Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Детальний огляд змін в адмініструванні акцизу для реалізаторів пального

17.02.2016

ДФС інформує про деякі зміни в адмініструванні акцизного податку, що стосуються платників акцизного податку – реалізаторів пального.

Щодо подання декларації та сплати акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів, зазначених у пп. 215.3.4 ПК.

Для платників, що здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами крім товарів, зазначених у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу, тобто пального, ставка акцизного податку та порядок нарахування податкових зобов’язань залишились незмінними - 5 % вартості (з податком на додану вартість та без урахування акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів), що реалізовані відповідно до пп.213.1.9 п.213.1 ст.213 Кодексу.

Для платників акцизного податку - суб’єктів господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію пального, адвалорну ставку акцизного податку (5 відс.) змінено на специфічну ставку -  0,042 євро за кожний літр реалізованого (відпущеного) товару. Норма набрала чинності з 1 січня 2016 року відповідно до Закону №909.

Також внесено зміни до статті 217 Кодексу щодо порядку обчислення податку з товарів, вироблених на митній території України, а також реалізованих суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі. Так, згідно абзацу другого пункту 217.3 ПК податок з товарів (продукції), реалізованих суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі, на які встановлені ставки податку в іноземній валюті, сплачується у національній валюті і розраховується за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, встановленим Національним банком України, що діє на двадцятий день місяця, що передує кварталу, в якому здійснюється реалізація товару (продукції), і залишається незмінним протягом звітного кварталу. Тобто для розрахунку акцизного податку з роздрібної торгівлі пальним у першому кварталі 2016 року необхідно застосовувати курс євро, встановлений НБУ на 20 грудня 2015 року. За даними НБУ на 20.12.2015 1є = 25,462988 грн., відповідно для першого кварталу 2016 року ставка акцизного податку у гривнях за один літр реалізованого (відпущеного) пального дорівнюватиме – 0,042 євро х 25,462988 грн.

Отже, для платників акцизного податку, що здійснюють роздрібну торгівлю пальним, змінився порядок нарахування та відповідно декларування акцизного податку. Враховуючи, що зазначені норми набрали чинності з 1 січня 2016 року, а базовий податковий період для сплати податку відповідає календарному місяцю, обов’язок задекларувати та сплатити податкове зобов’язання за новими правилами виникає у платників починаючи з січня 2016 року. Відтак, не пізніше 22 лютого поточного року платники акцизного податку - суб’єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію пального, повинні подати декларацію акцизного податку в якій відобразити податкові зобов’язання, розраховані відповідно до обсягів реалізованого (відпущеного) пального за ставкою 0,042 євро за кожний літр реалізованого (відпущеного) пального.

В той же час, з метою однакового підходу до обчислення податкового зобов’язання з роздрібного продажу пального (до запровадження нових форм звітності), рекомендуємо використовувати наступну формулу розрахунку за кожним видом товару:

ПЗ = Vл х (0,042є х Кє), де

ПЗ – податкове зобов’язання з роздрібного продажу пального, що підлягає сплаті до бюджету,

 – об'єм реалізованого (відпущеного) пального у літрах,

0,042є – ставка акцизного податку, встановлена п.215.3.10 п. 215.3 ст.215 Кодексу,

Кє – офіційний курс гривні до іноземної валюти (євро), встановлений Національним банком України, що діє на двадцятий день місяця, що передує кварталу, в якому здійснюється реалізація товару (продукції), і залишається незмінним протягом звітного кварталу.                   

Відомості щодо такого розрахунку рекомендуємо відобразити у рядках додатку 9 «Зразок доповнення до Декларації відповідно до пункту 46.4 статті 46 глави 2 розділу ІІ Кодексу» до декларації акцизного податку.

Разом з цим,  відомості про суми податкового зобов’язання по кожному рядку виду товару (палива) обов’язково повинні бути перенесені до відповідних рядків додатку 6 до декларації.  

Звертаємо увагу, що перенесення сум податкового зобов’язання до рядків додатку 6 до декларації та до розділу Ґ декларації повинно відбуватися з відповідним округленням до гривні без копійок за загальновстановленими правилами.

Отже, платник акцизного податку, що здійснює роздрібну торгівлю пальним, повинен буде заповнити Розділ Ґ декларації та подати у її складі:

Додаток 6 (Додатки 6) до декларації, в якому (яких) заповнити заголовну частину, зокрема, зазначивши у полі «Код КОАТУУ» обов’язковий реквізит код органу місцевого самоврядування за Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України, що відповідає адміністративно-територіальній одиниці (одиницям), на якій (яких) здійснюється роздрібна торгівля пальним, та лише графу 7 «Сума податкового зобов'язання, що підлягає сплаті до бюджету» і підсумковий рядок «Усього»;

Додаток 9 до декларації, в якому відобразити відомості щодо розрахунку суми акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального.

Щодо оподаткування пального, при виробництві якого в якості сировини використані інші оподатковувані підакцизні товари

Статтю 217 ПК доповнено пунктом 217.6 яким передбачено, що для пального, при виробництві якого в якості сировини використані інші оподатковувані підакцизні товари, сума податку до сплати зменшується на суму податку, розрахованого для такої сировини.

Сума податку щодо сировини, що підлягає відніманню, обчислюється із застосуванням ставок податку на таку сировину, чинних на дату реалізації пального. У разі якщо така сума перевищує суму податку з пального, виробленого з такої сировини, різниця платнику не відшкодовується.

Норми цього пункту застосовуються під час функціонування системи електронного адміністрування реалізації пального, визначеної статтею 232 ПК.

Норми про запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального набирають чинності з 1 березня 2016 року.

Таким чином, вищенаведені правила починають застосовуватися з 1 березня 2016 року.

Тимчасово, до 29 лютого 2016 року (включно), до запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального, на підставі  п.п.2), 3) підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу передбачено наступний механізм для розрахунку акцизного податку при виробництві пального з використанням підакцизної сировини, з якої сплачено акцизний податок.

Так, для пального, у виробництві якого як сировина використані інші оподатковувані підакцизні товари, для зменшення суми податку до сплати за рахунок віднімання суми податку, сплаченого з такої сировини, платник податку має отримати від виробника або імпортера підакцизної сировини довідку про обсяг поставленої підакцизної сировини. Така довідка може бути складена в довільній формі, але обов’язково відображати дані про:

· найменування покупця (отримувача) підакцизної сировини,

· відповідні суми сплаченого акцизного податку

·перелік податкових накладних з податку на додану вартість, оформлених на постачання такої сировини.

Довідка повинна бути підтверджена контролюючим органом за місцезнаходженням виробника або імпортера. Підтвердження відбувається протягом одного робочого дня після отримання від виробника або імпортера відповідної довідки.

Приклад заповнення додатків до декларації акцизного податку до листа ДФС від 03.02.2016 №3495/7/99-99-19-03-03-17 (Завантажити)

Джерело: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podat...

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
29.04.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Отсрочку от мобилизации для студентов и педагогов могут ограничить: законопроект ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 22.04.2025 Категорию тех, кто имеет преимущественное право оставления на работе при увольнении, расширят: проект закона Как ГНС будут применять видеоре...
10.02.2025
В Верховной Раде зарегистрирован законопроект о повышении минимальной зарплаты, пенсий и прожиточного минимума
Больше по теме: Минимальная зарплата и прожиточный минимум – 2025: какие размеры и на что повлияют Размер минимальной заработной платы Парламентарии представили законопроект № 12462, которым предусматривается повышение прожиточного минимума, минимальной зарплаты и минимальной пенсии по возра...
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
Новое
01.05.2025
Когда лицу с инвалидностью могут отказать в трудоустройстве
Об этом работница торгового заведения спросила у чиновников управления инспекционной деятельности в Запорожской области. Инспекторы разъяснили, что в соответствии со ст. 17 Закона от 21.03.1991 № 875-XII «Об основах социальной защищенности лиц с инвалидностью в Украине» отказ в заключени...
01.05.2025
Будет ли нарушением не одновременная подача Отчета о КИК и декларации об имущественном состоянии и доходах
Считается ли нарушением, если Отчет о контролируемых иностранных компаниях и декларации об имущественном состоянии и доходах (далее – Декларация) за отчетный (налоговый) период подан не одновременно, но до наступления предельного срока подачи Декларации (до 1 мая)? В соответствии с Налоговым ...
01.05.2025
Обновлена База правовых позиций Верховного Суда
Представлена усовершенствованная версия инновационного ИТ-продукта, разработанного при поддержке Проекта ЕС «Право-Justice» для обеспечения единства судебной практики, повышения правовой определенности и облегчения доступа к правовым позициям в решениях Верховного Суда. Что нового в Баз...
Лучшие материалы