Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Ограничение ответственности плательщиков налога на прибыль

07.11.2016

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

 

ЛИСТ

 

від 05.07.2016 р. N 14557/6/99-99-15-02-02-15

 

Державна фіскальна служба України розглянула лист Незалежної асоціації банків України у частині обмеження відповідальності платників податку на прибуток при застосуванні п. 31 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та, керуючись ст. 52 Кодексу, повідомляє.

 

Згідно зі ст. 111 Кодексу за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності:

 

• фінансова;

 

• адміністративна;

 

• кримінальна.

 

Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з цим Кодексом та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.

 

Відповідно до пп. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 Кодексу штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв’язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

 

Згідно з пп. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 Кодексу пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

 

Таким чином, Кодексом визначено окремо поняття "штрафна (фінансова) санкція (штраф)" та "пеня".

 

Відповідно до п. 31 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" кодексу за наслідками діяльності у 2015 році штрафні (фінансові) санкції до платників податку на прибуток підприємств за порушення порядку обчислення, правильності заповнення податкових декларацій з податку на прибуток підприємств та повноти його сплати не застосовуються.

 

Таким чином, вказаним вище пунктом передбачено звільнення від відповідальності лише у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, передбачених абзацами третім - п'ятим п. 50.1 ст. 50, п. 120.2 ст. 120, п. 123.1 ст. 123 Кодексу, у конкретних випадках:

 

• порушення порядку обчислення податку на прибуток за наслідками діяльності у 2015 році;

 

• порушення правильності заповнення податкових декларацій з податку на прибуток підприємств за наслідками діяльності у 2015 році;

 

• порушення повноти сплати податку на прибуток за наслідками діяльності у 2015 році.

 

Підстави та порядок нарахування пені встановлено ст. 129 Кодексу. Так, п. 129.1 ст. 129 Кодексу передбачено, що пеня нараховується на суму податкового боргу після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання. Нарахування пені розпочинається:

 

• при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;

 

• при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом;

 

• у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

 

• у день настання строку погашення податкового зобов'язання, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб, та/або контролюючим органом під час перевірки такого податкового агента.

 

Враховуючи викладені вище норми, пеня є відповідальністю за порушення строку сплати грошового зобов'язання, не є штрафною (фінансовою) санкцією у розумінні Кодексу та відповідно не підпадає під дію п. 31 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу.

 

Водночас повідомляємо, що відповідно до п. 52.6 ст. 52 Кодексу періодичне узагальнення податкових консультацій, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов'язань, та затверджує наказом узагальнюючі податкові консультації, які підлягають оприлюдненню, проводить центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, тобто Міністерство фінансів України.

 

Таким чином, надання узагальнюючих консультацій віднесено виключно до повноважень Міністерства фінансів України, а не до повноважень ДФС.

 

Голова                                                                                                            Р. Насіров

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
16.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений Правительство подало в Раду законопроект об отмене актов выполненных работ ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 05.09.2025 Внесены изменения в перечень территорий бое...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
17.09.2025
Дата определения ставки акциза и курса гривни при пополнении остатка горючего
При составлении Заявки плательщиком осуществляется расчет объемов горючего, исходя из уплаченной на электронный счет суммы акцизного налога, рассчитываемой по ставке акцизного налога, действующей на дату ее составления и исходя из официального курса гривни к иностранной валюте, установленного НБУ, д...
17.09.2025
Какие существуют виды инструктажей по охране труда
Инструктаж по охране труда существует не в одном виде и применяется в разных случаях! Более подробно – на инфографике. Больше по теме: Инструкция по охране труда для работников офиса Инструкция по охране труда для студентов, проходящих производственную практику В соответствии со ст. 18 Закон...
17.09.2025
Несвоевременное уведомление о несчастном случае: есть ли ответственность
Случился ли несчастный случай на производстве? Несвоевременно подали информацию о нем? Подробнее об ответственности работодателя смотрите ниже. Больше по теме: Смерть единственного учредителя фермерского хозяйства: как работать дальше? Прекращение трудового договора в случае смерти работника или р...
Лучшие материалы