Підсумкові та зведені податкові накладні: коли їх складають
Із цієї статті ви дізнаєтеся: у яких випадках платники ПДВ повинні або мають право складати зведені податкові накладні (далі – ПН), а також які особливості їх заповнення.
Як установлено п. 201.1 Податкового кодексу (далі – ПК), постачальник товарів (послуг) повинен складати ПН на кожну операцію із постачання на дату виникнення податкових зобов’язань (далі – ПЗ). Але в деяких випадках передбачено виписувати зведені ПН, а саме:
- коли операції мають безперервний або ритмічний характер (п. 201.4 ПК);
- у разі нарахування компенсуючих ПЗ відповідно до п. 198.5 та 199.1 ПК;
- донарахування ПЗ, коли база оподаткування вища за договірну ціну (останній абзац п. 201.4 ПК);
- нарахування ПЗ на залишки товарів/послуг/основних засобів під час анулювання реєстрації платником ПДВ (п. 184.7 ПК).
Отже, розглянемо особливості оформлення ПН у кожному випадку.
Згідно з п. 201.4 ПК платники ПДВ у разі здійснення операцій із постачання товарів/послуг, які мають безперервний або ритмічний характер, можуть складати зведені ПН. Тобто виписувати не окрему ПН на кожну операцію, а одну на декілька операцій із постачання.
Нагадаємо, ритмічними вважаються постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць. Причому, як зазначають спеціалісти ДФС (ЗІР, категорія 101.16), ритмічний характер постачання має підтверджуватися договором із покупцем.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року