Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Нарушение сроков обнародования отчета о заключенном договоре: будет ли ответственность?

13.02.2020

Правовые принципы административной ответственности предусмотрены КУоАП


ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 15.11.2019 р. № 22-16/255-2019

Щодо відповідальності за порушення строків оприлюднення звіту про укладений договір

Державна аудиторська служба України розглянула лист <...> щодо відповідальності за порушення строків оприлюднення звіту про укладений договір закупівлі <...> та повідомляє.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні».

Частиною другою статті 2 зазначеного Закону передбачено, що державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.

Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Відповідно до абзацу одинадцятого частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, інформацію про закупівлю, зокрема звіт про укладені договори - протягом одного дня з дня укладення договору.

Слід зважати, що положеннями абзаців першого - третього частини першої статті 2 Закону передбачено, що Закон застосовується:

  • до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень;
  • до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.

Вимогами абзацу п'ятого частини першої статті 2 Закону встановлено, що у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини статті 2 Закону, замовники обов'язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 Закону.

Правові засади адміністративної відповідальності передбачені Кодексом України про адміністративні правопорушення (далі - Кодекс).

Згідно з частиною першою статті 2 Кодексу законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України.

Статтею 164 14 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена відповідальність за порушення законодавства про закупівлі, зокрема за порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі відповідно до вимог законодавства.
Положеннями пункту 1 частини першої статті 255 Кодексу встановлено, що у справах про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 164 14 Кодексу, що розглядаються суддями районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів, протоколи про правопорушення мають право складати, зокрема, уповноважені на те посадові особи органів державного фінансового контролю та Рахункової палати.

Водночас законодавство та нормативно-правові акти з питань здійснення державного фінансового контролю не наділяють Держаудитслужбу та її міжрегіональні територіальні органи можливістю вжиття заходів із забезпечення притягнення до адміністративної відповідальності поза межами заходів державного фінансового контролю.

В. о. Голови 

Г. Вашека

Комментарии к материалу
Популярное
09.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (приказы от 15.07 и 17.07.2025) Изменения в зарплате «подакцизных» СХ с 1 октября 2025 года: Закон опубликован В Верховной Раде зарегистрирован законопроект об изменениях в законодате...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
12.09.2025
Какая сейчас существует ответственность за продажу подакцизных товаров по ценам ниже минимально установленных
Ответственность за продажу подакцизных товаров – 100 % стоимости реализованных таких подакцизных товаров, но не менее 2 размеров минимальной заработной платы, установленной законом на 1 января отчетного (налогового) года. Детальнее см. ниже. Какая ответственность предусмотрена за розничную тор...
12.09.2025
Как в декларации по налогу на прибыль отразить авансы по пунктам обмена валюты и особенности зачисления переплат по авансам
Покажем, как в декларации по налогу на прибыль предприятий отражаются уплаченные авансовые взносы по пунктам обмена иностранной валюты и переносится ли сумма авансовых взносов, превышающая сумму начисленного налогового обязательства за такой налоговый (отчетный) год, в уменьшение налогового обязател...
12.09.2025
Обзор дел по спорам, связанным с принудительным отчуждением недвижимого имущества для общественных нужд или исходя из мотивов общественной необходимости
Споры по вопросам отчуждения земельных участков, других объектов недвижимого имущества, находящихся на них, находящихся в собственности физических или юридических лиц, для общественных нужд или по мотивам общественной необходимости относятся к актуальным и одновременно сложным, что обусловило зачисл...
Лучшие материалы