5 прикладів маркетингових вивертів
23.03.2017 183 0 0
Сьогодні ми розповімо вам про те, як завдяки маркетинговому обману і всупереч скепсису вчених, люди продовжують витрачати величезні гроші на послуги, які не несуть користі.
Медичні препарати
Експерти стверджують, що ефективність близько 90% препаратів, які продаються в світі, не доведена за сучасними стандартами, а 70% з них зовсім не приносять користі. І все ж ліки, чия ефективність викликає сумніви, продаються і мають попит.
Наприклад, препарат «Ессенціале», який використовують для профілактики та лікування захворювань печінки, став популярним всупереч тому, що ефективність його залишається недоведеною. А в випадку алкоголізму він і зовсім марний. Ще в 2003 році клінічні випробування показали, що користь від прийому основної діючої речовини – есенціальних фосфоліпідів – можна порівняти з ефектом плацебо. Іншими словами, лікувальний ефект пов'язаний з вірою самого пацієнта в дієвість препарату.
Існує думка, що сумнівними властивостями володіє ще такий препарат як «Арбідол», який є противірусним препаратом – його відмовилися реєструвати в Американському управлінні з контролю якості ліків та продуктів. Вчені стверджують, що доказів його ефективності не існує. Тим не менш, «Арбідол» займає лідерські позиції серед фармацевтичних препаратів. У минулому році продажі цього ліки явно впали. Виробник пояснив цей факт зниженням кількості респіраторних вірусних захворювань і зростаючою конкуренцією.
Лікарі і споживачі звикають до деяких товарах, особливо якщо їх продовжують активно рекламувати. Фармацевтичні компанії докладають величезні зусилля і витрачають шалені кошти на просування своїх товарів, сподіваючись відшкодувати затрати на їх розробку і отримати дохід. У разі виведення з продажу всіх неефективних препаратів сума збитків фармкомпаній обчислювалася б сотнями мільярдів.
Ідеальна фігура
Скажіть, яка жінка (або чоловік) не мріє про ідеальну фігуру? Проблема зайвої ваги існує вже не одне десятиліття. І якщо ще в 90-их дієти були привілеєм багатих і знаменитих, то зараз програми про правильному харчуванні дивиться кожна друга домогосподарка. На дієтах заробляють багато – від особистих консультантів до корпорацій і телеканалів. До прикладу, згадаємо таке популярне українське телешоу «Зважені та щасливі», яке кілька років поспіль приковувало увагу здивованих глядачів.
Weight Watchers, яка виросла з вечірніх посиденьок подружок-товстушок у всесвітню компанію, допомагає клієнтам купувати продукти та інструменти для схуднення. У 2015 році її виручка залишила $1,16 млрд. Weight Watchers, як і багато інші гравці ринку, пропонує власну унікальну програму. Бажаючі придбати ідеальні форми витрачають гроші то на одну, то на іншу нову дієту, сподіваючись на бажаний ефект. Але ще в 2007 році американські дослідники довели, що ці види дієт не надто різняться своєю ефективністю. Незважаючи на цей факт, щороку з'являються все нові і нові рецепти схуднення. А якщо асортимент цих послуг постійно збільшується, значить на них є попит.
Люди продовжують витрачати кошти і сили навіть на ті дієти, які точно не працюють. Британська дієтична асоціація в 2011 році назвала дієти Дюкана абсолютно ненауковою і нездорової. Фахівці вважають, що вона незбалансована і може навіть провокувати проблеми зі здоров'ям. Дослідники визнають, що дотримуючись такої дієти, можна швидко втратити вагу, але тільки на певний період – з часом кілограми повернуться знову.
Голковколювання
Акупунктурний масаж (голковколювання) як і раніше залишається одним з найпопулярніших видів альтернативної медицини. При цьому нові дослідження, які доводять неефективність процедури, що проводяться щорічно. Про заробітки клінік і також окремих фахівців у цій сфері можна тільки здогадуватися (обсяг світового ринку альтернативної медицини перевищує $30 млрд). Світові тенденції не віщують того, що люди відмовляться від голковколювання в найближчому майбутньому. Тому тренд продовжує процвітати. Зараз навіть існую книги, які вчать, як заробляти на акупунктурі.
Детальніше: http://hyser.com.ua/
Коментарі до матеріалу