Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Ограничение ответственности плательщиков налога на прибыль

07.11.2016

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

 

ЛИСТ

 

від 05.07.2016 р. N 14557/6/99-99-15-02-02-15

 

Державна фіскальна служба України розглянула лист Незалежної асоціації банків України у частині обмеження відповідальності платників податку на прибуток при застосуванні п. 31 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та, керуючись ст. 52 Кодексу, повідомляє.

 

Згідно зі ст. 111 Кодексу за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності:

 

• фінансова;

 

• адміністративна;

 

• кримінальна.

 

Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з цим Кодексом та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.

 

Відповідно до пп. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 Кодексу штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв’язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

 

Згідно з пп. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 Кодексу пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

 

Таким чином, Кодексом визначено окремо поняття "штрафна (фінансова) санкція (штраф)" та "пеня".

 

Відповідно до п. 31 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" кодексу за наслідками діяльності у 2015 році штрафні (фінансові) санкції до платників податку на прибуток підприємств за порушення порядку обчислення, правильності заповнення податкових декларацій з податку на прибуток підприємств та повноти його сплати не застосовуються.

 

Таким чином, вказаним вище пунктом передбачено звільнення від відповідальності лише у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, передбачених абзацами третім - п'ятим п. 50.1 ст. 50, п. 120.2 ст. 120, п. 123.1 ст. 123 Кодексу, у конкретних випадках:

 

• порушення порядку обчислення податку на прибуток за наслідками діяльності у 2015 році;

 

• порушення правильності заповнення податкових декларацій з податку на прибуток підприємств за наслідками діяльності у 2015 році;

 

• порушення повноти сплати податку на прибуток за наслідками діяльності у 2015 році.

 

Підстави та порядок нарахування пені встановлено ст. 129 Кодексу. Так, п. 129.1 ст. 129 Кодексу передбачено, що пеня нараховується на суму податкового боргу після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання. Нарахування пені розпочинається:

 

• при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;

 

• при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом;

 

• у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

 

• у день настання строку погашення податкового зобов'язання, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб, та/або контролюючим органом під час перевірки такого податкового агента.

 

Враховуючи викладені вище норми, пеня є відповідальністю за порушення строку сплати грошового зобов'язання, не є штрафною (фінансовою) санкцією у розумінні Кодексу та відповідно не підпадає під дію п. 31 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу.

 

Водночас повідомляємо, що відповідно до п. 52.6 ст. 52 Кодексу періодичне узагальнення податкових консультацій, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов'язань, та затверджує наказом узагальнюючі податкові консультації, які підлягають оприлюдненню, проводить центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, тобто Міністерство фінансів України.

 

Таким чином, надання узагальнюючих консультацій віднесено виключно до повноважень Міністерства фінансів України, а не до повноважень ДФС.

 

Голова                                                                                                            Р. Насіров

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
20.05.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Принят Закон о возобновлении течения исковой давности Минфин обнародовал проекты профессиональных стандартов «Главный бухгалтер бюджетного учреждения» и «Бухгалтер бюджетного учреждения» ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплате...
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
05.03.2025
Опубликовано постановление КМУ, которым упрощена процедура бронирования военнообязанных
Больше по теме: Бронирование работников: пошаговые действия Аннулирование бронирования военнообязанных: основания и условия Отчетность по воинскому учету и бронированию 5 февраля на сайте Кабмина опубликовано постановление от 28.02.2025 № 233, которыи внесены изменения впорядок бро...
Новое
22.05.2025
Как можно подать Расчет налоговым агентам
Расчет можно подать несколькими способами, в том числе средствами электронной связи в электронной форме либо на бумажном носителе, либо по почте. Подробнее см. ниже. Каковы способы подачи налоговыми агентами Расчета? Форма Налогового расчета сумм дохода, начисленного (уплаченного) в пользу налогопл...
22.05.2025
Можно ли предоставить отпуск на 2026 год в 2025 году
Работник будет иметь право на ежегодный отпуск за 2026 год, отработав хотя бы один день нового периода рабочего года. Работник хочет взять ежегодный отпуск за 2026 год, потому что отпуск за 2025 год он уже использовал? Можно ли предоставить такой отпуск? Нет, нельзя. Отпуска за второй и последующие...
22.05.2025
Каким документом можно подтвердить достоверность РНУКПН
Лицо по собственному выбору предъявляет один из указанных документов для предоставления данных о регистрационном номере Учетной карточки.  В соответствии со ст. 63 и 70 Налогового кодекса и п. 1 разд. II Положения о регистрации физических лиц в Государственном реестре физических лиц – нал...
Лучшие материалы