Особливості створення комунальних підприємств, установ, організацій та управління ними
Одним із питань, яке законодавство відносить до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад, є створення комунальних підприємств, установ та організацій (далі – КПУО) відповідної територіальної громади (далі – ТГ). Пропонуємо розглянути основні правові аспекти цього процесу та...
Олександр Козка
20.10.2023 211 0 0
Інвентаризація розрахунків: документальне оформлення
Процес інвентаризації починається, супроводжується та завершується оформленням відповідних документів: наказів, актів, відомостей та протоколів. У консультації розглянемо, які документи потрібно скласти під час інвентаризації дебіторської і кредиторської заборгованостей (далі – ДЗ і КЗ). Особл...
Вікторія Якимащенко
20.10.2023 241 0 0
Працівник медичного КНП збирається на пенсію: продовжувати роботу чи звільнятися?
Переважна більшість працівників медичного КНП мають право не лише на пенсію за віком, але й на пенсію за вислугу років. Тож часто перед працівником постає питання: звільнятися у зв’язку з виходом на пенсію чи продовжувати працювати далі? Ну а перед медичним КНП – як звільнити працівника ...
Тимур Алієв
20.10.2023 53 0 0
На підприємстві залишився тільки директор: чи проводити інвентаризацію і як у цьому випадку сформувати інвентаризаційну комісію?
Підприємство тимчасово призупинило свою діяльність. У штаті значиться один директор, який подає податкову та бухгалтерську звітність до відповідних органів. Чи потрібно в цій ситуації проводити річну інвентаризацію, і якщо потрібно, то як створити інвентаризаційну комісію? Розглянемо все по порядку...
19.10.2023 252 0 0
Трудовий договір із працівником призупинено: чи можна залучити його до проведення інвентаризації?
Підприємство тимчасово призупинило свою діяльність у зв’язку з воєнним станом, тому трудові договори майже з усіма працівниками призупинено (неповний робочий день лише у директора та головного бухгалтера). Водночас необхідно провести річну інвентаризацію. Членами інвентаризаційної комісії є пр...
Олена Кантерман
19.10.2023 149 0 1
Чи може до складу інвентаризаційної комисії входити особа, яка не є працівником підприємства?
На підприємстві немає бухгалтерської служби. Бухгалтерський та податковий облік веде фізособа-підприємець, з якою укладено цивільно-правовий договір. Чи можна таку фізособу включити до складу інвентаризаційної комісії Особливості інвентаризації-2023 Практична ситуація На підприємстві немає бухгалте...
18.10.2023 173 0 0
Інвентаризація: випадки, строки, види та етапи проведення
Власники підприємства, його керівники, інвестори та інші користувачі фінансової звітності повинні бути впевнені у достовірності даних бухобліку. Адже якщо склад активів і зобов'язань підприємства не підтверджено перевіркою їх наявності або перекручено у фінзвітності, то прийняті на основі даних бала...
Ольга Целуйко
18.10.2023 253 0 0
Перегляд та інвентаризація резерву відпусткових
Процедура формування резерву відпусткових не обмежується щомісячним розрахунком. На кожну дату балансу (у т. ч. і проміжного) резерв має переглядатися. При цьому потрібно, принаймні, оцінити правильність його формування та використання протягом звітного періоду. Крім того, у пп. 8.2 розд. III Положе...
Олексій Нагорний
18.10.2023 505 0 0
Знецінення активів, що перебувають на тимчасово окупованій території
На жаль, є підприємства, усі або окремі активи (необоротні та запаси) яких перебувають на тимчасово окупованих територіях або в зоні бойових дій (чи можливих бойових дій), а тому тимчасово не можуть використовуватися підприємством у господарській діяльності. Також немає впевненості, що ці активи над...
Валентина Верхогляд
18.10.2023 203 0 0
Як оформити пенсію за віком, якщо втрачено трудову книжку та знищено архів
Практична ситуація. До сільського голови громади, на території якої з початку війни і дотепер тривають бойові дії, звернувся місцевий громадянин, який оформлює пенсію за віком. Розташоване на території цієї громади підприємство, на якому він працював, виїхало за межі області, а трудові книжки та арх...
Таміла Радченко
17.10.2023 360 0 1
Коли слід подати скаргу на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної?
Підприємству заблокували податкову накладну (далі – ПН) за червень 2023 року. Воно подало комісії органу ДПС пояснення і документи для розблокування ПН та отримало 25.09.2023 відмову в реєстрації ПН. У який строк потрібно подати скаргу на таке рішення про відмову? Якщо такий строк вже пропущен...
Світлана Стадник
16.10.2023 126 0 0
Продаж подарункового сертифіката й оплата товару сертифікатом: як оформити чек РРО/ПРРО та ПН?
Актуальність питання.Торговельні мережі часто пропонують придбати сертифікати, за рахунок яких потім можна купити товар або замовити послугу. Дуже часто такі сертифікати купують як подарунок, щоб людина сама обрала той товар або послугу, що подобається. Суб’єкт господарювання (далі – СГ)...
Зінаїда Омельницька
16.10.2023 147 0 0
Санкції за невиконання нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю: як оскаржити в суді?
Актуальність проблеми. Питання працевлаштування осіб з інвалідністю є важливим для суспільства, особливо в умовах війни. Проте на практиці роботодавцям при всьому бажанні не завжди вдається виконати вимоги, установлені Законом від 21.03.1991 № 875-XII «Про основи соціальної захищеності осіб з ...
Наталя Романова
16.10.2023 240 0 1
Коли не можна відступати від норм Класифікатора професій і ДКХПП?
Сьогодні ринок праці з його безліччю компетенцій і професій дуже змінюється: виникають нові, зникають застарілі, уточнюються та вдосконалюються чинні трудові обов’язки, а отже, і назви посад. Однак не завжди можна дотримуватися нововведень і наслідувати так звану моду на «новояз». ...
Сергій Кравцов
16.10.2023 130 0 1
Якщо заборгованість із зарплати виплачується у жовтні 2023 року
Компенсація громадянам втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків їх виплати провадиться в разі затримки виплати доходів на один і більше календарних місяців відповідно до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2001 № 159. Сума компенсації обчислюється як добуток нарахован...
Жанна Лаврентьєва
11.10.2023 86 0 0
Профспілкові внески: особливості утримання в медичному КНП
Серед працівників медичних КНП доволі багато членів профспілки. Певний відсоток їхньої зарплати йде на профспілкові внески. Тому виникає низка запитань. Зокрема: чи є якісь особливості утримання внесків під час війни; як впливають внески на борг за виконавчим листом; чи утримувати та з яких ...
11.10.2023 70 0 0
Інвентаризацію не проведено: які наслідки загрожують
Перелік випадків, коли проведення інвентаризації є обов’язковим, наведено в п. 7 розд. I Положення, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879 (далі – Положення № 879). Відразу зазначимо, що на суб’єкта господарювання (підприємство) ніякі штрафні санкції не накладаються. А ...
10.10.2023 295 0 3
Чи можна відображати податковий кредит за ПН, якщо РК до неї було заблоковано?
Підприємством було перераховано передоплату за товар, постачальник на дату отримання передоплати склав податкову накладну (далі – ПН) і зареєстрував її в ЄРПН. На дату відвантаження товару було оформлено розрахунок коригування (далі – РК) до ПН на зміну номенклатури, тому що за фактом бу...
09.10.2023 352 0 0
Списання непридатних основних засобів: оформлення, оподаткування та облік
Під час інвентаризації основних засобів (далі – ОЗ) нерідко виявляють засоби, які вже відпрацювали свій ресурс, не використовуються у діяльності підприємства, а їх продаж неможливий або недоцільний. У такому разі інвентаризаційна комісія може прийняти рішення про їх ліквідацію, тобто списання ...
09.10.2023 360 0 0
Що загрожує працівнику в разі виявлення нестачі ТМЦ за результатами інвентаризації
Ситуація: за результатами проведеної інвентаризації на агропідприємстві виявлено нестачу товарно-матеріальних цінностей (далі – ТМЦ). Винну особу встановлено – службовець на складі. У чому питання: чи можна стягнути суму шкоди з працівника на підставі наказу по підприємству (шляхом відр...
Маргарита Майоренко
09.10.2023 259 0 0