Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Потрапити до реєстру банківських перевіряючих стане на порядок складніше

Редакція

21.08.2017 120 0 0

Національний банк має намір кардинально ускладнити доступ аудиторських компаній до банківського ринку. Відомство опублікувало проект змін до положення «Про порядок ведення реєстру аудиторських фірм, які мають право проводити аудиторські перевірки банків». Документ залишає мізерно малі шанси українським аудиторам потрапити в число організацій, яким дозволять перевіряти банки.

Чинне зараз становище м'яким по відношенню до аудиторам не назвеш. Однак опублікований проект ускладнює вимоги до аудиторам на порядок. Може виявитися, що пройти перевірку Нацбанку зможе лише пара-трійка компаній зі світовим ім'ям.

Що змінилося

Насамперед НБУ планує наділити себе правом продовжувати термін розгляду заяв про включення до реєстру на строк до 30 днів. Підстав для цього у чиновників маса: зволікати з прийняттям рішення можна «для уточнення і з'ясування обставин, які можуть вплинути на рішення НБУ», говориться в тексті документа.

Відомство істотно посилив вимоги до кадрового складу фірми-претендента. Якщо раніше подати заявку могла компанія з двома банківськими аудиторами, то нововведення вимагають не менше 5 таких співробітників, прийнятих на повну ставку.

Причому двоє з найнятих на повний день аудиторів повинні мати сертифікат хоча б однієї з профорганізацій, що є членом Міжнародної федерації бухгалтерів. Щоб уникнути двозначних трактувань, Нацбанк надав вичерпний список організацій з пафосними назвами:

    Асоціація присяжних сертифікованих бухгалтерів (ACCA)

    Американський інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA)

    Інститут присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW),

    Євразійська рада сертифікованих бухгалтерів і аудиторів (CIPA)

Крім того, аудиторській фірмі доведеться обзавестися ще як мінімум 5-ма фахівцями, що володіють підтвердженою кваліфікацією в бухобліку і аудиті.

Бомжам тут не місце

Подбав Нацбанк і про матеріальне становище аудиторів. При подачі заявки, претендентам на місце в реєстрі слід надати документи на приміщення, в якому розташовується офіс компанії. Підійде свідоцтво на право власності або договір оренди терміном не менше, ніж на 1 рік.

Також потрібно надати інформацію про наявність комп'ютерної техніки, програмного забезпечення, «комунікаційних пристроїв» і інших техумов для якісного аудиту банків.

Важливо відзначити, що при цьому Нацбанк планує розширити свої можливості в частині відмови у внесенні аудиторської фірми до реєстру. Якщо зараз «на вихід» показують компаніям, що надали недостовірні дані (крім іншого). Те проект пропонує відмовляти заявникам ще й за надання неповної інформації.

Відмовлять і тим аудиторам, які протягом останніх трьох років хоча б один раз виключалися Нацбанком з реєстру.

Ті ж підстави для відмови НБУ може застосувати і до звернень аудиторів про внесення змін до реєстру. Причому в разі негативної відповіді заявник позбавляється права повторно подати прохання. Абзац, що дозволяв в п'ятиденний термін усунути зауваження, планується виключити з тексту положення.

Настільки істотне ускладнення правил гри на ринку банківського аудиту, ймовірно спровоковано липневим скандалом навколо виключення зі списку уповноважених аудиторів дочірньої компанії PricewaterhouseCoopers. А може ще й якимись особистими симпатіями керівництва Нацбанку.

Дочірню структуру в Україні PWC залишили без роботи за те, що вона підтвердила недостовірну інформацію про фінансово-господарської діяльності Приватбанку. Зокрема, розмір кредитного ризику і регулятивного капіталу, пояснював тоді НБУ.

Джерело: http://ubr.ua/

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали