Список кредиторів можуть зменшити
25.11.2016 212 0 0
Верховна Рада України пропонує скасувати оподаткування суми прощеної та/або анульованого кредитного зобов'язання фізичним особам, які перебувають у фінансово незабезпечених верст населення.
Так, 16 листопада 2016 року у Верховній Раді був зареєстрований законопроект №5410 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування оподаткування суми прощеної (анульованого) кредитного зобов'язання фізичних осіб».
Реструктуризація кредитів в банках
Для відновлення економіки України життєво важливо стабілізувати банківську систему і швидко вирішити питання з негативно-класифікованими кредитами шляхом відновлення нормалізованого доступу до кредитування та збільшенням практики кредитування в економіці. Реструктуризація заборгованості також стабілізує роботу банківського сектора.
Крім цього, питання реструктуризації кредитів населення і як наслідок прощення частки суми цього кредиту, в т. ч. валютних кредитів, має суттєве суспільне значення для мільйонів громадян України. Зазначені фінансово незабезпечені верстви громадян не в змозі сплатити податок з прощеною суми, оскільки процедури реструктуризації вже максимально витягли з їх кишень останні гроші. Необхідно також зазначити, що сама сума прощеної боргу необґрунтовано збільшено кредитором за рахунок непомірних штрафів та пені, що в рази перевищує тіло кредиту і відсотки по ньому.
Скасування податку на прощений кредит
Мета законопроекту полягає соціального захисту фінансово незабезпечених верств громадян шляхом скасування оподаткування суми прощеної (анульованого) кредитного зобов'язання фізичних осіб.
Зміни і доповнення в закон по оподаткуванню
Законопроектом пропонується:
ст. 164. «База оподаткування», п. 164.2.17. Дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 цього Кодексу); видалити наступний рядок:
пп. д) основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеної (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 50% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року. Кредитор зобов'язаний повідомити платника податку - боржника шляхом направлення рекомендованого листа з повідомленням про вручення або шляхом укладення відповідного договору або надання повідомлення боржнику під підпис особисто про прощення (анулювання) боргу і включити суму прощеної (анульованого) боргу до податкового розрахунку суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, за підсумками звітного періоду, у якому такий борг був прощений. Боржник самостійно сплачує податок з таких доходів та відображає їх у річній податковій декларації. У разі неповідомлення кредитором боржника про прощення (анулювання) боргу у порядку, визначеному цим підпунктом, такий кредитор зобов'язаний виконати всі обов'язки податкового агента щодо доходів, визначених цим підпунктом;
2. підрозділ 1 Розділу ХХ «Перехідні положення» доповнити новим п. 8-1 такого змісту:
8-1. Не вважається додатковим благом платника податку та не включається в розрахунок загального місячного (річного) оподатковуваного доходу сума, прощена (анульовано) кредитором основного боргу за фінансовим кредитом у національній та іноземних валютах, а також сума процентів, комісії та/або штрафних санкцій (пені) за такими кредитами, прощеных (анульованих) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності.
Податок на прощений кредит пропонується скасувати
Прийняття Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування оподаткування суми прощеної (анульованого) кредитного зобов'язання фізичних осіб» поліпшить соціальний захист фінансово незабезпечених верств громадян і сприятиме зниженню градуси соціальної напруженості в суспільстві в умовах кризових явищ в економіці України.
Джерело: http://sud.ua/
Коментарі до матеріалу