З січня 2024 року попередження про шкоду куріння займатимуть 65% площі пачки — постанова Уряду
Уряд ухвалив постанову, яка скасовує діючі норми стосовно маркування пачок сигарет та тютюнових виробів з метою повноцінного впровадження нових норм, які вступають у силу 11 січня 2024 року. Постанова дозволяє завершити процес імплементації директиви Єврокомісії 40/2014, відповідно до якої оновлюється маркування пачок.
Йдеться про розміщення оновлених графічних та текстових зображень медичних попереджень на упаковках з сигаретами. Такі попередження діють у 42 країнах світу та продемонстрували свою ефективність у боротьбі з тютюнопалінням. У травні Мін’юст затвердив 14 наборів (варіантів тексту та ілюстрацій) медичних попереджень, розроблених МОЗ, а також технічні вимоги до дизайну та форми маркування та порядок нанесення попереджень виробниками тютюнових виробів. Нове маркування набирає чинності з 11 січня 2024 року.
Ухвалення комплексного антитютюнового Закону № 1978 у грудні 2021 року відповідає євроінтеграційній політиці України у сфері охорони здоровʼя. Закон набрав чинності 11 липня 2023 року. Його норми базуються на положеннях Рамкової конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну та імплементують положення директиви № 2014/40/ЄС, реалізація якої знизила поширеність куріння у Європейському Союзі.
Основні положення директиви № 2014/40/ЄС, які впроваджує цей Закон:
- заборона ароматизованих сигарет і тютюну для самокруток (з 11 липня 2023 року);
- помітніші попередження про шкоду куріння на пачках сигарет – їх розмір збільшиться до 65 % від площі пачки (з 2024 року);
- вимога надавати в Держпродспоживслужбу інформацію про інгредієнти, що містяться в тютюнових виробах (з 1 червня 2022 року);
- запровадження медичних попереджень споживачів на електронних сигаретах та рідинах, вимоги до упакування електронних сигарет, заправних контейнерів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, медичних попереджень споживачів та вимоги до упакування трав’яних виробів для куріння, а також медичних попереджень споживачів бездимних тютюнових виробів (з 1 червня 2022 року);
- повна заборона реклами та стимулювання продажу пристроїв для споживання тютюнових виробів, електронних сигарет, а також тютюнових виробів (з 11 липня 2023 року).
Маркування пачок з тютюновими виробами – одна з ефективних складових у сфері боротьби з тютюнопалінням. Попри те що з 2012 року більшість форм реклами тютюнових виробів заборонена в Україні, нерегульованою залишалась норма щодо демонстрації виробів у точках продажу. Це створювало ризики того, що діти й підлітки можуть активніше долучатися до куріння під впливом реклами. Крім того, не було врегульовано рекламу вейпів та електронних сигарет.
https://www.kmu.gov.ua/
Коментарі до матеріалу