое
09.10.2025
Изменение статуса поставщика: как отобразить в SAF-T RU
Информация относительно контрагента (поставщика), с которыми субъект хозяйствования имел хозяйственные отношения, должна быть отражена одной записью. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Проверки контролирующими органами: что важно знать субъектам хозяйствования Если в периоде, за который формируетс...
09.10.2025
Гостаможслужба упростила уплату таможенных платежей
Ознакомьтесь с новыми возможностями для плательщиков касательно быстрой оплаты платежей на портале «Единое окно для международной торговли», а также с  дополнительными сервисами для бизнеса. Больше по теме: Изменение таможенной стоимости товаров: когда корректировать НДС? Пре...
09.10.2025
Можно ли уволить мобилизованного работника в связи с сокращением штата
Возникла необходимость в сокращении штатной численности? Есть мобилизованные работники? Можно ли таких лиц уволить без их согласия? Больше по теме: Начало работы после демобилизации Во время прохождения военной службы работница узнала, что она уволена по инициативе работодателя в связи с сокращение...
Лучшие материалы