Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Благотворительное пожертвование одного «неприбыльщика» - другому

10.03.2020

Предоставление благотворительной пожертвования и/или безвозвратной финансовой помощи общественной организацией на счет другой неприбыльной организации не является основанием для исключения такой организации из Реестра «неприбыльщиков», но при условии, что такое использование доходов соответствует направлениям и целям деятельности общественной организации ( поставщика такой помощи), не противоречит требованиям Закона № 4572, не содержит признаки имущественного интереса членов (участников) такой организации и не используется для выгоды членов (участников) организации


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 19.02.2020 р. № 665/6/99-00-07-02-02-06/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо відповідності громадської організації вимогам для перебування у статусі неприбуткової організації у разі внесення такою громадською організацією благодійної пожертви та/або безповоротної фінансової допомоги на рахунок іншої громадської організації та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), у межах повноважень повідомляє.

Пунктом 133.4 ст. 133 Кодексу визначено, що не є платниками податку на прибуток підприємств неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.

Згідно з п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу неприбутковим підприємством, установою та організацією для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств є підприємство, установа та організація (далі -неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

  • утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
  • установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників у розумінні Цивільного кодексу України), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
  •  Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу;
  • установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону (для недержавних пенсійних фондів), або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).
  • Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;
  • внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі - Реєстр).

Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (абзац перший п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу).

Відповідно до п.п. 133.4.6 п. 133.4 ст. 133 Кодексу до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 Кодексу і не є платниками податку на прибуток підприємств, зокрема, можуть бути віднесені громадські об’єднання.

Правові та організаційні засади реалізації права на свободу об’єднання, гарантованого Конституцією України та міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, порядок утворення, реєстрації, діяльності та припинення громадських об’єднань визначає Закон України від 22 березня 2012 року № 4572-VІ «Про громадські об’єднання» зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 4572).

Відповідно до частини першої ст. 1 Закону № 4572 громадське об’єднання - це добровільне об’єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів.

Громадська організація - це громадське об’єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи (частина третя ст. 1 Закону № 4572).

Частиною п’ятою ст. 1 Закону № 4572 передбачено, що громадське об’єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку.

До одного з принципів утворення і діяльності громадських об’єднань відноситься відсутність майнового інтересу, що згідно з частиною шостою ст. З Закону № 4572 передбачає, що члени (учасники) громадського об'єднання не мають права на частку майна громадського об'єднання та не відповідають за його зобов'язаннями.

 Доходи або майно (активи) громадського об'єднання не підлягають розподілу між його членами (учасниками) і не можуть використовуватися для вигоди будь-якого окремого члена (учасника) громадського об'єднання, його посадових осіб (крім оплати їх праці та відрахувань на соціальні заходи).

Громадські об'єднання зобов'язані, зокрема, здійснювати заходи контролю, щоб забезпечити зарахування і витрачання повністю всіх коштів у спосіб, що узгоджується з цілями та завданнями заявленої діяльності громадського об'єднання (п. З частини сьомої ст. 23 Закону № 4572).

Загальні засади благодійної діяльності в Україні визначаються Законом України від 05 липня 2012 року № 5073-VІ «Про благодійну діяльність та благодійні організації» зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 5073).

Так, відповідно до частини першої ст. 1 Закону № 5073 благодійником є дієздатна фізична особа або юридична особа приватного права (у тому числі благодійна організація), яка добровільно здійснює один чи декілька видів благодійної діяльності;

благодійна діяльність - це добровільна особиста та/або майнова допомога для досягнення визначених цим Законом цілей, що не передбачає одержання благодійником прибутку, а також сплати будь-якої винагороди або компенсації благодійнику від імені або за дорученням бенефіціара.

Благодійною пожертвою визнається безоплатна передача благодійником коштів, іншого майна, майнових прав у власність бенефіціарів для досягнення певних, наперед обумовлених цілей благодійної діяльності, відповідно до Закону № 5073 (частина перша ст. 6 Закону № 5073).

Тобто здійснення благодійних пожертв в рамках проведення благодійної діяльності має відбуватися у порядку, встановленому Законом № 5073.

Таким чином, надання благодійної пожертви та/або безповоротної фінансової допомоги громадською організацією на рахунок іншої неприбуткової організації не є підставою для виключення такої організації з Реєстру за умови, що таке використання доходів відповідає напрямам і меті діяльності громадської організації (надавача такої допомоги), не суперечить вимогам Закону № 4572, не містить ознаки майнового інтересу членів (учасників) такої організації та не використовується для вигоди членів (учасників) організації.

У разі недотримання неприбутковою організацією вимог, встановлених п. 133.4 ст. 133 Кодексу, така організація підлягає виключенню з Реєстру з визначенням податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств відповідно до підпунктів 133.4.3 та 133.4.4 п. 133.4 ст. 133 Кодексу.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
29.04.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Отсрочку от мобилизации для студентов и педагогов могут ограничить: законопроект ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 22.04.2025 Категорию тех, кто имеет преимущественное право оставления на работе при увольнении, расширят: проект закона Как ГНС будут применять видеоре...
10.02.2025
В Верховной Раде зарегистрирован законопроект о повышении минимальной зарплаты, пенсий и прожиточного минимума
Больше по теме: Минимальная зарплата и прожиточный минимум – 2025: какие размеры и на что повлияют Размер минимальной заработной платы Парламентарии представили законопроект № 12462, которым предусматривается повышение прожиточного минимума, минимальной зарплаты и минимальной пенсии по возра...
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
Новое
02.05.2025
Требования к хранению готовой продукции
Безопасное хранение готовой продукции является важным этапом производственного процесса, влияющего не только на качество товара, но и на безопасность работников. Невыполнение требований по охране труда во время организации складского хозяйства может привести к травматизму, пожарам, повреждению проду...
02.05.2025
После завершения таможенного оформления составлен РК_2: как в НН отразить корректировку объема операций вывоза товаров-РЭО
Больше по теме: Режим экспортного обеспечения НДС: анализируем разъяснения ГНС Как в налоговой декларации по НДС отражается корректировка объема операций по вывозу за пределы таможенной территории Украины в таможенном режиме экспорта товаров-РЭО после завершения таможенного оформления, составления ...
02.05.2025
Какова роль арбитражного управляющего в процедуре банкротства и неплатежеспособности
Больше по теме: Ликвидация в связи с банкротством: правовые аспекты Эти специалисты осуществляют процедуры по делам о банкротстве, в частности, выполняют функции распорядителей имущества, управляющих санацией, ликвидаторов или администраторов в процедуре превентивной реструктуризации. Арбитражные ...
Лучшие материалы