Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

У ВРУ зареєстровано законопрокт щодо змін до Податкового кодексу України

Редакція

08.03.2018 506 0 0

Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів щодо зменшення ставки податку на додану вартість, реформування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності та підвищення прозорості розрахункових операцій з урахуванням європейської практики

Метою зазначеного законопроекту є виведення з тіньового обігу суттєвої частини економіки України, підвищення обсягу сплати податків, зменшення можливостей оптимізації податків на заробітну плату з використанням платників єдиного податку, скорочення можливостей продажу товарів, ввезених в Україну без сплати податків та зборів, запровадження ставки ПДВ, яка дозволить зробити економічно недоцільними схеми оптимізації цього податку, внаслідок чого може суттєво покращитися інвестиційний клімат. 

Крім того, необхідно відокремити від спрощеної системи оподаткування оптових торговців, а також суб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з усіма видами підакцизних товарів, лікарськими засобами, товарами високого цінового сегменту.

При цьому одним із найважливіших завдань є збереження можливостей застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності чесними суб’єктами реального малого бізнесу без посилення податкового навантаження на них та без запровадження бухгалтерського обліку витрат та обов’язку оприбуткування товарів.

Метою зазначеного проекту є приведення регулювання спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності в Україні у відповідність до європейських стандартів з використанням прикладу, насамперед, Литовської Республіки.   

Також необхідним завданням є підвищення дисципліни суб’єктів господарювання при проведенні розрахункових операцій та видачі розрахункових документів.

Для вирішення вищевказаних проблем законопроектом пропонується внести ряд змін до Податкового кодексу України та Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», якими передбачається:

в частині визначення термінів:

-             Визначення понять оптової торгівлі, посередництва в оптовій торгівлі, торговельних об’єктів та пунктів дрібнороздрібної торговельної мережі.

в частині податку на додану вартість:

-             Зниження основної ставки ПДВ з 20 % до 16%. При цьому запропоноване зниження ставки ПДВ до 16 % не суперечить Директиві  Ради 2006/112/ЄС «Про спільну систему податку на додану вартість», якою передбачено мінімальну стандартну ставку ПДВ в розмірі 15 %. 

в частині спрощеної системи оподаткування:

-             зміна видів діяльності, які дають право перебувати на другій групі платників єдиного податку другої групи, а саме передбачається, що платниками другої групи можуть бути фізичні особи-підприємці, які здійснюють  виробництво товарів, роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках; роздрібний продаж товарів та/або діяльність у сфері ресторанного господарства в торговельному об’єкті площею до 20 квадратних метрів чи з використанням засобу пересувної торгівлі; виконання робіт, надання послуг (в тому числі побутових послуг населенню); роздрібний продаж товарів дистанційним способом.

               При цьому з урахуванням досвіду Литовської Республіки передбачається, що конкретний перелік товарів та послуг, господарська діяльність з продажу (надання) яких надає право бути платником єдиного податку другої групи, затверджується Кабінетом Міністрів України.

               Незмінними для другої групи платників єдиного податку залишається граничний обсяг доходу в 1500000 грн. на рік (приблизно 45000 Євро як і в Литовській Республіці) та ставки єдиного податку;

-             ліквідація третьої групи платників єдиного податку з можливістю переходу на другу групу для фізичних осіб-підприємців, які відповідають вищевказаним вимогам для такої групи;

-             заборона бути платником єдиного податку першої-другої груп для суб’єктів, які  здійснюють оптову торгівлю та посередництво в оптовій торгівлі, суб’єктів, які здійснюють торгівлю усіма підакцизним товарами без жодних винятків, суб’єктів, які здійснюють виробництво та продаж ювелірних виробів, лікарських засобів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, виробів зі шкіри та хутра (запроваджується з метою зменшення зловживань з оптимізацією оподаткування, легалізації продажу товарів, ввезених без сплати податків та зборів, товарів високого цінового сегменту та знищення схем безконтрольного транзиту товарів через ланцюг платників єдиного податку);

-             заборона бути платником єдиного податку для суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з роздрібного продажу товарів та/або діяльність у сфері ресторанного господарства та/або діяльність з надання послуг більше ніж в двох торговельних об’єктах та роздрібний продаж товарів більше ніж з трьох торговельних місць на ринках, оскільки провадження діяльності одним підприємцем в більшій кількості торговельних об’єктів має ознаки мережевого бізнесу;

-             заборона бути платником єдиного податку для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють діяльність у сфері ресторанного господарства в одному торговельному об’єкті за місцем його фактичного розташування із суб’єктами господарювання, які мають ліцензію на право продажу підакцизних товарів, які, в свою чергу, не можуть бути платниками єдиного податку (з метою запобігання оптимізації оподаткування в сфері ресторанного господарства);

-             уточнення положень щодо можливостей переходу з першої групи на другу групу спрощеної системи оподаткування та питань переходу з другої групи на загальну систему оподаткування;

-             запровадження обов’язкового застосування реєстраторів розрахункових операцій для всіх платників єдиного податку другої групи без встановлення будь-якого обліку витрат та без обов’язку наявності первинних документів на отримання товарів,

-             звільнення від застосування РРО першої групи платників єдиного податку;

-             уточнення підстав для обов’язкового переходу на загальну систему оподаткування при порушенні умов перебування на першій та другій групі платниками єдиного податку, а саме: у випадку  перевищення площі торговельного об’єкту, в якому здійснюється діяльність, у разі здійснення платниками єдиного податку другої групи діяльності з виробництва та роздрібного продажу товарів, надання послуг чи виконання робіт, включених до переліку, який затверджується Кабінетом Міністрів України, у разі здійснення діяльності в торговельному об’єкті, відомості про який не внесені до реєстру платників єдиного податку. запровадження обов’язку внесення до реєстру платників єдиного податку інформації про наявність чи відсутність власного виробництва вищевказаних товарів (без запровадження штрафних санкцій за порушення вказаних умов);

-             запровадження фінансової відповідальності за порушення окремих правил застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності;

-             уточнення вимог щодо реквізитів заяв про перехід на сплату єдиного податку та переліку відомостей, які мають бути внесені до реєстру платників єдиного податку.

               в частині законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій:

-                  приведення термінології у відповідність до Податкового кодексу України;

-                 уточнення положень Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у відповідності до запропонованих законопроектом змін щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності а також щодо органу державної влади, який затверджує підзаконні акти з метою практичного застосування положень зазначеного Закону;

-                підвищення фінансової відповідальності за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій вдвічі та запровадження мінімального обсягу відповідальності без прив’язки до вартості товарів;

-             запровадження фінансових санкцій за відмову у перерахунку готівкових коштів на місці проведення розрахунків при проведенні контролюючими органами перевірок, а також відповідальності за порушення вимог про виставлення цінників на товари, що продаються (меню, прейскуранти або тарифи на послуги, що надаються);

               Таким чином, зазначеним законопроектом запропоновано реформу спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності без збільшення податкового навантаження для платників єдиного податку та з урахуванням європейських правил регулювання сплати податків за спрощеними правилами, зокрема, використано позитивний досвід Литовської Республіки в частині граничного обсягу доходу, який надає право на застосування спрощеної системи, необхідності затвердження Урядом України переліку видів товарів (послуг), операції з якими можуть здійснюватися платниками єдиного податку та відсутності будь-якого бухгалтерського та податкового обліку витрат за умови обов’язковості застосування реєстраторів розрахункових операцій, що в сукупності відображує досвід європейських держав та дозволяє залишити спрощену систему для суб’єктів реального малого бізнесу.

Прийняття та реалізація запропонованого законопроекту сприятиме виведенню з тіні значної частини реального великого бізнесу, який застосовує спрощену систему оподаткування, обліку та звітності з метою оптимізації оподаткування та легалізації обігу тіньових готівкових коштів, руйнуванню схем ухилення від сплати податків, вирівнюванню умов економічної конкуренції та створенню сприятливого податкового та бізнес середовища.

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/we...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали