Застосування зареєстрованих у встановленому порядку РРО підприємцями на єдиному податку
15.02.2016 88 0 0
Чи мають право підприємці-платники єдиного податку не застосовувати РРО, зареєстровані в установленому порядку? Які документи таким підприємцям потрібно надати для реєстрації РРО? Відповідають податківці
Правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом про РРО, дія якого поширюється на всіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Встановлення норм щодо незастосування РРО в інших законах, крім Податкового кодексу, не допускається.
Пунктом 6 ст. 9 зазначеного Закону передбачено, що РРО та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) фізичними особами — підприємцями, які належать відповідно до Податкового кодексу до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.
Згідно з п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу РРО не застосовуються платниками єдиного податку:
- першої групи;
- другої і третьої груп (фізичні особи — підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. грн.
У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн грн застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, що настає за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.
Відповідно до п. 4 глави 2 розділу II Порядку № 417 для реєстрації РРО суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу:
- заяву про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО;
- копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;
- копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де використовуватиметься РРО;
- копію договору суб’єкта господарювання з центром сервісного обслуговування (далі — ЦСО) про технічне обслуговування та ремонт РРО.
Датою реєстрації РРО, яка зазначається в реєстраційному посвідченні, є дата, що відповідає даті внесення даних до інформаційної системи ДФС.
Пунктом 3 глави 4 вищезазначеного розділу передбачено, що заяву про скасування реєстрації суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.
Перед скасуванням реєстрації РРО його необхідно розпломбувати в ЦСО, з яким суб’єктом господарювання укладено договір про технічне обслуговування та ремонт РРО.
Таким чином, фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку, які зареєстрували в установленому порядку РРО, мають застосовувати їх при здійсненні розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо). Водночас у разі скасування реєстрації зазначених РРО фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку відповідно до вимог Податкового кодексу та Закону про РРО мають право здійснювати розрахункові операції без застосування РРО.
Джерело:https://news.dtkt.ua/ua/state/cash-ha...
Коментарі до матеріалу