Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Експорт країни: кому, куди і що продає Україна

Редакція

06.06.2017 503 0 0

Українська економіка все більше оживає після кризи. Експорт товарів і послуг виріс в I кварталі на 34% в порівнянні з I кварталом 2016 р повідомляють як Мінекономрозвитку і торгівлі, так і Держслужба статистики. Головні зміни в тому, що наші виробники не тільки переорієнтуються на нові ринки збуту, але і змінюють асортимент продажів: перше місце впевнено утримує агросектор, а не важка промисловість, як раніше, і підвищується частка експорту послуг. Більше третини, або 36,4% наших поставок, тепер йдуть в ЄС, більше 16% - в країни Азії і лише 14% - в РФ (тут падіння за рік майже вдвічі).

ЗА РАХУНОК ЧОГО. Як роз'яснили нам у МЕРТ, збільшення експорту сприяли зростання цін на світових ринках на руду, метал і рекордні продажі зерна. У грошах маємо найбільший приріст по залізній руді - $ 332 млн, соняшниковій олії - $ 316 млн, соєвих бобів - $ 226 млн і листового прокату - $ 190 млн. У міністерстві прогнозують, що в другому кварталі зростання експорту продовжиться. З цим згодні і експерти.

Зростання відбулося в першу чергу завдяки продукції агросектора. З одного боку, вітчизняні виробники навчилися краще працювати з європейськими споживачами, більш активно проходили сертифікацію для допуску на ринки ЄС. З іншого - склалася сприятлива цінова кон'юнктура як на агропродукцію, так і на метал. А так як показники експорту вимірюються в грошах, то навіть при відсутності зростання експорту в кількості продукції в грошовому обчисленні стався б зростання ».

ПІДСУМКИ ТА ПРОГНОЗИ. Але поки говорити як про стабільні успіхи, так і про те, що українські підприємства і бізнес перебудувалися і підкорили європейський ринок, рано.

Потрібно розуміти, що все відбувається на тлі великого падіння обсягів торгівлі, які мала Україна в посткризовий період. Тому до поліпшень, які є, потрібно ставитися стримано. Другий момент: пара місяців або навіть кілька кварталів - це не той термін, який може говорити про те, що відбулися кардинальні зміни. Структура експорту залишається нізкоконкурентним, напівсировинної, і так само, як і було, ми експортуємо переважно або напівсировинних матеріали, або метали. Завдання експортувати не пшеницю, і навіть не борошно, а спагетті, поки не виконується. Але добре, що відбувається переорієнтація, причому не тільки на євроринок, а на ринки третіх країн.

Серед торгових партнерів України вперше вийшла на третє місце Індія. Це відбулося за рахунок збільшення поставок продуктів харчування, причому не тільки зерна і соняшникової олії, а й м'яса, консервів. Але дані з експорту за квітень показують, що темпи експорту знижуються, перш за все це метал і руда.

Збільшення продажів за кордон позначилося на курсі нацвалюти, гривня в квітні-травні зміцнилася з 27 до 26 грн / $ саме завдяки цьому періоду. Це дозволило НБУ наростити обсяг ЗВР, що допоможе йому краще стримувати курс від різких коливань у другому півріччі.

Послуги: транспорт і пошиття одягу

На 9% зріс за рік і експорт послуг. Як і раніше більше половини з них - транспортні, в трійці за обсягом експорту - IT-послуги і переробка сировини. Україна - як і раніше найбільший транзитер російських енергоносіїв до Європи, але через зниження виробництва металу, спаду в машинобудуванні, блокади на Донбасі вже можна прогнозувати зменшення в другому кварталі транзиту вантажів по залізниці. Наростатиме обсяг послуг в IT-сфері та переробці сировини, мається на увазі виготовлення одягу з тканин, завезених за давальницькими схемами, збір комплектуючих для європейського автопрому. Може бути зростання ділових послуг для зарубіжних інвесторів.

Джерело: http://hyser.com.ua/economics/kakie-t...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали