Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Как списать объекты государственной собственности

16.01.2019

Механизм списания объектов государственной собственности, каковыми являются объекты незавершенного строительства (незавершенные капитальные инвестиции в необоротные материальные активы), материальные активы, которые в соответствии с законодательством признаются основными фондами (средствами), прочими необоротными материальными активами, определен Порядком списания объектов государственной собственности, утвержденным постановлением КМУ от 08.11.07 г. № 1314 (далее – Порядок № 1314).

Согласно п. 4 Порядка № 1314 списанию подлежит имущество, которое не может быть в установленном порядке отчуждено, бесплатно передано государственным предприятиям, учреждениям или организациям и относительно которого не могут быть применены другие способы управления (или их применение может быть экономически нецелесообразно), в случае, если такое имущество морально или физически изношено, непригодно для дальнейшего использования субъектом хозяйствования (далее – СХ), в частности в связи со строительством, расширением, реконструкцией и техническим переоснащением, повреждено в результате аварии или стихийного бедствия или выявлено в результате инвентаризации как недостача.

Имущество списывается СХ, на балансе которого оно находится, на основании принятого субъектом управления решения о предоставлении согласия на его списание.


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 17.10.2018 р. № 35220-07-10/26880

Про надання роз'яснення

Міністерство фінансів України відповідно до листа Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики від 03.10.2018 р. № 04-27/10-623(206507) розглянуло лист від 20.06.2018 р. щодо деяких питань з бухгалтерського обліку в державному секторі та в межах компетенції повідомляє.

Механізм списання об'єктів державної власності, якими є об'єкти незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи), матеріальні активи, що відповідно до законодавства визнаються основними фондами (засобами), іншими необоротними матеріальними активами, визначений Порядком списання об'єктів державної власності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2007 р. № 1314 (далі - Порядок).

Згідно з пунктом 4 Порядку списанню підлягає майно, що не може бути в установленому порядку відчужене, безоплатно передане державним підприємствам, установам чи організаціям та щодо якого не можуть бути застосовані інші способи управління (або їх застосування може бути економічно недоцільне), у разі, коли таке майно морально чи фізично зношене, непридатне для подальшого використання суб'єктом господарювання, зокрема у зв’язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням, або пошкоджене внаслідок аварії чи стихійного лиха, або виявлене в результаті інвентаризації як нестача.

Відповідно до пункту 5 Порядку списання майна здійснюється суб'єктом господарювання, на балансі якого воно перебуває, на підставі прийнятого суб'єктом управління рішення про надання згоди на його списання.

Списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб'єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 20 тис. гривень, здійснюється за рішенням керівника такого суб'єкта відповідно до цього Порядку (за винятком підприємств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію).

Методологічні засади формування в бухгалтерському обліку та розкриття у фінансовій звітності інформації про основні засоби, інші необоротні матеріальні активи та незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи визначені Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 р. № 1202 (далі - Стандарт 121), та розкриваються в Методичних рекомендаціях з бухгалтерського обліку основних засобів суб'єктів державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 р. № 11 (далі - Методичні рекомендації).

Відповідно до пункту 3 розділу VI Стандарту 121 у разі вибуття об'єкта основних засобів з балансу списуються його первісна (переоцінена), балансова вартість та сума накопиченого зносу.

Відповідно до пункту 3 розділу VIII Методичних рекомендацій основні засоби, виявлені в результаті інвентаризації як нестача, списуються з балансу та відносяться на рахунок винних осіб у розмірі, визначеному відповідно до законодавства, а у разі якщо винні особи не встановлені, зараховуються на позабалансовий рахунок до моменту встановлення винних осіб або закриття провадження справи згідно з законодавством.

Відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 р. № 1891, визначення розміру збитків, що призвели до завдання майнової шкоди державі в особі державних органів, державних підприємств; територіальній громаді в особі органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств або суб'єкту господарювання з державною (комунальною) часткою в статутному (складеному) капіталі, у разі необхідності обґрунтування наявності або установлення факту розкрадання, нестачі, знищення, псування майна здійснюється шляхом проведення незалежної оцінки.

Пунктом 10 Порядку визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.96 р. № 116, передбачено, що із сум, стягнутих відповідно до цього Порядку, здійснюється відшкодування збитків, завданих підприємству, установі і організації з урахуванням фактичних витрат підприємства на відновлення пошкоджених або придбання нових матеріальних цінностей та вартості робіт з їх відновлення. Залишок коштів перераховується до державного бюджету.

Відображення в бухгалтерському обліку операцій зі списання об'єктів основних засобів внаслідок нестачі та відшкодування завданих збитків у разі встановлення винних осіб за нестачі здійснюється відповідно до пунктів 1.27 та 1.29 Типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов'язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 29.12.2015 р. № 1219 (далі - Типова кореспонденція).

Відповідно до Типової кореспонденції суб'єкти державного сектору у разі потреби можуть застосовувати кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов'язаннями, що не передбачена Типовою кореспонденцією субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов'язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами із збереженням єдиних методологічних засад, визначених національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку в державному секторі та іншими нормативно-правовими актами з бухгалтерського обліку в державному секторі, яка визначається у розпорядчому документі про облікову політику.

Згідно зі статтею 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів.

Директор Департаменту
прогнозування доходів бюджету та
методології бухгалтерського обліку
Ю. П. Романюк

Комментарии к материалу
Популярное
12.08.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 01.08.2025 С 6 августа ГНС изменяет квалифицированные сертификаты для подписания уведомлений: загрузите новые Кабмин предлагает изменения к Закону о бухучете относительно введения отчетности п...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
21.05.2025
Критически важные предприятия до 28 мая должны подать соответствующие данные: письмо Минэкономики
Больше по теме: Перечень отраслевых и региональных нормативных актов, которыми утверждены критерии признания предприятий критически важными в особый период Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Минэкономики в письме от 19.05.2025 № 27-11/37509-07 проинфор...
Новое
15.08.2025
Как ФЛП-единщику исправить самостоятельно выявленную ошибку по налоговому обязательству по единому налогу
Декларация плательщика единого налога – физического лица – предпринимателя может подаваться плательщиком единого налога (первой – третьей группы) как отчетная (отчетная новая), так и уточняющая Больше по теме: Заполнение декларации физлицами – единщиками первой – треть...
15.08.2025
Распространяются ли новые сроки регистрации НН/РК в ЕРНН на сводные НН
Налоговым кодексом предусмотрено составление налоговых накладных по ежедневным итогам операций (если налоговая накладная не была составлена на эти операции), регистрация которых в ЕРНН осуществляется в общем порядке.  Больше по теме: Налоговые накладные по ежедневным операциям и свод...
15.08.2025
Что делать при остановке регистрации НН/РК в ЕРНН: советы от ГНС
Остановка регистрации НН/РК в ЕРНН – очень важный вопрос, который нужно решать своевременно. Рассмотрим, как налогоплательщик может повлиять на разблокирование НН/РК, подав документы и пояснения в комиссию регионального уровня и т. п.Больше по теме:Как принять участие в рассмотрении жалобы на решени...
Лучшие материалы