Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Як створити ОСББ в багатоквартирному будинку?

Редакція

15.03.2016 441 0 0

До 1 липня 2016 року в Україні мешканці всіх багатоквартирних будинків повинні вибрати форму управління своїм будинком.

Етапи створення ОСББ в багатоквартирному будинку.

1. Для того, щоб сформувати ОСББ, в першу чергу, необхідно створити ініціативну групу.

У неї має входити мінімум 3 співвласника житлових і нежитлових приміщень в будинку. Також слід сформувати план дій по підготовчій роботі для створення ОСББ.

При цьому важливо скласти протокол створення ініціативної групи. У законі про ОСББ не прописані норми, за якими оформляється протокол, тому документ можна скласти в довільній формі.

2. Наступним кроком буде проведення підготовчої роботи по створенню об'єднання.

Для цього слід поширити інформацію про ОСББ - поговорити з жителями і роз'яснити їм переваги створення ОСББ. Також необхідно сформувати список всіх співвласників житлових та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку із зазначенням розміру площі приміщень, якими вони володіють.

Важливо пам'ятати, що запит співвласників направляється ініціативною групою (до запиту прикріплюється копія протоколу створення ініціативної групи). Якщо будинок старий, звертайтеся до ЖЕКу або БТІ, якщо новий (побудований після 2012) - до відділу державної реєстрації прав на нерухоме майно реєстраційної служби Головного управління юстиції в місті Києві.

Також необхідно підготувати статут майбутнього ОСББ, який повинен формуватися відповідно до Типового статуту. Остаточний варіант документа необхідно надіслати електронною поштою всім співвласникам будинку, щоб вони мали можливість ознайомитися з ним і внести свої зауваження.

3. Далі потрібно запросити на установчі збори всіх співвласників.

У тексті повинно бути вказано місце проведення, час та день, а також порядок денний установчих зборів.

Важливо: запрошення потрібно вручати особисто під розписку або надсилати рекомендованим листом не пізніше ніж за 14 днів до проведення зборів.

4. Наступним кроком є ​​безпосередньо проведення установчих зборів.

Всі відомості про проведення зборів слід вносити в протокол.

Важливо: При підрахунку результатів голосування враховується не кількість тих, хто проголосував власників квартир, а підсумовується площа житла, власники якої підтримали рішення. Такий порядок прописаний в ст.10 п. 6 ст законі України № 417-19 «Про особливості здійснення прав власності у багатоквартирному будинку» від 14.05.2016 р. Таким чином, можна сказати, чим більше площа квартири, тим «вагоміше» голос її власника.

5. Якщо достатня кількість мешканців не підтримала рішення порядку денного, то протягом 15 днів можна провести письмове опитування.

Письмове опитування проводить ініціативна група або ініціативні співвласники будинку. Опитувати треба тільки тих співвласників, які не голосували на установчих зборах. Результати опитування слід внести до протоколу установчих зборів та підвести загальні підсумки з усіх питань. Вважаються прийнятими всі рішення, які підтримали власники понад 50 % площ житлових і нежитлових приміщень.

6. Наступним етапом є реєстрація ОСББ.

Для цього необхідно підготувати такі документи:

- 2 примірники статуту, прийнятого на установчих зборах (повинні бути прошиті, пронумеровані і опечатані);

- 2 примірники протоколу установчих зборів (у разі наявності листа опитування нумеруються і підшиваються до протоколу установчих зборів);

- заяву про державну реєстрацію - заповнити та подати.

При подачі документів необхідно пред'явити паспорт.

Джерело: http://domik.ua/novosti/kak-sozdat-os...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали