Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Хто і наскільки пропонує змінити держбюджет

Редакція

21.10.2016 104 0 0

Вперше за останні кілька років проект бюджету може бути прийнятий в першому читанні в середині жовтня. Депутати вже визначилися з правками до документа. Парламентарії подали 1167 пропозицій на загальну суму в майже 1 трильйон гривень, тобто більше, ніж вся дохідна частина бюджету. Поправки депутатів за своєю суттю традиційно залишаються незмінними і часто носять популістський або лобістський характер. Бюджетний комітет Верховної Ради вже дав завдання Міністерству фінансів до другого читання знайти можливість для збільшення фінансування адміністрації президента і ряду інших органів влади, дати більше грошей на нацбезпеку та оборону, не забута і сфера освіти. У свою чергу, доходи скарбниці повинні вирости за рахунок легалізації видобутку бурштину, відрахувань від Нацбанку і видачі ліцензій 4G.

Ще один бюджет

Депутати підготувалися грунтовно. До проекту головного фінансового документа країни було подано 1 167 поправок. Якщо врахувати їх все, то знадобитися майже 1 трильйон гривень, тобто сума, більше ніж вся дохідна частина бюджету-2017 (706,3 мільярда гривень). За словами першого заступника голови комітету з питань бюджету Василя Амельченко (РПЛ), 408 поправок були враховані. Решта -759 - не відповідали регламентним вимогам по збереженню балансу дохідної і видаткової частини, не мали фінансово-економічного обґрунтування і тому їх відхилили. Профільний комітет, за результатами розгляду проекту в першому читанні, пропонує затвердити висновки і пропозиції до документа. Кабмін, на основі цих рішень, повинен переформатувати бюджет і протягом двох тижнів повернути його в парламент для прийняття у другому читанні. На чому наполягають депутати? Глобально - на посиленні парламентського контролю за розподілом держгарантій, субвенцій, а також на перегляд правил виходу уряду на ринок запозичень. Простіше кажучи, якщо Кабмін вирішить зайняти грошей понад встановленого бюджетом плану, він повинен буде інформувати про це бюджетний комітет Ради. На розширення депутатських повноважень вказує і Рахункова палата у своїх висновках до проекту бюджету-2017. Депутати хочуть отримати більше повноважень і в частині контролю за розподілом і використанням коштів по більшій кількості бюджетних програм, ніж спочатку пропонував Кабмін. Замість однієї, яка передбачає узгодження фінансування на утримання і розвиток автомобільних доріг загального користування, депутати-члени бюджетного комітету можуть отримати доступ до розподілу коштів ще за 11 програмами - від будівництва житла для військовослужбовців до виділення фінансової підтримки сільгоспвиробників.

Прибуткове місце

Тепер, що стосується цифр. В черговий раз виникло нерозуміння щодо того, куди повинні йти гроші від спецконфіскаціі. Депутати не підтримують ідею Мінфіну наповнювати цими засобами Фонд регіонального розвитку. Справа в тому, що цей дохід є джерелом фінансування ще ряду інших напрямків, зокрема, оборони. Уряд на 2017 рік, як і в 2016 році, заклало ці кошти - 10,5 мільярда гривень і 7,7 мільярда гривень відповідно, хоча відповідний закон так і не прийнятий. В результаті доходи від спецконфіскаціі є тільки на папері, в реальності ж в казну за цей рік надійшло всього лише 100 тисяч гривень. Ризики недонадходження конфіскованих коштів та грошей, отриманих від реалізації майна, конфіскованого за десятьма рішеннями суду за вчинення корупційного правопорушення, в прогнозованою в законопроекті сумі, істотно збільшуються. В цілому, і депутати, і економісти палати говорять про те, що підстав для значного збільшення доходів немає. У той же час уряд розраховує на їх збільшення, порівняно з 2016 роком, на 17,3%. Оптимізм щодо зростання ВВП (Кабмін прогнозує збільшення ВВП на 3%) - не виправданий, а збільшення дохідної частини планується, в першу чергу, за рахунок інфляції та девальвації. Ризиковим є і дохід від приватизації в 17,1 мільярда гривень. Відзначимо, що ці кошти, згідно з бюджетним законодавством, йдуть на погашення дефіциту. В останній раз суттєві надходження від продажу держмайна - 11 мільярдів гривень - були в 2011 році, коли надійшли гроші від приватизації "Укртелекому". В подальшому плани так і не були реалізовані.

Докладнішу інформацію можна знайти за посиланням: https://daily.rbc.ua/

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали