Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Можно ли предоставить заместителю директора полный доступ к Электронному кабинету?

01.09.2021

Руководитель налогоплательщика определяет, изменяет перечень уполномоченных лиц налогоплательщика, которые наделяются правом подписания, представления, получения ими документов и информации через электронный кабинет от имени налогоплательщика, и определяет их полномочия (абзац второй пункта 42.6 статьи 42 Кодекса).


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 16.06.21 р. N 2460/ІПК/99-00-12-02-04-06

Державна податкова служба України розглянула звернення на отримання індивідуальної податкової консультації та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє таке.

У зверненні зазначені наступні питання:

  1. Чи можливо надати заступнику директора повне право ознайомлення та аналізу інформації, яка знаходиться в приватній частині (особистому кабінеті) Електронного кабінету платника податків, при цьому не надаючи йому право підписання звітності? Чи надати повне право на ознайомлення та аналізу інформації, що знаходиться в приватній частині (особистому кабінеті) Електронного кабінету платника податків можна виключно з наданням права на підписання звітності?
  2. Чи необхідно в такому разі подавати зміни до ЄДР?
  3. Чи подається в такому разі заява за ф. N 1-ОПП? У разі якщо подається, то з якою позначкою?

Щодо питання N 1

Порядок функціонування інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі - Електронний кабінет) визначається наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 N 637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 01.08.2017 за N 942/30810 (зі змінами) (далі - Порядок).

Відповідно до п. 16 розділу II Порядку для забезпечення взаємодії з контролюючими органами засобами Електронного кабінету користувачі безпосередньо або через відповідальних осіб такого користувача (директор/бухгалтер / особа, яка має право підпису) здійснюють вхід шляхом авторизації такого користувача згідно з абзацом другим пункту 13 розділу II Порядку.

Доступ до даних підприємств, установ, організацій в приватній частині Електронного кабінету дозволена наступним категоріям користувачів:

посадові особи, які за даними ЄДР є керівниками підприємств, установ, організацій;

  • засновники та посадові особи, які за даними ЄДР мають право підпису від імені підприємств, установ, організацій;
  • головні бухгалтери (бухгалтери), які за даними ДПС мають право підпису від імені підприємств, установ, організацій;
  • посадові особи підприємств, установ, організацій, яким надано право підпису окремих категорій документів (податкових накладних тощо).

Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження (абзац другий пункту 42.6 статті 42 Кодексу).

Щодо питань N 2, 3

Державна реєстрація юридичних осіб здійснюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон) шляхом включення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр).

Згідно із статтею 9 Закону в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про юридичну особу, зокрема, відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо.

Державна реєстрація та інші реєстраційні дії, відповідно до статті 25 Закону, проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації та судових рішень, що набрали законної сили і тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі.

Відповідно до статті 66 Податкового кодексу України підставами для внесення змін до облікових даних платника податків щодо даних, які вносяться до Єдиного державного реєстру є інформація з Єдиного державного реєстру.

Відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують та передають у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами ДПС.

Крім того, згідно з пунктом 9.2 розділу IX Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 N 1588, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 N 1562/20300 платники податків - юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб зобов'язані подати відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, відокремлених підрозділів юридичної особи до контролюючого органу, шляхом подання заяви за формою N 1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку».

Таким чином, зміни щодо керівника юридичної особи та інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи вносяться контролюючими органами до Єдиного банку даних юридичних осіб на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру, а щодо зміни особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи - на підставі заяви за формою N 1-ОПП.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
17.04.2025
С 16.04.2025 начали действовать сроки хранения документов по воинскому учету
Больше по теме: Приказы и распоряжения: основные термины, виды и сроки хранения Сроки хранения первичных документов увеличены: повлияет ли это на сроки давности для проверок Министерство юстиции приказом от 14.03.2025 № 748/5 утвердило изменения к Перечню типовых документов, которые созд...
21.05.2025
Критически важные предприятия до 28 мая должны подать соответствующие данные: письмо Минэкономики
Больше по теме: Перечень отраслевых и региональных нормативных актов, которыми утверждены критерии признания предприятий критически важными в особый период Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Минэкономики в письме от 19.05.2025 № 27-11/37509-07 проинфор...
Новое
23.06.2025
Денежная компенсация за неиспользованные ежегодные отпуска
Данные нормы предусмотрены ст. 83 КЗоТ.  Больше по теме: Денежная компенсация за неиспользованный отпуск мобилизованному работнику По желанию работника часть ежегодного отпуска может быть заменена денежной компенсацией. При этом продолжительность предоставленного работнику ежегодного...
23.06.2025
Общие требования к оформлению документов, подаваемых для государственной регистрации
Минюст напомнил об общих требованиях к оформлению документов, подаваемых для государственной регистрации. Больше по теме: С 24.07.2024 действует новый Порядок государственной регистрации мощностей Минюст напомнил об общих требованиях к оформлению документов, подаваемых для государственной регистрац...
23.06.2025
Можно ли получить электронную печать по доверенности
Нет, не имеет права. Рассмотрим подробнее. Имеет ли право ответственное лицо (работник) ЮЛ получить в КПЭДУ ГНС электронную печать по доверенности? Пунктом 6 ч. 2 ст. 22 Закона от 05.10.2017 № 2155-VIII «Об электронной идентификации и электронных доверительных услугах» (далее – За...
Лучшие материалы