Кількість органів санепідемконтролю скоротять
15.11.2016 170 0 0
Верховна Рада України створить належне функціонування ряду центральних органів виконавчої влади, на які покладено функції щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Так, 16 вересня 2016 року у Верховній Раді був зареєстрований законопроект № 5134 «Про внесення змін у деякі законодавчі акти України в частині оптимізації системи центральних органів виконавчої влади у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення».
Хаотична кількість органів держконтролю
Після ліквідації Кабінетом Міністрів України Державної санітарно-епідеміологічної служби України у сфері контролю за забезпеченням санітарного та епідемічного благополуччя виник вакуум, який хаотично заповнюють різні органи державного контролю, що створює додатковий адміністративний тиск на суб'єктів господарювання.
За неузгодженість з положеннями законодавства (законів), якими визначено повноваження органів виконавчої влади, виконання урядової постанови про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади виявилося неможливим, у т. ч. в частині належної ліквідації Державної санітарно-епідеміологічної служби і передачі закріплених за нею повноважень органам-правонаступникам.
Аналіз існуючих проблем в законодавстві
Проведений аналіз виявив значні прогалини законодавчого регулювання в частині державного контролю у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для санітарного та епідемічного благополуччя населення, зокрема:
відсутність пріоритету норм базового Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» щодо положень інших нормативно-правових актів, що призводить на практиці до правової невизначеності та застосування різних нормативно-правових актів для врегулювання аналогічних відносин;
відсутність чіткого виключного переліку наглядових (контрольних) функцій і повноважень органів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, які можуть становити ризик для санітарного та епідемічного благополуччя населення;
наявність подвійного контролю з одного і того ж питання;
необхідність одержання документів дозвільного характеру, процедури отримання яких не приведено у відповідність з вимогами Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»;
наявність процедур контролю, які суперечать вимогам Законів України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» та «Про загальну безпечність нехарчової продукції».
Розв'язання зазначених проблем можливе тільки в результаті внесення змін у 29 законів України та виклад у новій редакції Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».
Оптимізація роботи за рахунок державного контролю
Як говориться в пояснювальній записці, основною метою законопроекту є приведення законодавства, насамперед у частині державного контролю у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для санітарного та епідемічного благополуччя населення, у відповідність до визначеної у 2014 році концепцією реформування системи центральних органів виконавчої влади та створення належних умов для ефективної діяльності новостворених органів виконавчої влади, або таких, яким передано функції та повноваження ліквідованих центральних органів виконавчої влади.
Детальніше дивись за посиланням: http://sud.ua/
Коментарі до матеріалу