Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Подписаться

Исковое заявление к ГФС Об обязательстве совершить действия

07.03.2018 2537 0 1



ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

ПОЗИВАЧ: Товариство з обмеженою відповідальністю
«ПДВНДС-2017». 
04116, вуд. Шолуденка, 33/19, м. Київ.
Код ЄДРПОУ 11111111.
Контактний телефон: (097) 333-333-33.

ВІДПОВІДАЧ: Державна фіскальна служба України.
04655, МСП, м. Київ-53, Львівська площа, 8.

Про зобов'язання вчинити дії (ціни позову немає,
оскільки оскаржується вимога немайнового характеру)

ПОЗОВНА ЗАЯВА

Товариство з обмеженою відповідальністю «ПДВНДС-2017» (далі ТОВ «ПДВНДС-2017») сформувало податкову накладну № 1314 від 19.12.2017 року на загальну суму 10 000,00 грн. (у т.ч. ПДВ – 1 666,67 грн.), яку 27.12.2017 року було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак, 27.12.2017 року ТОВ «ПДВНДС-2017» було отримано квитанцію № 1, в якій було вказано, що: «РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Виявлені помилки: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків…. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п.п. в) п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено Наказом Мінфіну № 567 від 13.06.2017 року та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 цього наказу».

05 січня 2018 року позивачем було направлено в електронному вигляді засобами електронного зв’язку документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, зокрема: Договір купівлі-продажу від 22.11.2017 року, Договір купівлі-продажу від 18.12.2017 року; видаткові накладні: № 34 від 04.12.2017 року, № 116 від 19.12.2017 року; платіжне доручення № 67 від 04.12.2017 року; виписку банку від 22.12.2017 року; довіреність від 18.12.2017 року; товарно-транспортні накладні № 2228 від 04.12.2017 року та № 1216 від 19.12.2017 року.

Однак, 05.01.2018 року електронною системою було надіслане повідомлення, що такі документи не можуть бути прийняті.

10.01.2018 року позивачем було надіслано скаргу (з вимогою реєстрації податкової накладної та з поясненнями, що позивач не міг надіслати такі документи в електронному вигляді, внаслідок збою в електронній системі), разом із Таблицею даних платника податку (додаток до Наказу Мінфіну № 567 від 13.06.2017 року) та копіями документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (такі документи підтверджують реальність здійснення договору купівлі-продажу запасних частин між позивачем та його контрагентом ПП «НДСПДВ-2018», на підставі якої було виписано ПН № 1314 від 19.12.2017 року.

09.02.2018 року позивачем було отримано Рішення про розгляд скарги ДФС України від 06.02.2018 року за № 333/99-99-12-01-338, в якому сказано, що в задоволенні скарги відмовлено. При цьому, станом на 19.02.2018 року позивач не отримував Рішення комісії ДФС про реєстрацію (або відмову у реєстрації) податкової накладної № 1314 від 19.12.2017 року.

Відповідно до п.п.  201.16.1 п.  201.16 ст.  201 ПКУ (чинний на момент виникнення спірних правовідносин), передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої ПН/РК сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ)

Зі змісту Квитанцій №1 по ПН № 1314 від 19.12.2017 року вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність ПН критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН в ЄРПН, затверджених Наказом Мінфіну № 567 від 13.06.2017 року.

Однак, контролюючим органом грубо порушено норми п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, оскільки ним не зазначено у Квитанції №1 конкретного чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації ПН/РК.

Крім того, позивачем було надіслано до ДФС України повний перелік документів, що є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, податкова накладна № 1314 від 19.12.2017 року виписана позивачем на підставі реальної господарської операції, що підтверджується наведеними вище первинними документами. Тобто, факт зупинення реєстрації податкової накладної у ЄРПН не спростовує факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна.

Отже, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної № 1314 від 19.12.2017 року, навіть за умови коли такі документи були надані у паперовій формі (а не в електронному вигляді, як це передбачено п.2 «Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», до Наказу Мінфіну № 567 від 13.06.2017 року).

Разом із тим, ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту, далі – Конвенція) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Отже, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Разом із тим, у відповідності до п. 201.10 ст. 201 ПКУ, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов’язком постачальника товарів чи послуг. Цьому обов’язку співвідноситься обов’язок центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, прийняти та зареєструвати надану платником податку-продавцем податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За таких обставин, відсутність реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних впливає на правовий стан платників податків. Покупець товарів позбавляється права на формування податкового кредиту за рахунок відповідних сум, а продавець може зазнати небажаних для нього наслідків у вигляді втрати покупців та грошових коштів.

Враховуючи відсутність процедури здійснення реєстрації ПН у випадку, коли така ПН зупинена, але немає Рішення комісії про відмову у реєстрації з вини органу ДФС, позивач вважає, що його права порушено. Тому, позивач має право на ефективний засіб його права у суді.

Так, судам відведено ключову роль у забезпеченні ефективного захисту прав, гарантованих Конвенцією, саме суди та прирівняні до них інституції вважаються тими ефективними засобами захисту на національному рівні, до яких за Конвенцією потрібно звертатися за захистом своїх прав, перш ніж шукати підтримку в Європейському суді з прав людини.

На підставі наведеного, керуючись ст.19 Конституції України, ст.ст. 44, 55, 160, 161, 171, 245 Кодексу адміністративного судочинства України,

просимо:

Зобов'язати ДФСУ України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1314 від 19.12.2017 року.

Додаток:

1. Копія квитанції № 1 про зупинку податкової накладної № 1314 від 19.12.2017 року.

2. Копія Рішення про розгляд скарги ДФС України від 06.02.2018 року за № 333/99-99-12-01-338.

3. Копія довідки про включення до ЄДРПОУ.

4. Власне письмове (надруковане) підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

5. Копії: Договору купівлі-продажу від 22.11.2017 року, Договору купівлі-продажу від 18.12.2017 року; видаткових накладних: № 34 від 04.12.2017 року, № 116 від 19.12.2017 року; платіжних доручень: № 67 від 04.12.2017 року; виписки банку від 22.12.2017 року; довіреності від 18.12.2017 року; товарно-транспортних накладні № 2228 від 04.12.2017 року та № 1216 від 19.12.2017 року.

6. Копія адміністративного позову з додатками.

Директор
ТОВ «ПДВНДС-2017»                                    Шевченко Т.Г.

19.02.2018 року

Комментарии к материалу

Оформить подписку на раздел «Агро»

Самая полная библиотека безопасных решений по бухучету, налогам и праву для с/х отрасли

4680 грн. / год

Купить

Лучшие материалы