Получите доступ к более 2 миллионов готовых решений, публикаций и обзоров
Оформить
подписку

Корректировка среднего заработка в связи с внесенными изменениями в постановление КМУ № 100

20.07.2021 477 0 1

Общественная организация «Всеукраинский бухгалтерский клуб» — партнер государства и предприятий Украины.

При содействии Председателя Комитета Верховной Рады Украины
по вопросам финансов, налоговой и таможенной политики
Гетманцева Д.А.
https://t.me/getmantsevdanil


Работаем вместе с Комитетом Верховной Рады Украины по вопросам финансов, налоговой и таможенной политики и Министерством экономики Украины.


Комментарий

Министерство экономики Украины предоставило ответ на вопрос: «Имеет ли право предприятие продолжать корректировать средний заработок на коэффициент повышения должностных окладов после 12.12.2020 года по своему желанию или в случае установления такой нормы в Коллективном договоре, или оно должно внести соответствующие изменения в локальные документы предприятия? »

Напомним, что согласно изменениям, внесенным постановлением КМУ от 09.12.20 г. № 1213 (вступили в силу с 12.12.20 г.) в Порядок исчисления средней заработной платы, утвержденный постановлением КМУ от 08.02.95 г. № 100, из него был исключен п. 10, предусматривающий корректировку среднего заработка на коэффициент повышения должностных окладов. Поэтому после 12.12.20 г. такой коэффициент не применяется.

Однако, многие работодатели не желают отказываться от применения коэффициента корректировки, так как не хотят лишать своих работников социальных гарантий или из-за технических сложностей, вызванных необходимостью внесения изменений в программное обеспечение.

Отвечая на вопрос, Министерство экономики Украины отметило, что в соответствии со ст. 7 Закона от 01.07.93 г. № 3356-XII «О коллективных договорах и соглашениях» содержание коллективного договора определяется сторонами в пределах их компетенции, в частности относительно нормирования и оплаты труда, установления формы, системы, размеров заработной платы (окладов, тарифных ставок) и других видов трудовых выплат (доплат, надбавок, премий и др.), установление гарантий, компенсаций, льгот и тому подобное. Коллективный договор может предусматривать дополнительные по сравнению с действующим законодательством и соглашениями гарантии, социально-бытовые льготы.

Поэтому, согласно действующему законодательству решение о корректировке средней заработной платы может приниматься непосредственно на предприятии путем внесения такой нормы в содержание коллективного договора или утверждением отдельного локального акта.


Запрос

Голові Комітету Верховної Ради України
з питань фінансів, податкової
та митної політики
Гетманцеву Д.О.

 

Лист Громадської організації «Всеукраїнський бухгалтерський клуб»

від 10.06.2021 р. № 101-7 ВБК


Щодо питань з коригування середнього заробітку

Вельмишановний Даниле Олександровичу!

Громадська організація «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» засвідчує Вам свою повагу та сподівається на плідну співпрацю щодо забезпечення широкого діалогу із громадськістю з метою пошуку ефективних ідей у рамках виконання Програми економічних реформ.

Для підвищення професійного рівня бухгалтерів ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» регулярно проводить семінари-практикуми (on-line), в яких взяли участь уже понад 1500 бухгалтерів із 16 регіонів України. Учасники цих заходів мають можливість не лише підвищувати свою кваліфікацію та спілкуватися в неформальній обстановці, а й окреслювати коло проблемних питань, що найбільше турбують бухгалтерську спільноту у професійній діяльності, та можливі шляхи їх вирішення. 

Після чергових семінарів, які розпочалися з 1 квітня 2021 року, члени ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» прийняли рішення звернутися до Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики із таким запитом, щодо питань з коригування середнього заробітку.

Чи має право підприємство продовжувати коригування середнього заробітку на коефіцієнт підвищення посадових окладів після 12.12.2020 року за своїм бажанням або в разі встановлення такої норми в Колективному договорі, чи воно має внести відповідні зміни до локальних документів підприємства?

Бухгалтерська спільнота України просить допомогти в роз’яснені зазначених питань та надати офіційну відповідь.

Сподіваємося на Вашу підтримку та подальшу співпрацю в обговоренні нагальних проблем та пошуку шляхів їх вирішення в колі представників органів виконавчої влади та бухгалтерів-практиків. 

З повагою
Аполлон Позов, 
голова ГО «Всеукраїнський 
бухгалтерський клуб»


Ответ

Комітет Верховної Ради України
з питань фінансів, податкової та митної політики

Лист

від 17.06.21 р. № 04-32/10-2021/199550

Кабінет Міністрів України

ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб»

Щодо розгляду звернення

У комітеті Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики розглянуло звернення ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» (лист № 101-7 від 10.06.2021) щодо питань коригування середнього заробітку у зв’язку з внесеними змінами до постанови КМУ від 8 лютого 1995 р. № 100 «Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати» (далі – Постанова № 100).

Щодо зазначеного питання повідомляємо наступне.

Постановою КМУ від 9 грудня 2020 р. № 1213 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 р. № 100» були внесені зміни до Постанови № 100 відповідно до яких, зокрема, виключено пункт 10 цієї Постанови, яким регулювалося питання коригування середнього заробітку на коефіцієнт підвищення посадових окладів. Такі зміни призвели до виникнення ряду питань, в тому числі і питань, зазначених у листі.

Відповідно до норм Закону України «Про комітети Верховної Ради України», направляємо зазначеного листа на розгляд. Просимо у встановлений законодавством строк надати відповідь заявнику та копію відповіді направити Комітету.

Додаток: на 2 арк. У першу адресу.*

Голова Комітету
Д.О. Гетьманцев

* тут не наводиться

Міністерство економіки України

Лист

від 01.07.21 р. № 4711-06/34454-07

ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб»

Щодо розгляду звернення

Міністерство економіки України на виконання доручення Віце-прем’єр-міністра України з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України О.Стефанішиної від 21.06.2021 № 30230/1/1-21 до листа Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики від 17.06.2021 № 04-32/10-2021/199550 розглянуло лист ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» від 10.06.2021 № 101-7 ВБК щодо питань застосування положень Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 100 від 08.02.1995 (далі – Порядок), з урахуванням змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1213, та в межах компетенції повідомляє.

Відповідно до статті 15 Закону України «Про оплату праці» форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат підприємства встановлюють самостійно у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною, галузевими (міжгалузевими) і територіальними угодами. У разі, коли колективний договір на підприємстві не укладено, роботодавець зобов’язаний погодити ці питання з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником), що представляє інтереси більшості працівників, а у разі його відсутності – з іншим уповноваженим на представництво органом.

Основні правові засади розробки, укладення і виконання колективного договору з метою сприяння регулюванню трудових відносин та соціальних-економічних інтересів працівників і власників визначаються Законом України «Про колективні договори і угоди» (далі – Закон).

Відповідно до статті 1 Закону колективний договір укладається на основі чинного законодавства, прийнятих сторонами зобов’язань з метою регулювання виробничих, трудових і соціально-економічних відносин і узгодження інтересів трудящих, власників та уповноважених ними органів.

Згідно зі статтею 7 Закону зміст колективного договору визначається сторонами в межах їх компетенції, зокрема щодо нормування і оплати праці, встановлення форми, системи, розмірів заробітної плати (окладів, тарифних ставок) та інших видів трудових виплат (доплат, надбавок, премій та ін.), встановлення гарантій, компенсацій, пільг тощо.

Колективний договір може передбачати додаткові порівняно з чинним законодавством і угодами гарантії, соціально-побутові пільги.

Також статтею 91 Кодексу законів про працю України встановлено, що підприємства, установи, організації в межах своїх повноважень і за рахунок власних коштів можуть встановлювати додаткові порівняно з законодавством трудові і соціально-побутові пільги для працівників.

Отже, згідно з чинним законодавством рішення про коригування середньої заробітної плати може прийматися безпосередньо на підприємстві шляхом внесення такої норми до змісту колективного договору або затвердженням окремого локального акту.

Одночасно повідомляємо, що листи міністерств не є нормативно-правовими актами та мають інформаційно-рекомендаційний характер.

Заступник Міністра економіки України
Світлана Глущенко

Комментарии к материалу

Лучшие материалы