Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Необходима консультация о нормативах потерь нефтепродуктов – обращайтесь в Минэнергоугля

20.06.2019

За разъяснениями, как реализовать обязанность по составлению акцизных накладных на объемы горючего, утраченного в пределах и/или сверх установленных норм потерь (абз. 2 п. 231.1 НКУ в ред. от 01.07.2019 г.), целесообразно обращаться в Министерство энергетики и угольной промышленности Украины. 


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 31.05.2019 р. № 2501/6/99-99-15-03-03-15/ІПК

Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства, щодо питань визначення бази та об’єкту оподаткування, а також обов’язку щодо реєстрації Товариства платником акцизного податку при здійсненні операцій з втраченого пального понад встановлені норми втрат при його зберіганні та транспортуванні і повідомляє таке.

Так, відповідно до п.п. 212.1.15 п.212.1 ст.212 Кодексу особа, яка реалізує пальне, є платником акцизного податку.

Об'єктами оподаткування є, зокрема, операції з обсягів та вартості втрачених підакцизних товарів (продукції), що перевищують встановлені норми втрат (п.п.213.1.6 п.231.1 ст.213 Кодексу).

З 01.07.2019 року стаття 231 «Акцизна накладна» Кодексу викладена в новій редакції.

Згідно з абзацом другим п.231.1 ст.231 Кодексу платник податку зобов'язаний скласти акцизну накладну на обсяги пального або спирту етилового, використаного для власного споживання; реалізованого та/або використаного для виробництва непідакцизної продукції на умовах, встановлених статтею 229 цього Кодексу; втраченого у межах та/або понад встановлені норми втрат; зіпсованого, знищеного, в тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов'язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування у процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального або спирту етилового, а також при здійсненні операцій, які не підлягають оподаткуванню або звільняються від оподаткування.

Право на складання акцизних накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники акцизного податку в порядку, передбаченому статтею 212 цього Кодексу (п.231.4 ст.231 Кодексу).

Відповідно до п.231.3 ст.231 Кодексу особа, яка реалізує пальне або спирт етиловий, зобов'язана скласти акцизну накладну в одному примірнику у разі реалізації пального або спирту етилового:

а) з акцизного складу:

  • для власного споживання чи промислової переробки або на обсяги втраченого/зіпсованого/знищеного пального або спирту етилового;
  • будь-яким іншим особам - не платникам податку;

б) з акцизного складу пересувного:

  • для власного споживання чи промислової переробки або на обсяги втраченого/зіпсованого/знищеного пального або спирту етилового;
  • будь-яким іншим особам - не платникам податку.

Особа, яка склала акцизну накладну в одному примірнику, зобов'язана зареєструвати таку акцизну накладну в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

В цьому ж пункті виписані умови і для складання акцизних накладних платником податку в двох примірниках.

Отже, Товариство згідно нових правил оподаткування з 01.07.2019 повинно зареєструватися платником акцизного податку та складати акцизні накладні на обсяги пального втраченого у межах та/або понад встановлені норми втрат;

зіпсованого, знищеного, в тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов'язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування у процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального згідно норм ст.231 Кодексу.

Дата виникнення податкового зобов'язання щодо зіпсованого, знищеного, втраченого підакцизного товару (продукції) наведено в п.216.2 Кодексу.

Пунктом 216.3. Кодексу наведено умови, при яких податкове зобов'язання щодо втраченого підакцизного товару (продукції) не виникає.

Стосовно питання практичного застосування податкового законодавства у ситуації відсутності нормативно - правових актів, які регулюють нормативи втрат нафтопродуктів, ДФС неодноразово в листах на адресу Товариства зазначала, що питання затвердження та порядку застосування таких нормативів є питанням державної політики у паливно-енергетичному комплексі, яку формує Міністерство енергетики та вугільної промисловості України.

Нагадуємо, що за оперативною інформацією ДФС проекти постанов Кабінету Міністрів України «Про затвердження нормативів втрат нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, відпуску та транспортування» та «Про затвердження Порядку розроблення та застосування нормативів втрат нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, відпуску та транспортування», що розроблені Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, станом на 30.05.2019 ще проходять стадію погодження відповідними міністерствами та відомствами.

Отже, для надання більш вичерпної індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування положень абзацу б) п.216.3 ст.216 Кодексу у разі відсутності затверджених нормативів втрат нафтопродуктів Товариству було запропоновано звернутись до розробника нормативно-правових актів для надання пояснень стосовно нормативно-правового врегулювання питання втрат пального, що виникли у Товариства при його зберіганні та транспортуванні.

Комментарии к материалу
Популярное
10.06.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Критические для нужд ВСУ предприятия смогут бронировать 100 % работников Расширен перечень оснований для завершения валютного надзора по экспортным операциям Решением суда лишен премии главный бухгалтер: что стало причиной Парламент принял законопроект о ф...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
17.04.2025
С 16.04.2025 начали действовать сроки хранения документов по воинскому учету
Больше по теме: Приказы и распоряжения: основные термины, виды и сроки хранения Сроки хранения первичных документов увеличены: повлияет ли это на сроки давности для проверок Министерство юстиции приказом от 14.03.2025 № 748/5 утвердило изменения к Перечню типовых документов, которые созд...
Новое
12.06.2025
Что следует знать при принудительном отчуждении (изъятии) имущества: разъяснение Минюста
Какие нюансы отчуждения имущества во время военного положения? И будет ли компенсация? Больше по теме: Принудительное отчуждение или изъятие имущества предприятий: право, налогообложение, учет Нетипичные операции в Примечаниях к финотчетности сельхозпредприятия – 2022: уничтожение, изъя...
12.06.2025
Требования по соблюдению действующего законодательства при лицензировании хранения горючего
СХ, имеющие лицензию на хранение горючего (исключительно для нужд собственного потребления или промышленной переработки), в том числе осуществляющие сельхозпроизводство, должны владеть информацией о хранении горючего, подаче отчетности, регистрации акцизного склада, регистрации оборудования, установ...
12.06.2025
Дайджест судебной практики Хозяйственного суда за 2024 год
Предлагаем ознакомиться с дайджестом судебной практики Хозяйственного суда Винницкой области, который сформирован из постановлений Северо-западного апелляционного хозяйственного суда и Верховного Суда за 2024 год. Больше по теме: (Не) реальные операции: практика проверок ГНС и судебное обжалование ...
Лучшие материалы