Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Можно ли предоставить заместителю директора полный доступ к Электронному кабинету?

01.09.2021

Руководитель налогоплательщика определяет, изменяет перечень уполномоченных лиц налогоплательщика, которые наделяются правом подписания, представления, получения ими документов и информации через электронный кабинет от имени налогоплательщика, и определяет их полномочия (абзац второй пункта 42.6 статьи 42 Кодекса).


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 16.06.21 р. N 2460/ІПК/99-00-12-02-04-06

Державна податкова служба України розглянула звернення на отримання індивідуальної податкової консультації та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє таке.

У зверненні зазначені наступні питання:

  1. Чи можливо надати заступнику директора повне право ознайомлення та аналізу інформації, яка знаходиться в приватній частині (особистому кабінеті) Електронного кабінету платника податків, при цьому не надаючи йому право підписання звітності? Чи надати повне право на ознайомлення та аналізу інформації, що знаходиться в приватній частині (особистому кабінеті) Електронного кабінету платника податків можна виключно з наданням права на підписання звітності?
  2. Чи необхідно в такому разі подавати зміни до ЄДР?
  3. Чи подається в такому разі заява за ф. N 1-ОПП? У разі якщо подається, то з якою позначкою?

Щодо питання N 1

Порядок функціонування інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі - Електронний кабінет) визначається наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 N 637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 01.08.2017 за N 942/30810 (зі змінами) (далі - Порядок).

Відповідно до п. 16 розділу II Порядку для забезпечення взаємодії з контролюючими органами засобами Електронного кабінету користувачі безпосередньо або через відповідальних осіб такого користувача (директор/бухгалтер / особа, яка має право підпису) здійснюють вхід шляхом авторизації такого користувача згідно з абзацом другим пункту 13 розділу II Порядку.

Доступ до даних підприємств, установ, організацій в приватній частині Електронного кабінету дозволена наступним категоріям користувачів:

посадові особи, які за даними ЄДР є керівниками підприємств, установ, організацій;

  • засновники та посадові особи, які за даними ЄДР мають право підпису від імені підприємств, установ, організацій;
  • головні бухгалтери (бухгалтери), які за даними ДПС мають право підпису від імені підприємств, установ, організацій;
  • посадові особи підприємств, установ, організацій, яким надано право підпису окремих категорій документів (податкових накладних тощо).

Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження (абзац другий пункту 42.6 статті 42 Кодексу).

Щодо питань N 2, 3

Державна реєстрація юридичних осіб здійснюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон) шляхом включення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр).

Згідно із статтею 9 Закону в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про юридичну особу, зокрема, відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо.

Державна реєстрація та інші реєстраційні дії, відповідно до статті 25 Закону, проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації та судових рішень, що набрали законної сили і тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі.

Відповідно до статті 66 Податкового кодексу України підставами для внесення змін до облікових даних платника податків щодо даних, які вносяться до Єдиного державного реєстру є інформація з Єдиного державного реєстру.

Відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують та передають у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами ДПС.

Крім того, згідно з пунктом 9.2 розділу IX Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 N 1588, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 N 1562/20300 платники податків - юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб зобов'язані подати відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, відокремлених підрозділів юридичної особи до контролюючого органу, шляхом подання заяви за формою N 1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку».

Таким чином, зміни щодо керівника юридичної особи та інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи вносяться контролюючими органами до Єдиного банку даних юридичних осіб на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру, а щодо зміни особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи - на підставі заяви за формою N 1-ОПП.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
06.05.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Принят закон об обмене информацией и приостановке действия трудового договора Классификатор профессий и квалификационные характеристики объединили с Реестром квалификаций: Закон подписан В ГНС будут подавать информацию о банковских счетах не только СХД, а т...
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
14.02.2025
Изменения в законодательстве с 10 по 14 февраля 2025 года
Кабмин утвердил изменения к Порядку предоставления ежегодного основного отпуска продолжительностью до 56 календарных дней Внесены изменения в постановление КМУ от 14.04.1997 № 346 «Об утверждении Порядка предоставления ежегодного основного отпуска продолжительностью до 56 календарных дней рук...
Новое
09.05.2025
Минагрополитики осуществляет мониторинг соответствия критически важных предприятий Критериям
Минагрополитики настаивает на неукоснительном соблюдении требований законодательных и других нормативно-правовых актов в течение деятельности предприятий с даты принятия решения об определении их критически важными. Больше по теме: Бронирование военнообязанных работников агропромышленного сектора В...
09.05.2025
Сколько получит пенсионер в случае благотворительного пожертвования от юрлица
Если благотворительное пожертвование адресное, 70 % суммы выплачивается пенсионеру, 30 % суммы направляется в бюджет ПФУ и используется как финансовый ресурс на выплату пенсий. Больше по теме: Договор пожертвования К финансированию пенсионных выплат на благотворительной основе может приобщиться люб...
09.05.2025
Инструктаж по охране труда при надомной или дистанционной работе
Больше по теме: Изменения относительно дистанционной и надомной работы В организации работает три человека (начальник и 2 главных специалиста). В настоящее время стоит вопрос о прохождении обучения по охране труда (ОТ): должен ли проходить начальник организации или специалист, занимающийся раз...
Лучшие материалы