Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Относительно учета в информационных базах ГФС налоговой информации

22.11.2016

Лист ДФС

від 14.11.2016 № 24505/6/99-99-14-03-03-15

Про надання податкової консультації

 Державна фіскальна служба України розглянула лист …… від ……… № ……….. про надання податкової консультації щодо дій контролюючих органів стосовно врахування в інформаційних базах ДФС податкової інформації та заходів щодо її коригування, а також усунення суперечностей у висновках актів (довідок) перевірок (звірок) різних платників податків (вх. ДФС …..від …..) та повідомляє таке.

Що стосується питань:

яким способом та відповідно до положень яких нормативно-правових актів можуть бути усунені суперечності у різних за змістом висновках актів (довідок) перевірок (звірок) постачальників та покупців товарів (робіт, послуг);

чи спростовують висновки довідок перевірок покупців висновки актів (довідок) перевірок (звірок) постачальників товарів (робіт, послуг) за умови, що довідки перевірок покупців складені контролюючими органами вже після складання актів (довідок) перевірок (звірок) постачальників.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Компетенцію контролюючих органів, повноваження їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю визначено Податковим кодексом України (далі – Кодекс).

Згідно з пунктом 20.1.4. статті 20 Кодексу контролюючі органи мають право проводити перевірки та зустрічні звірки за наявності обставин та у порядку, передбаченому Кодексом та іншими законодавчими та нормативно-правовими актами України.

Перевірка кожного платника податків проводиться на підставі: податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов’язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків (підпункт 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Кодексу).

При цьому якщо висновки акта перевірки не визнані протиправними та не скасовані за результатами розгляду заперечень до цього акта або в судовому порядку, вони не можуть вважатись неправомірними лише на підставі того, що висновки акта (довідки) контрагента суперечать їм.

У разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати заперечення у терміни, передбачені абзацом 1 пункту 86.7 статті 86 Кодексу.

Крім того, відповідно до пункту 56.1 статті 56 Кодексу рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Водночас слід зазначити, що згідно з абзацом п’ятим пункту 86.7 статті 86 Кодексу контролюючим та іншим державним органам забороняється використовувати акт перевірки як підставу для висновків стосовно взаємовідносин платника податків з його контрагентами, якщо за результатами складення акта перевірки податкове повідомлення-рішення не надіслано (не вручено) платнику податків або воно вважається відкликаним відповідно до статті 60 цього Кодексу.

Що стосується питань:

можливості контролюючих органів за місцем податкового обліку постачальників (робіт, послуг) у разі встановлення факту відображення в АІС „Податковий блок” довідок перевірок покупців з підтвердженням реальності проведення господарських операцій між покупцями та постачальниками здійснювати заходи щодо поновлення в Інтегрованій автоматизованій системі „Податковий блок” показників  податкових декларацій з ПДВ постачальникам товарів (робіт, послуг);

які саме дії (заходи) повинні або можуть бути вжиті контролюючими органами за місцем податкового обліку постачальників товарів (робіт, послуг) з метою усунення розбіжностей та поновлення показників податкових декларацій постачальників у разі отримання інформації про відображення довідок перевірок покупців в Інтегрованій автоматизованій системі „Податковий блок”;

щодо необхідності контролюючих органів за місцем податкового обліку постачальників з метою усунення розбіжностей та поновлення постачальникам показників податкових декларацій з ПДВ отримувати копії довідок перевірок покупців, та хто саме повинен їх направляти: органи державної фіскальної служби за місцем податкового обліку покупців або достатньо, якщо копії цих довідок будуть направлені до контролюючих органів безпосередньо покупцями.

Інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів – комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, визначено у статті 71 Кодексу.

Для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, звітах про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, інших звітних документах (підпункт 72.1.1.1 пункту 72.1 статті 72 Кодексу); за результатами

податкового контролю (підпункт 72.1.1.5 пункту 72.1 статті 72 Кодексу) тощо.

Пунктом 74.1 статті 74 Кодексу зазначено, що посадові (службові) особи контролюючих органів можуть зберігати та опрацьовувати в інформаційних базах контролюючих органів податкову інформацію, зібрану відповідно до Кодексу.

Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Отже, питання стосовно заходів щодо відображення, поновлення, а також усунення розбіжностей (коригування показників), що містяться в автоматизованих базах та системах контролюючих органів, у тому числі за матеріалами перевірок (звірок) платників податків, відповідно до пункту 74.1 статті 74 Кодексу є компетенцією контролюючих органів.

Згідно з пунктами 52.1 та 52.2 статті 52 Кодексу контролюючі органи надають платникам податків безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства. Податкові консультації мають індивідуальний характер і можуть використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання відповідно до пункту 74.2 статті 74 Кодексу використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.

 

Голова                                                                                                       Р.М. Насіров

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
01.07.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (текст приказа от 16.06.2025) Денежная компенсация за неиспользованные ежегодные отпуска В Резерв+ появятся новые возможности получить автоматическую отсрочку Правительство утвердило изменения к...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
17.04.2025
С 16.04.2025 начали действовать сроки хранения документов по воинскому учету
Больше по теме: Приказы и распоряжения: основные термины, виды и сроки хранения Сроки хранения первичных документов увеличены: повлияет ли это на сроки давности для проверок Министерство юстиции приказом от 14.03.2025 № 748/5 утвердило изменения к Перечню типовых документов, которые созд...
Новое
03.07.2025
Работник находится на больничном: что с ежегодным дополнительным отпуском
Период пребывания работника на больничном не входит в стаж работы, дающий право на ежегодные дополнительные отпуска. Больше по теме: Директор в отпуске, в командировке, на больничном: как организовать работу предприятия? Учитывать ли суммы больничных при начислении резерва оплаты отпусков? Входит ...
03.07.2025
Какие идентификаторы заявлений в э-форме следует применять с целью получения доплаты ЕСВ для членов семейного ФХ
Заявление по форме согласно приложению 1 – по идентификатору формы F1317401. Заявление по форме согласно приложению 2 присоединяется путем заполнения «Документа произвольного формата» по идентификатору формы J/F1360102 (формат pdf с ограничением размера не более 5 МБ). Больше по те...
03.07.2025
Что обязательно следует указать в договоре с домашними работниками
Больше по теме: Приказ об отмене приостановки действия трудового договора Домашние работники: теперь все будет согласно КЗоТу! Используете работу домашних работников? Как подписать с ними трудовой договор и что в нем указать? В этом договоре указываются данные работодателя и работника, место выпол...
Лучшие материалы